לומדים בזום ופועלים בשטח

גם בקורונה: מעל 1,500 סטודנטים משלבים לימודים אקדמיים ותרומה לקהילה ולסביבה

14 ינואר 2021

גם בתקופת הקורונה: מעל 1,500 סטודנטים באוניברסיטת תל אביב מתנדבים בקהילה במגוון רחב של תחומים. כך למשל סטודנטים לרפואה מתנדבים בפעילויות להדרכת קשישים ונוער בסיכון לגבי מחלות וזיהומים, מניעת פציעות ושמירה על היגיינה; סטודנטים מהפקולטות להנדסה ומדעים מדויקים פיתחו מערכת ניווט קולית המותאמת לאנשים עם ליקויי ראייה ומאפשרת להם לנוע; סטודנטים מתחום ההנדסה ביורפואית איתרו צרכים בקרב אנשים בגיל הזקנה ותכננו עבורם פתרונות טכנולוגיים לשיפור איכות החיים והרווחה האישית; סטודנטים מבית הספר הבינלאומי מקיימים מפגשים שבועיים לתרגול האנגלית המדוברת עם סטודנטים חרדים בישראל ועוד. 

 

יוזמות חברתיות אלו הן חלק מתכנית "מתחברים פלוס", שבמסגרתה סטודנטים מתחומי לימוד שונים לומדים קורסים משלבי עשייה בקהילה, רוכשים ידע מעשי רלוונטי לתחום הלימוד ומשלבים פעילות יישומית כחלק ממטלות הקורסים. מנהלת התכנית, רחל ורשבסקי מסבירה שמאז פרוץ משבר הקורונה לפני כ-10 חודשים, כל הפעילויות עברו שינוי , הותאמו לצרכים החברתיים והבריאותיים שהתעוררו בעקבות משבר הקורונה, ועוצבו לאור ההנחיות המשתנות של ריחוק פיזי ותקופות סגר. "חשוב לזכור שהפעילות האקדמית בתקופה זו נעשית כמעט כולה מרחוק, והאתגר לעצב פעילות חברתית תחת המגבלות העמיד את הצוות שלנו ואת המנחים בפני צורך במציאת פתרונות יצירתיים מאוד."

 

צוהר להזדמנויות חדשות

לדבריה של ורשבסקי, במסגרת התכנית, הסטודנטים משתתפים בפעילות בכ-150 ארגונים חברתיים שונים, שלצד הפן הקהילתי גם נותנים להם כלים "מעשיים" והתנסות אמיתית בשטח. "הייחודיות של התכנית היא בכך שהידע האקדמי מהווה את הבסיס למיזמים החברתיים שתואמים את הצרכים העדכניים של הארגונים השונים, וזאת כמובן לטובת החברה בישראל. מדובר ב-WIN WIN קלאסי, שכן היוזמות נבנות תוך דיאלוג ישיר עם הקהילה ועם אנשי המקצוע הפועלים בשטח. החיבור הייחודי הזה מאפשר מצד אחד לחברה בישראל בכלל ולאוכלוסיות מודרות בפרט ליהנות מפירות המחקר האקדמי, ומצד שני, לפתח בקרב הסטודנטים את הרגישות והאחריות לצרכי הקהילה והסביבה".

 

ורשבסקי מוסיפה: "משבר הקורונה חייב אותנו לעשות את ההתאמות הנדרשות, ולצד האתגרים של פעילות מקוונת, הוא פתח לנו צוהר להזדמנויות חדשות. אנחנו לומדים כל הזמן איך משמרים תפיסה של קהילה וערבות הדדית גם בריחוק פיזי, ונהנים מאוד לראות איך הצעירים המבטיחים של ישראל, שחייהם השתנו מאוד בשל הקורונה, והמרצים המצוינים של האוניברסיטה עושים מאמץ אדיר לשפר את רווחתן של אוכלוסיות מודרות, ורותמים את היצירתיות שלהם ואת הרוח הרעננה, על מנת להתאים את עצמם למציאות המשתנה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>