הכל מתחיל בחינוך

סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת קאסל שבגרמניה השתתפו במיזם משותף רב-לשוני ורב-תרבותי בתחום טכנולוגיות הלמידה

30 ינואר 2022

סטודנטיות וסטודנטים לתואר שני במגמת טכנולוגיה ולמידה בבית הספר לחינוך ע"ש חיים וג'ואן קונסטנטינר, זכו להשתתף בפרויקט ייחודי מקוון רב-לשוני ורב-תרבותי עם אוניברסיטת קאסל בגרמניה, בתחום טכנולוגיות הלמידה. הפרויקט הוא שיתוף פעולה מחקרי בין המעבדה לחקר שילוב טכנולוגיות בלמידה בראשות ד"ר ענת כהן, אוניברסיטת קאסל בגרמניה וסמינר הקיבוצים. במסגרת הקורס, שנערך בהנחיית ד"ר ענת כהן ותלמיד המחקר גיא כהן, נחשפו הסטודנטים הישראלים והגרמנים לפרקטיקות שונות כמו עריכת מחקר אקדמי וראיונות איכותניים, הפעלת קבוצת שיתוף פעולה בינלאומית, העברת מצגות אפקטיביות, ניהול זמן, קבלת ונתינת משוב יעיל ופיתוח מוצר.

 

שיתוף פעולה אקדמי מקוון

"באמצעות גישת 'למידה על ידי עשייה', התלמידות והתלמידים זוכים בהזדמנות לתרגל מחקר בתחום סביבות למידה מקוונות בצורה חווייתית ואקטיבית ולשפר את ביטחונם בשפה האנגלית, כמו גם לקדם את מיומנויות הלמידה בהכוונה עצמית - אחד מהאתגרים הגדולים בעולם איתם מתמודדת המעבדה שלנו", אומרת ד"ר כהן.

 

שיאו של שיתוף הפעולה היה אירוע סיכום הקורס, שבמהלכו כל קבוצה, המורכבת מתלמידי מחקר מישראל וגרמניה, הציגה את הפרויקט עליו עבדה לאורך הסמסטר. נושאי הפרויקטים כללו טכנולוגיות מסייעות, בינה מלאכותית, מציאות וירטואלית, אבטחת מידע ושוויון הזדמנויות. 

 

"מגיפת הקורונה, יחד עם אתגרים חברתיים אחרים, הפכה את שיתוף הפעולה העולמי לחשוב מתמיד. מיזם ייחודי זה מפגיש סטודנטים מרקעים שונים ליצירת שיתוף פעולה אקדמי מקוון כחיזוק לשותפויות בינלאומיות במחקר, בבתי ספר ובמקומות עבודה", מסכמת ד"ר כהן.

 

פרויקט בינלאומי משמעותי זה פותח והובל על ידי פרופ' ד"ר קלאודיה פינקביינר, ד"ר מדלן אולסון וגב' נתלי הפפלד מאוניברסיטת קאסל, בשיתוף עם פרופ' מירי שונפלד ומר האוי גורדון מסמינר הקיבוצים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>