נער החידות מג'ת

מוחמד ותד מהישוב ג'ת דורג במקום החמישי בעולם באולימפיאדת מדעי המוח

20 ינואר 2022
מוחמד ותד
מוחמד ותד

מוחמד ותד (18) מג'ת, בוגר בית הספר התיכון אלקאסמי בבאקה אל-גרביה, זכה במקום החמישי בעולם באולימפיאדה הבינלאומית למדעי המוח לתלמידי תיכון. התחרות כללה כ-43 משתתפים מ-31 מדינות בעולם. מוחמד התמודד בתחרות מטעם אוניברסיטת תל אביב לנוער.

 

הלך על זה בכל הכוח

במסגרת התחרות, נדרשו התלמידים להציג את בקיאותם בהיבטים השונים של מדעי המוח, כגון הבסיס העצבי של החושים, זיכרון, רגשות, זקנה, שינה, אנטומיה של המוח ומחלות נוירולוגיות. מוחמד גילה בקיאות רבה בתחרות הצמודה מאוד. 

 

מוחמד ייצג את ישראל לאחר שבשנה החולפת זכה במקום הראשון בתחרות מדעי המוח הארצית שנערכה בהובלת אוניברסיטת תל אביב ומשרד החינוך. את לימודי התיכון בבאקה אל-גרביה הוא סיים בהצטיינות לאחר שקפץ כיתה והשלים 5 יח"ל בביולוגיה, כימיה ופיזיקה.

 

"מגיל קטן התעניינתי מאוד במדע ושאפתי להגיע להישגים הטובים ביותר שיש. יום אחד שמעתי במקרה על התחרות ואמרתי לעצמי שזה יכול להיות אתגר מעניין מאוד. החלטתי ללכת על זה בכל הכוח למרות הקשיים והאתגרים, וכפי שאומרים, כל השאר היסטוריה. לשמחתי אין ספק שהמזל האיר לי פנים, גם כי זכיתי בתחרות אבל בעיקר כי עכשיו אני יודע מהי התשוקה האמיתית שלי במדע – חקר מערכת העצבים", מספר מוחמד ומוסיף "התחרות הייתה מאוד קשוחה וצמודה, דבר שמעיד על הרצון והנכונות של המתחרים להשקיע ולהוביל את הדור הבא. ניסיתי להפיק את המיטב מהתקופה העמוסה טרום התחרות ואני שמח על התוצאות. לא הייתי עושה דברים אחרת, ובשבילי הזכייה בתחרות הארצית וההגעה לפסגת התחרות העולמית הן רק ההתחלה של מסע ארוך במיוחד. אני רוצה לנצל את הבמה ולקרוא לבני נוער להתעניין במוח ובמערכת העצבים מכיוון שיש הרבה מה לתרום לתחום, למרות ההתקדמות האדירה בשנים האחרונות."

 

"התחרות הבינלאומית השנה הייתה מאוד צמודה והמתחרים גילו ידע רחב" אומרת פרופ' אילנה גוזס, המנחה המקצועית של מוחמד. "אנחנו גאים מאוד בכל הנבחרת הישראלית ובמיוחד במוחמד, תלמיד מצטיין משכמו ומעלה שהישגיו מתאפיינים בבקיאות רבה בתחום הדעת לצד יוזמה וחריצות יוצאת דופן". 

 

"מוחמד, הבאת גאווה וכבוד למדינה! עשית זאת בכישרון לצד השקעה מרובה, התמדה ונחישות למען מטרה", אומרת שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>