רותם שפירא

רותם שפירא

מצפה כוכבות: הדוקטורנטיות של אוניברסיטת תל-אביב

רותם שפירא

1979

צור יגאל

שיח אם-ילד לאחר קריאת ספר

זה כל הסיפור. קריאת ספרים לילדים היא הזדמנות לשוחח עם הילד ולהקנות לו יכולות שפתיות, רגשיות וחברתיות כאחד. במחקר מצאנו שככל שהאם משוחחת יותר עם ילדה ומתייחסת יותר להיבטים רגשיים-חברתיים, כך הילד מבין ומזהה יותר רגשות, מביע אמפתיה ותופס מצבים חברתיים בצורה טובה יותר. כאשר קוראים שוב ושוב את אותו ספר, השיח אם-ילד יכול לנוע מהרבדים הגלויים של העלילה והדמויות, לאלו הסמויים יותר הקשורים לרגשות ולחיי הילד.

"ההורים הם שאחראיים להוביל, לקדם, לעזור ולפתח כישורים שונים בילדיהם. התשתית נבנית בגיל הרך"

סמכות הורית. גדלתי כבת בכורה להורים בני דור שני לשואה. בזכותם אני מאמינה שהכל אפשרי, ושחשוב לא לוותר ולהגשים את החלומות. אני מאמינה בלב שלם כי ההורים הם שאחראיים להוביל, לקדם, לעזור ולפתח כישורים שונים בילדיהם. התשתית נבנית בגיל הרך ויש ללוות ולהדריך הורים ואנשי חינוך להיות קשובים לכל ילד ולייחודיות שלו - ומשם לצמוח ולהצמיח גם יחד.

 

הכובע שלי. הכובעים שאני חובשת כיום מתקשרים כולם לנשואי המחקר שלי, ילדי הגן: אני אמא לילדים קטנים, חוקרת, מרצה ומדריכה פדגוגית בתוכנית לגיל הרך. ארצה להמשיך לחקור ולהרצות בתחומי המחקר שלי ואף להרחיב אותם. לתפישתי, חקר החוזקות של ילדים ומבוגרים מעניין וחשוב, ודרך מחקר מסוג זה ניתן לצייד אותם בכלים להתנהל בעולם מתוך אושר וסיפוק.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>