מהכובען המטורף ועד החתול הנעלם

חדר בריחה חדש ללמידה ולתרגול נפתח במתחם גילמן ומסייע לסטודנטים להתכונן למבחנים

03 ינואר 2019
חדר בריחה באוניברסיטת תל אביב (צילום: חן גלילי)
אירוע ההשקה של חדר הבריחה (צילום: חן גלילי)

עונת המבחנים באוניברסיטאות היא לא בדיוק התקופה החביבה על הסטודנטים ברחבי העולם. הלחץ ולעיתים אף החרדה להשגת ציונים גבוהים, גורמת ללא מעט מהם לחשוב על מקומות נעימים יותר, אליהם הם היו מעדיפים לברוח. באוניברסיטת תל אביב החליטו להרים את הכפפה ולקחו את המושג "בריחה" צעד אחד אחד קדימה.

 

מיזם "חדר בריחה" צמח במרכז לחקר הלמידה Minducate – שיתוף פעולה של בית הספר סגול למדעי המוח והמרכז לחדשנות בלמידה - TAU Online, במטרה להעניק חוויה פורצת דרך שמקדמת למידה משמעותית. הדרך הקסומה של לימוד ותירגול בעזרת חדרי בריחה מהווה קרקע עשירה ללמידה, ובאה להראות ולהוכיח שניתן ליצור אלטרנטיבות לתרגול החומר. בשנה החולפת הורצו שלושה חדרי בריחה ללמידה, המבוססים על סילבוס של ארבעה קורסים אקדמאיים, בהם השתתפו יותר מ-150 סטודנטים ואנשי סגל, והשנה הצוות הורחב גם לבתי ספר לכימיה מתואר ראשון/תארים מתקדמים.

 

צילום: חן גלילי

צילום: חן גלילי

 

להפעיל, לערבב ולגעת בחומר

בימים אלה הושק חדר בריחה ChemicaX, המבוסס על קורס בכימיה כללית שניתן במדעי החיים, וקיט בריחה "Alice in Wonder-Land", המבוסס על קורס פיזיקה-מכניקה שניתן לתלמידי בית הספר למדעי המוח. הרעיון הועלה מתוך סדנה שבה נדרשו סטודנטים ליצור אופני לימוד אלטרנטיביים בנושאי כימיה ופיזיקה. אחת הקבוצות עבדה על חדר בריחה בכימיה, ולאחר פיילוט מוצלח הוחלט להרחיב את הפרויקט למען יצירת מרחב לימודי עשיר עבור הסטודנטים והן לצרכי מחקר. 

 

הקו המנחה בחדר הבריחה מורכב משני אופנים - שמירה על רמת תוכן גבוהה ושמירה על רמת חידתיות גבוהה. אין בו בעיות ותרגילים כמו שמופיעים במבחן. במקום זה, כל מרחב החדר מנוצל כדי ליצור עבור הסטודנטים הרבה גירויים שפועלים על מגוון החושים. יתרה מזו, הסטודנטים מקבלים הזדמנות להתנסות בידיים (Hand on), להפעיל, לערבב וליצור, מה שלרוב פחות מיושם במהלך הסמסטר הראשון שלהם. כך, כשהם "נוגעים" בחומר או במודלים עבור מושגים מופשטים של החומר - מתגבר סיכוי ל"נפילת אסימונים" וללמידה משמעותית.

 

חדרי הבריחה ללמידה, הממוקמים במתחם החנויות ליד קפטריית גילמן, ירוצו בשבועיים הקרובים ושוב בתקופת המבחנים הבאה בסמסטר אביב. אז אם אתם נמנים על קהל היעד הבא:

  • סטודנטים הלומדים בפקולטה למדעי החיים - ביולוגיה, רפואה, בית הספר סגול למדעי המוח
  • סטודנטים לכימיה ולהנדסת חומרים
  • כל מי שלוקח קורס בסיסי בפיזיקה - תלמידי מדעי החיים (ביולוגיה, רפואה), מדעים מדויקים (כימיה, פיזיקה) והנדסה
  • נוער שוחר מדע

רוצו לשם ואל תחמיצו את החוויה!

 

צילום: חן גלילי

צילום: חן גלילי

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>