אלופי המספרים: הוכרזו חברי נבחרת ישראל לאולימפיאדת המתמטיקה

חברי נבחרת המתמטיקה, בניהולם של נוער שוחר מדע ע"ש דב לאוטמן ובית הספר למתמטיקה, ייצגו את ישראל באולימפיאדה למתמטיקה, שתיערך בחודש יולי בקייפטאון שבדרום-אפריקה

23 יוני 2014

באירוע שהתקיים לפני שבועות אחדים באוניברסיטה הוכרזו שמות החברים בנבחרת שתייצג את ישראל באולימפיאדה למתמטיקה, אשר תיערך בחודש יולי בעיר קייפטאון שבדרום-אפריקה.

 

לזכר פרופ' בנו ארבל

ההכרזה התקיימה בטקס, שבמהלכו נקראה התכנית לתלמידים צעירים מצטיינים במתמטיקה על שמו של פרופ' בנו ארבל, שעמד בראש התכנית במשך כ-25 שנים והלך לעולמו לפני כשנה. "התכנית הייתה במרכז חייו", מספר פרופ' אילון סולן מבית הספר למדעי המתמטיקה, העומד בראש התכנית לגילוי ולקידום תלמידי בית ספר מצטיינים במתמטיקה. "הוא ראה את התלמידים כנכדים שלו, דאג להם ואהב אותם. הוא הכיר את כל התלמידים על כל צדדיהם, ועקב אחרי כולם, גם אלו שהוא לא פגש אף פעם".

 

כאמור, באותו מעמד הוכרזו שמותיהם של ששת חברי הנבחרת האולימפית במתמטיקה, כולם תלמידי תיכון שלומדים במקביל גם לתואר ראשון במתמטיקה. ארבעה מהם לומדים כתלמידים במעמד מיוחד באוניברסיטת תל-אביב במסגרת התכנית ע"ש בנו ארבל: אמוץ אופנהיים, תומר נוביקוב, עמרי סולן ודור שמויש. שניים נוספים לומדים בטכניון - ניצן טור ודור מצר.

 

"בנבחרת מתאמנים כ-30 תלמידים שעוברים הכנות במהלך השנה", מספר פרופ' סולן. "הם נפגשים למחנות אימונים, לומדים חומר מתקדם ועוברים בחינות. יש להם מאמן ואנשי צוות מבוגרי התכנית והמצטיינים שבהם הם אלה שיישלחו לאולימפיאדה".

 

פרופ' סולן מספר, כי בשנה שעברה הגיעה הנבחרת למקום ה-13 בדירוג העולמי, הישג מכובד עבור מדינה קטנה, המהווה גם עלייה ביחס לתחרות הקודמת. "החבר'ה האלה יהיו בעוד עשר ועשרים שנה פרופסורים מופלאים, שיובילו את המחקר במתמטיקה ובמדעים אחרים", הוא אומר.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>