ציון דרך באקדמיה הישראלית: תואר שני במנהל עסקים יילמד כולו באופן מקוון

לראשונה בישראל תואר אקדמי "תל אביב אונליין MBA" של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב

27 יולי 2021
תואר שלם אונליין מבלי לצעוד על מדרגות בניין רקנאטי

המועצה להשכלה גבוהה אישרה ביום ג' לפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ללמד תואר שני (MBA) מקוון במנהל עסקים, כבר בשנת הלימודים הקרובה, סמסטר ב' תשפ"ב. זו הפעם הראשונה בישראל שמל"ג מאשרת לאוניברסיטת מחקר ללמד תואר "אונליין" מלא – ללא דרישת נוכחות פיזית בקמפוס. בכך, מיישרת הפקולטה קו עם אוניברסיטאות מובילות בעולם שגם להן תוכניות כאלו. התוכנית המקוונת תפעל במתכונת חוץ תקציבית ותיועד בעיקרה לסטודנטים בינלאומיים מצטיינים מכל רחבי העולם.

 

אישור התוכנית החלוצית הוא נדבך משמעותי ביישום התוכנית של מל"ג לקידום הלמידה הדיגיטלית וחיזוק הבינלאומיות, במטרה להעלות את המוניטין והתחרותיות של האקדמיה הישראלית בעולם. התוכנית החדשה תאפשר לסטודנטים בינלאומיים בעלי ניסיון עסקי גלובלי, להעמיק את השכלתם ומקצועיותם בתחומי ניהול הטכנולוגיה והיזמות, תחום שבו הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב היא מהמובילות בעולם.

 

יצוין כי בהתאם לאישור המל"ג, תוכנית "תל אביב אונליין MBA" מצטרפת למגוון תוכניות התואר השני למנהל עסקים של הפקולטה לניהול, הנמנות עם תוכניות הדגל באוניברסיטה. התוכנית המקוונת תלמד במשך שנתיים והסטודנטים יהיו מחויבים לעמוד בדרישות אקדמאיות גבוהות, כנהוג בפקולטה.

 

סגל מרצי הפקולטה לניהול ילמדו באמצעות קורסים דיגיטליים שמופקים ברמה בינלאומית גבוהה, בדומה לאוניברסיטאות מובילות בעולם, ותוך הקפדה על איכות ההוראה והלמידה. הקורסים יצולמו מראש, תוך שימוש בעזרים דיגיטליים מתקדמים, ובכלל זה סרטונים ומצגות אינטראקטיביות. כמו כן, לאורך הסמסטר, המרצים יהיו זמינים לשאלות הסטודנטים ויקיימו שיעורים סינכרוניים, כדי לעקוב אחר התקדמות הסטודנטים וללוות את תהליך הלמידה.  

 

הנגשת הידע האקדמי מישראל לעולם

בפנייתה למל"ג לאישור התואר, ציינה הפקולטה לניהול, כי פתיחת התוכנית תנגיש לעולם את הידע האקדמי מישראל ותהווה אפיק חשוב לחיזוק ולביסוס מעמדה של האקדמיה הישראלית בזירה הגלובלית: "בשנים האחרונות חלו תמורות משמעותיות בעולמות ההשכלה הגבוהה, בדגש על שינויים טכנולוגיים מרחיקי לכת, שבעקבותיהם הולכות תוכניות האונליין ותופסות מקום רב ומשמעותי יותר ברחבי העולם", צוין בפנייה.

 

"לאחר בחינה מעמיקה של הנושא אנו סבורים כי בזכות המוניטין הרב שהפקולטה צברה בעולם, אנו יכולים להתחרות בקנה מידה גלובלי מול בתי הספר לניהול הטובים בעולם ולאפשר למיטב הכישרונות הזרים בניהול לקבל הכשרה בפקולטה. כמו כן, אנו מאמינים כי התקופה האחרונה, שאילצה את כולנו ללמוד לעבוד מרחוק, תגדיל את הביקוש לצורה כזו של הוראה".

 

"אוניברסיטת תל אביב נמצאת כעת בתנופה מיוחדת לקידום אופיה הבינלאומי," אומר נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת. "הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בריבוי תוכניות לימוד לסטודנטים בינלאומיים, בעיבוי קשרי שיתוף פעולה בין יחידות האוניברסיטה לבין יחידות מקבילות באוניברסיטאות מובילות מחוץ לישראל, ובהזמנה של חוקרים פורצי דרך ממוסדות אקדמיים בעולם ללמד ולחקור באוניברסיטת תל אביב. המהלך הנוכחי של הפקולטה לניהול ע"ש קולר, של הצעת תואר MBA שלם באנגלית לתלמידים בכל מקום על פני הגלובוס, יגדיל עוד יותר את בולטותה של אוניברסיטת תל אביב בכלל, ושל הפקולטה המצוינת שלנו לניהול בפרט. הפקולטה, והעומדים בראשה, ראויים לכל שבח על היזמות האקדמית פורצת הדרך שלהם".

 

לדברי פרופ' דן עמירם, סגן דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, "אנחנו  שמחים על אישור התוכנית ומודים למל"ג, לסנאט ולהנהלת האוניברסיטה על התמיכה בהקמת התוכנית. תוכנית האונליין MBA היא תוצר של מהלך אסטרטגי שהחל לפני שנתיים, במסגרתו הקדשנו מאמץ רב ומחשבה רבה, כיצד נוכל ללמד את התכנים החדשניים והמתקדמים שלנו, בעוד שאנו שומרים על הסטנדרטים האקדמיים הגבוהים שאנו מציבים לסטודנטים בתוכניות הוותיקות של הפקולטה. התוכנית תאפשר הפצה גלובלית של הידע האקדמי החדשני והמתקדם שקיים בפקולטה, תמשוך סטודנטים איכותיים מכל העולם ותסייע בהפקת חומרי לימוד דיגיטליים ברמה בינלאומית, שישמשו במגוון תוכניות הפקולטה. באמצעות תוכנית זו, אנו שואפים להתחדש ולהרחיב את פעילותנו הגלובלית, תוך שאנו מתאימים עצמנו לעולם המשתנה ולשוק העבודה המתפתח והדינמי. אנו מזהים מגמה דומה באוניברסיטאות המובילות בעולם ורואים בכך יעד להביא אל קדמת הבמה הבינלאומית את האיכות ואת הידע האקדמי והמעשי של המרצים והחוקרים המצטיינים שלנו". 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>