גילי שלום

גילי שלום

מצפה כוכבות: הדוקטורנטיות של אוניברסיטת תל-אביב

גילי שלום

1981

תל-אביב

הפיסול בשערי הכנסיות במאה ה-13

הפיסול והצופה: הפיסול בשערי הקתדרלות הגותיות נתפש כבעל משמעות שאינה זמינה לכל צופה ותלויה בכלים הפרשניים שעמדו לראשותו. במחקרי אני טוענת כי הנחה זו אינה מדויקת וכי באמצעות "דמות מזמינה" - המפנה את מבטה אל הצופה - הצופה נקרא להיכנס בשערי הכנסיה. במסגרת מלגה של מוזיאון הגטי בלוס אנג'לס הגעתי לארכיון התצלומים, וגיליתי בו צילום של אחד משערי קתדרלת רנס (Reims) שבצרפת ובו פסלים המדגימים טענה זו.

הייתי רוצה לצאת למסע רגלי באחת מדרכי עולי הרגל מימי הביניים, ולאסוף חומרים למחקר

האוכל של סבתא. הוריי נשלחו לבריסל מטעם משרד הביטחון, וילדותי עברה עלי בין בריסל לישראל. אהבתי את הסדר, המשמעת ושלוות החיים שם, אבל כשחזרתי ארצה - אל הבית, החברים והאוכל של סבתא - ידעתי שכאן זה הבית האמיתי. בחיי הפרטיים נאלצתי באחרונה להתמודד עם אירוע בריאותי שלאורכו המשכתי ללמד. ללא תשוקה להוראה ולמחקר הייתי מתקשה להמשיך. מאז אני אומרת לסטודנטים שלי ללכת אחר התשוקה ולהקשיב ללב - הם לעולם לא יטעו אותך.

 

מי ברגל. הייתי רוצה לצאת למסע רגלי באחת מדרכי עולי הרגל מימי הביניים - מסלול שראשיתו בצרפת וסופו בסנטיאגו דה קומפוסטלה שבספרד - ובדרך לאסוף חומרים למחקר חדש. גם פוסט דוקטורט בחו"ל בתכנון, שלאחריו ארצה לחזור ללמד באוניברסיטת תל- אביב, שהיא כמו בית עבורי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>