לראשונה בישראל: פטור מלא משכר לימוד לתעודת הוראה באוניברסיטת תל אביב

התוכנית מיועדת לסטודנטיות ולסטודנטים לתואר ראשון, שני ושלישי שרוצים לשלב בנוסף לתואר האקדמי גם לימודים לתעודת הוראה

15 פברואר 2024

אוניברסיטת תל אביב נרתמת לחיזוק מערכת החינוך, במטרה לתת מענה למחסור במורים ובמורות. תוכנית חדשה של בית הספר לחינוך מאפשרת לסטודנטים וסטודנטיות, לצד הלימודים לתואר אקדמי, לשלב ללא עלות גם לימודים לתעודת הוראה.

 

"לאור הירידה החדה במספר הסטודנטים להוראה בכל הארץ, אוניברסיטת תל אביב החליטה לעשות צעד אקטיבי, ומתוך אחריות חברתית, לאפשר פטור מתשלום שכר לימוד לתעודת הוראה, עבור אותם סטודנטים לתואר ראשון ושני שרוצים לשלב בנוסף לתואר האקדמי גם לימודי הוראה," אומר ד"ר יהודה יעקובסון, ראש היחידה להכשרה להוראה בבית הספר לחינוך.

 

"לשמחתנו מאז ההודעה על הפיילוט היה גידול של עשרות רבות של אחוזים בביקוש ללימודי הוראה אצלנו, מה גם שכיוון שאנחנו האוניברסיטה המגוונת ביותר בארץ, המשלבת לימודי מדעים והנדסה לצד מדעי הרוח והאומנות, יש כאן פוטנציאל גדול להכשרה של מורים איכותיים בתחומים רבים שבהם קיים חוסר גדול במערכת. לאור הצלחת התוכנית בשנת הלימודים תשפ"ד הוחלט להאריך את תוקפה לשנים נוספות".

 

מדעי הרוח, החברה ואומנויות או מתמטיקה ומדעים?

התוכנית מכילה שני מסלולים הכשרה: בתחומי מדעי הרוח, החברה ואמנויות ובתחומי המתמטיקה והמדעים, ומפגישה את הסטודנטים והסטודנטיות עם חוקרים.ות ומרצים.ות מומחים.ות משטח החינוך בעלי ידע מחקרי ומעשי רב, שיסייעו להם לרכוש גישות הוראה מתקדמות וחדשניות תוך התנסות מעשית משמעותית בשטח במטרה להכשירם ולהוביל לשינוי בקרב דור העתיד.

 

ההשתתפות בתוכנית פתוחה לסטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון (החל משנת הלימודים השנייה), ולסטודנטים וסטודנטיות לתואר שני. ניתן לפרוס את הלימודים לתעודת הוראה במקביל ללימודי התואר לשנה או לשנתיים.

 

למידע נוסף, לרישום וקבלה >

 

הוד זגורי ויטנברג, בן 32, למד בתוכנית אופקים, שמשלבת לימודי מקרא ופילוסופיה יהודית עם תעודת הוראה. "למדתי לצד תעודת ההוראה במחשבת ישראל תואר ראשון בהיסטוריה של עם ישראל ופילוסופיה יהודית. המשכתי, תוך כדי חינוך כיתה ועבודה, לתואר שני בפילוסופיה יהודית, וכיום אני ממשיך גם לתואר שלישי בחוג לפילוסופיה יהודית."

 

"חשוב לי להגיד תמיד לבנות ובני הנוער שאיתם אני עובד ואותם אני מחנך ומלמד, הדור שלי והדור שלפני לא ממש מצליח להפוך את העולם לטוב יותר, לנקי יותר, לבריא יותר... אם יש תקווה לעולם אחר ובעיקר לחברה ישראלית טובה יותר, סולידרית, עם הרבה יותר חמלה והרבה פחות תחרות ואגו - אז היא בידיים של בני הנוער. הלוואי שיצליחו. על אף כל מה שאומרים בתקשורת, מורה הוא מקצוע מדהים, לעבוד עם ילדים ובני נוער עדיף בכל רמה על עבודה עם עולם המבוגרים הציני, ובאמת שעולם החינוך הישראלי צמא לחבר'ה צעירות וצעירים מלאי מרץ שייכנסו אליו ויכניסו בו להבה."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>