סובייצקה WHO?

הסדרה החדשה של תאגיד השידור כאן 11 שנולדה (וגם צולמה) אצלנו בקמפוס, על ידי בוגרות הפקולטה לאמנויות

מתוך 'סובייצקה' (צילום: מיכה בירקמן)
מתוך 'סובייצקה' (צילום: מיכה בירקמן)

בטח גם אתם.ן שמתם לב שחלק מהסצנות בסדרה החדשה והמצוינת 'סובייצקה', שמשודרת בימים אלו בכאן 11, מצולמת בלוקיישנים שונים בקמפוס. הסדרה נוצרה על ידי בוגרות הפקולטה לאמנויות ע"ש יולדנה ודוד כץ - דנה אברמוביץ' התסריטאית, ענת סטלינסקי הבמאית והילה אלון המפיקה הראשית. אמנם כל אחת הגיעה ממסלול לימודים אחר, אבל הקשרים שנוצרו במהלך התואר הפגישו את שלושתן. מסקנה: תשקיעו בקשרים עם החברים.ות ללימודים, אין לדעת כמה רחוק תוכלו ללכת ביחד.

 

"לפעמים אנחנו לא זקוקות ליותר ממילה וחצי כדי להבין אחת את השנייה"

 

'סובייצקה' נולדה כאן, בפקולטה לאמנויות, ונכתבה במהלך לימודי התסריטאות של היוצרת דנה אברמוביץ' בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש. היא מגוללת את סיפורה של ענת, סטודנטית צעירה למתמטיקה באוניברסיטת ת"א, שהופכת לקולם של העולים מברה"מ ויוצאת למסע דרמטי ומצחיק בין קשיי העלייה והקליטה של שלושה דורות במשפחתה לבין ייצוג האוניברסיטה באולימפיאדה למתמטיקה.

 

ענת הישראלית או אנה הרוסייה? סוזנה פפיאן ודניאל מורשת, מתוך 'סובייצקה'

 

לפעמים, צירוף מקרים מוצלח עושה את הקסם: הרעיון של דנה לסדרה זכה באירוע הפיצ'ינג שנערך בסיום מסלול תסריטאות. אסתי נמדר תמם, מרצה בבית הספר לקולנוע ומי שערכה את התסריט של 'סובייצקה', לקחה אותו ל'ארצה הפקות'. קיבלה אותו שם לידיה הילה אלון, המפיקה הראשית ובוגרת הפקולטה לאמנויות ובית הספר למנהל עסקים. כשתאגיד כאן 11 אמר 'כן', הילה המליצה בחום על ענת כבימאית ולדבריהן "הקליק היה מיידי".

 

קליק מיידי. דנה אברמוביץ' מימין וענת סטלינסקי, במהלך צילומי 'סובייצקה' שנערכו בקמפוס אוניברסיטת תל אביב

 

ענת מכניסה אותנו אל מאחורי הקלעים של הסדרה:

איך זה מרגיש לעבוד בצוות שמובילות אותו נשים?

"יצא שסובייצקה, שהיא סדרה על אישה שמחפשת את מקומה בעולם, עשויה על ידי נשים, וזה משהו שמשמח אותנו מאוד. באופן כללי, 'ארצה הפקות' מנוהלת בעיקר על ידי נשים וזה מרגיש מדהים כמו שזה אמור להיות. השיח עמוק, מכליל ומורכב, ולפעמים אנחנו לא זקוקות ליותר ממילה וחצי כדי להבין אחת את השנייה. בנוסף, אני חושבת שהמקום שהתאגיד נתן לקידום יצירה של נשים זה דבר מאוד חשוב בתקופה שלנו".

 

דנה אברמוביץ' וסוזנה פפיאן (צילום: מיכה בירקמן)

 

האם 'סובייצקה' היא הסיפור המשפחתי שלך?

"היא מושתתת על אלמנטים אוטוביוגרפיים מהחיים של דנה התסריטאית שגדלה בבית שאן, אבל גם על דברים שהם משותפים לאנשים שעלו לפה בגיל צעיר, כמוני למשל, או לבנות ולבנים של עולים. יש בה גם אלמנטים שנוגעים בחיים של השחקנים שלוהקו. כלומר, יש פה משהו שהוא משותף להרבה מאתנו, ולכן התגובות וההד הציבורי שהסדרה יצרה, במיוחד בקרב דוברי רוסית, היא מאוד חזקה. אבל היא מדברת על חוויית הגירה וחיפוש אחר שייכות לא רק בהקשר הרוסי, ולכן אני חושבת שהרבה אנשים יכולים להזדהות איתה".

 

כל אחד יכול להזדהות איתם. כוכבי וכוכבות 'סובייצקה' (צילום: מיכה בירקמן)

 

מה איתגר אתכן בפרויקט?

"זו סדרת דרמה קומית קטנה ודלת תקציב יחסית בתאגיד הציבורי, ובתוך זה היינו צריכים להיות מאוד יצירתיים כדי להצליח להגשים איזשהו חזון. קודם כל, רצינו להגיע למקום עמוק שמשקף איזושהי חוויה שהיא גם תרבותית וגם אישית. שנית, מאחר שהז'אנר של הסדרה הוא דרמה קומית רצינו להתהלך בין שני הקטבים האלה של גם להיות מצחיקים אבל גם להגיע למקומות שהם מרגשים. זה היה מאתגר, גם בשלב הכתיבה וגם בשלב הבימוי. שלישית, צילמנו בדוחק. לפעמים היינו צריכים לעשות פשרות, שדווקא מתוכן צמחו אופציות יותר מעניינות. התברכנו בצוות שחקנים מדהים שהקפיץ את הכול למעלה, וגם בצלם ובצוות עריכה מדהים, שעזר לנו להגשים את החלום הזה".

 

להיות מצחיקים אבל גם להגיע למקומות שהם מרגשים בתקציב צנוע

 

האם תהיה עונה שנייה? עוד מוקדם להגיד. הסדרה משודרת בכאן 11 בימים א' ו-ה', או לעשות בינג' ביוטיוב (מומלץ).

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>