תוכנית חדשה לחיזוק המנהיגות המקומית ברחבי המדינה

20 ראשי ערים ישתתפו בתוכנית היוקרתית של מרכז בלומברג-סגול להכשרת מנהלים באוניברסיטת תל אביב

27 אוקטובר 2022
ראשי וראשות הערים בתוכנית (צילום: מקסים גולובנוב)

מרכז בלומברג-סגול למנהיגות עירונית באוניברסיטת תל אביב הודיע על 20 ראשי ערים ורשויות מקומיות מרחבי ישראל שישתתפו בתוכנית אינטנסיבית בת שנה, של לימודים והכשרה שיציידו אותם בכלים ובמיומנויות לאספקת שירותים ציבוריים טובים והוגנים יותר לתושבים, לחיזוק הקשרים החברתיים ולהעמקת הקשרים עם הקהילייה העולמית של מנהיגי ערים חדשניים.

 

במדינת ישראל יש 257 ראשי ערים ומועצות מקומיות. מרכז בלומברג-סגול למנהיגות עירונית יזמין פניות, ובכל שנה יתקבלו לתוכנית עד 20 ראשי ערים. ראשי הערים שייבחרו יוכלו להזמין שני אנשי מפתח משלהם שיצטרפו לתוכנית.

 

התוכנית תתקיים בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב בניהול פרופ' משה צבירן, דקאן בית הספר לשעבר, שישרת כראש המרכז וכמנהל האקדמי של התוכנית. התוכנית מתקיימת בהובלת Bloomberg Philanthropies ואוניברסיטת הרווארד ומשפחת סגול הישראלית.

 

לשפר את שיטות הניהול של הרשויות המקומיות בישראל ואת איכות חייהם של התושבים

"לרשויות המקומיות בישראל יש הרבה יותר השפעה על אורח ואיכות חייהם של תושביהן, מאשר לממשלה", אומר פרופסור אריאל פורת, נשיא אוניברסיטת תל אביב. "איכות שירותי ניקיון העיר, התעבורה, הרווחה, ההשכלה והבריאות תלויים לחלוטין בביצועי הרשות המקומית. יעדיה של תוכנית חדשה זו הם לשפר את שיטות הניהול של הרשויות המקומיות בישראל, ובכך לשפר את איכות חייהם של הישראלים ברחבי המדינה".

 

Bloomberg Philanthropies ומשפחת סגול השיקו את מרכז בלומברג-סגול למנהיגות עירונית באוניברסיטת תל אביב לפני חודשים אחדים, כיוזמה חשובה לחיזוק המנהיגות המקומית ברחבי המדינה. בהשראת תוכנית המנהיגות העירונית של בלומברג-הרווארד, התוכנית שואפת לעזור לראשי הערים ברחבי המדינה – בדרום ובצפון, בערים גדולות כקטנות, יהודיות וערביות ולספק שירותים ציבוריים טובים והוגנים יותר לתושבים.

 

"מרכז בלומברג-סגול מתבסס על כל העבודה ש-Bloomberg Philanthropies עושה כדי לעזור למנהיגים מקומיים ברחבי העולם, לחדש, להוביל ביעילות ולחלוק רעיונות שמסייעים להתמודדות עם בעיות מורכבות", אמר מייקל ר. בלומברג, ראש עיריית ניו יורק ה-108 של ניו-יורק ומייסד Bloomberg Philanthropies ו-Bloomberg L.P. "התוכנית הזו מפגישה קבוצה דינמית של ראשי ערים מרחבי ישראל, ואנחנו שמחים לעבוד איתם ומצפים לראות את התוצאות בערים שלהם ובסביבתם".

 

בשנת 2016 ייסדה Bloomberg Philanthropies את Bloomberg Harvard City Leadership Initiative, יוזמה יחידה במינה מצד Harvard Kennedy School (HKS) ו-Harvard Business School (HBS), שמטרתה לחזק את הכישורים המנהיגותיים של ראשי ערים וצוותיהם. באמצעות גיוס של 40 ראשי ערים ו-80 מנהיגי ערים בכירים בכל שנה, תוכנית זו מפתחת נהלים ארגוניים יעילים בעיריות ברחבי העולם, משקיעה בדור חדש של מנהיגי ערים, מקדמת ידע ומבססת את תחום הנהגת העיריות באופן כללי. בחמש השנים האחרונות הכשירה התוכנית 196 ראשי ערים ו-318 מנהיגים מ-25 מדינות.

 

יוסי סגול התחיל לעבוד ב-Bloomberg Philanthropies בשנת 2018 במטרה לפתח תוכנית ישראלית דומה ליוזמת הרווארד למנהיגי ערים, שתוכל לחזק את המדינה מהדרג המקומי וכלפי מעלה. מרכז בלומברג-סגול למנהיגות עירונית הוא "התוכנית האחות" הראשונה של התוכנית של בלומברג הרווארד.

 

להביא מצוינות ניהולית לשלטון המקומי

“כשהתוודעתי למיזם בלומברג למנהיגות עירונית ביחד עם אוניברסיטת הרווארד, הבנתי עד כמה הוא יכול להתאים למדינת ישראל כדי ליצור בה השפעה משמעותית״, אומר יוסי סגול. ״ראשי הערים משמשים כהנהגה הראשונה והמשמעותית לתושבי ישראל ומנהלים את העניינים החשובים לאזרחים. על ידי הכשרה מעולה מסוגה של תוכנית בלומברג-סגול למנהיגות עירונית, נוכל להביא לשלטון המקומי מצוינות ניהולית ודוקטרינות מתקדמות מהעולם העסקי, שיסייעו במתן שירות מעולה לתושבי ישראל. שיתוף הפעולה עם שותפי מייק בלומברג הוא מרגש מאוד וללא ספק, יסייע רבות למצוינות הרשויות המקומיות בישראל”.

 

ראשי הרשויות המקומיות שנבחרו למחזור הראשון של התוכנית הינם: רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, איציק דנינו, ראש עיריית אופקים, סמיר מחאמיד, ראש עיריית אום-אל-פחם, רותם ידלין, ראשת המועצה האזורית גזר, ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה, ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גל, ראש עיריית קריית אונו, צביקה ברוט, ראש עיריית בת ים, אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, עבד-אלעזיז נאססרה, ראש המועצה המקומית כסייפה, ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, אושרת גני גונן, ראשת המועצה האזורית דרום השרון, משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, שושי כחלון-קידור, ראשת עיריית כפר יונה, ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה קונינסקי, ראש עיריית כרמיאל, רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דלית אל-כרמל, ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד, שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים, יעלה מקליס, ראשת עיריית יהוד-מונוסון.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>