השילוב המושלם בדרך לסטארט-אפ: ללמוד מדעי המחשב ולהתמקצע ביזמות

וגם: לקראת שנת הלימודים הבאה צפוי גידול של מעל 10% במספר הסטודנטים והסטודנטיות למדעי המחשב

04 מאי 2023
בבניין צ'קפוינט של בית הספר למדעי המחשב

רוח היזמות זורמת בעורקים שלך? החלום שלך זה להקים ולהוביל סטארט-אפ בינלאומי מצליח? החל משנת הלימודים הבאה, בית הספר למדעי המחשב ע"ש בלווטניק באוניברסיטת תל אביב יציע לסטודנטים ולסטודנטיות תוכנית לימודים חד חוגית שכוללת חטיבה ביזמות, בשיתוף פעולה עם הפקולטה לניהול ע"ש קולר. התוכנית מציעה שילוב של העמקה רבה ואפשרויות בחירה רבות במדעי המחשב, לצד קורסים וסדנה בניהול ויזמות. התואר יכין את הבוגרים והבוגרות גם להשתלבות בתעשיית ההייטק בתפקידים טכנולוגיים וגם להובלה של הקמת חברות הזנק (סטארט-אפ) חדשות.

 

בנוסף, תוכנית ארגונית חדשה של בית הספר צפויה להגדיל משמעותית את מספר הסטודנטים לתואר ראשון. התכנית שתושק, בשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ד, תאפשר לראשונה לסטודנטים שירצו בכך, להתחיל ללמוד בסמסטר ב'. מדי שנה מתקבלים לבית הספר למדעי המחשב כ-410 סטודנטיות וסטודנטים, ובעקבות יישום התוכנית החדשה צפויה האוניברסיטה לקלוט בכל שנה 50 סטודנטיות וסטודנטים נוספים (המהווים גידול של כ-10%).

 

ראש בית הספר, פרופ' סיון טולדו, מסביר כי לאור הביקוש ההולך וגדל לכוח אדם איכותי ומיומן לתעשיית ההייטק, גם האקדמיה נדרשת לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להגדיל את מחזור הסטודנטים, וזאת תוך הקפדה על איכות ההוראה והלמידה. לדבריו, פתיחת המסלול בסמסטר ב' תאפשר לסטודנטים רבים ש"מפספסים" את ההרשמה לפתיחת השנה מסיבות שונות, לנצל את "ההזדמנות השנייה", להרוויח שנה ולא להמתין עד לשנת הלימודים הבאה.

 

"המטרה העיקרית של שני המהלכים הללו היא לתרום לכלכלת ישראל על ידי הכשרת כוח אדם ברמה הגבוהה ביותר בתחומים הנדרשים ביותר," אומר פרופ' טולדו. "כל מי שרוצה לראות את ישראל משגשגת בעשורים הבאים חייב להמשיך לפתח את הכשרת כוח האדם לתעשיות עתירות הידע וחייב להמשיך לפתח את האקו-סיסטם שתומך בחברות ההזנק, כולל דרך הכשרת מובילות ומובילים שיקימו חברות. אלה לא התנאים היחידים לשגשוג, אבל הם הכרחיים והם בשליטת בית הספר והאוניברסיטה, ולכן אנחנו מקדמים את המטרות הללו." 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>