"בשותף": מערכת שיתוף קבצים חדשה מקלה על הסטודנטים לשתף מידע

מערכת "בשותף" נועדה להקל על הסטודנטים לשתף ביניהם קבצים אקדמיים כגון: מאמרים סרוקים, סיכומי שיעור, מבחנים וכדומה

07 אפריל 2014
לפני שבועות אחדים, לקראת תקופת המבחנים האחרונה, השיקה אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב את "בשותף" - מערכת שיתוף קבצים ייחודית, חכמה ויעילה. המערכת נועדה להקל על הסטודנטים לשתף ביניהם קבצים אקדמיים כגון: מאמרים סרוקים, סיכומי שיעור, מבחנים וכדומה.

 

מה מייחד את "בשותף"? ראשית, בשונה מאתרי שיתוף כמו Dropbox הפופולארית, "בשותף" אינה דורשת בקשת הצטרפות לתיקייה או המתנה לאחראי התיקייה שיאשר את ההצטרפות. ההתחברות למערכת נעשית באמצעות שם המשתמש והסיסמה האוניברסיטאית של כל סטודנט. המערכת מזהה מה לומד כל משתמש ומציגה באופן אוטומטי את הקורסים הרלוונטיים.

 

שנית, אין במערכת הגבלת מקום. היא פותחה כך שהיא יושבת על שרתים של האוניברסיטה, ויכולה להכיל את כל הקורסים שהסטודנטים לומדים ואת כל כמות החומר הנדרשת.

 

החומרים במערכת מגיעים מכלל הסטודנטים הלומדים באותו קורס, כאשר כל סטודנט יכול להעלות קבצים ורק הוא רשאי למחוק את הקבצים שהעלה. כמו כן, רק למנהל המערכת בכל חוג יש אפשרות למחוק או להזיז את התיקיות השונות, כך שהחומר אינו יכול להימחק או "להיעלם". מנהל המערכת הוא, בדרך כלל, נציג החוג באגודה, והסטודנטים יכולים לפנות אליו בכל בעיה או שאלה.

 

"פיתוח המערכת נועד לאפשר שיתוף קבצים לצרכים אקדמיים", אומר גלעד ארדיטי, יו"ר אגודת הסטודנטים, "וזאת מתוך ראייה שהשיתוף בין הסטודנטים מחזק את כולם ותורם לתחושת הקהילתיות בקמפוס".

 

לכניסה לאתר "בשותף" > 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>