פרופ' דן פאר מונה לאקדמיה הלאומית להנדסה של ארה"ב

בזכות מחקרו פורץ הדרך בתחום פיתוח אסטרטגיות ייחודיות להובלת מולקולות RNA

19 פברואר 2023

האקדמיה הלאומית להנדסה של ארה"ב (NAE), אחת משלוש האקדמיות הלאומיות בארה״ב (מדעים, הנדסה ורפואה), הודיעה על מינויו של פרופ' דן פאר, סגן הנשיא למחקר ופיתוח, ראש המעבדה לננו רפואה בבית ספר שמוניס, הפקולטה למדעי החיים ובמחלקה למדע והנדסה של חומרים בפקולטה להנדסה כחבר באקדמיה, זאת בזכות מחקרו פורץ הדרך בתחום פיתוח אסטרטגיות ייחודיות להובלת מולקולות RNA.

 

פרופ' פאר הוא פורץ דרך ומחלוצי השימוש במולקולות RNA כתרופות מולקולריות. במחקרו הוא מתמקד בפיתוח תרופות מולקולריות המבוססות RNA עבור מגוון מחלות רחב, בהן מחלות מעי דלקתיות, סרטני דם, מח, שחלה ומחלות גנטיות נדירות. כמו כן, פרופ' פאר חוקר את השימוש במולקולות ה-RNA  כחיסונים למחלות ויראליות, ומפתח נשאי תרופות ננומטרים בעלי יכולת הכוונה סלקטיבית לתאי מטרה. מבין הישגיו פורצי הדרך, פרופ' פאר ומעבדתו היו הראשונים בעולם להראות כי ניתן להוביל מולקולות mRNA ליצירת חלבונים תרופתיים בחיות, שימוש של RNA קצרים להשתקות של גנים בתאי מערכת החיסון, ועריכה של גנים באמצעות ננו-חלקיקים המתבייתים לתאי המטרה שלהם כשהם מוזרקים למחזור הדם.

 

בנוסף לעבודתו המחקרית החדשנית פרופ' פאר מכהן כסגן הנשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטת תל אביב, יושב ראש חברת "רמות", חברת המסחור של אוניברסיטת תל אביב, וכן, יושב ראש חברת המיזמים האוניברסיטאית TAU Ventures. פרופ' פאר הוא חבר באגודה האמריקאית לחקר התא ובאגודה האמריקאית לקידום המדע. ההמצאות להן הוא שותף (מעל 130 הגשות פטנטים) מוסחרו למספר חברות. בנוסף פרופ׳ פאר הקים מספר חברות הזנק בישראל, באנגליה ובארה"ב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>