בעקבות האוצרות הנסתרים של תל מגידו - קול קורא למתנדבים בחפירות הארכיאולוגיות בקיץ 2016

מעוניינים בחוויה יוצא דופן? תמיד חלמתם להיות אינדיאנה ג'ונס ולגלות אוצרות מהעבר? משלחת חפירות תל מגידו מחפשת מתנדבים חרוצים לקיץ הקרוב!

15 מרץ 2016
בעקבות האוצרות הנעלמים של תל מגידו - קול קורא למתנדבים בחפירות הארכיאולוגיות בקיץ 2016

תל מגידו הוא אחד מהתלים החשובים ביותר בארץ ישראל מתקופת המקרא. התל שולט על האדמות הפוריות של עמק יזרעאל וממוקם בסמוך לדרך הבינלאומית, המובילה ממצרים לסוריה, אנטוליה ומסופוטמיה. לאורך ההיסטוריה אף שימשה מגידו כתפאורה לקרבות רבים: מקרב המאסף של הערים הסוריות והכנעניות נגד תחותמס הג' במאה ה-15 לפסה"נ ועד כיבוש עמק יזרעאל על-ידי לורד אלנבי בראשית המאה העשרים. אין להתפלא כי במסורת האפוקליפטית הנוצרית נזכרת העיר כארמגדון - מקומו של הקרב האחרון בהיסטוריה האנושית.

 

החל משנת 1992 מתקיימות החפירות הארכיאולוגיות החדשות של מגידו מטעם המכון לארכיאולוגיה של אוניברסיטת תל אביב, ובניהולם של פרופ' ישראל פינקלשטיין, ד"ר מת'יו אדאמס וד"ר מריו מרטין. מטרת החפירות החדשות היא לחקור באופן שיטתי את הארכיאולוגיה וההיסטוריה של מגידו בתקופות הברונזה והברזל, תוך ביסוס הכרונולוגיה היחסית והמוחלטת של התל. חברי המשלחת וצוות החופרים מגיעים מאוניברסיטאות שונות ברחבי העולם, והתגליות מהחפירות מתפרסמות בכתבי-עת מדעיים מהמובילים בעולם.

 

אם אתם מעוניינים להצטרף לעשרות המתנדבים המגיעים לחפירה הארכיאולוגית בתל מגידו, הכנסו לאתר החפירות או בקרו בדף הפייסבוק.

 

אתר החפירות בתל מגידו

 

פרופ' ישראל פינקלשטיין וארכיאולוגים נוספים באתר החפירות

 

לאתר החוג לארכיאולוגיה ותרבויות המזרח הקודם >

 

על לימודי ארכיאולוגיה באתר ההרשמה למועמדים >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>