אוניברסיטת תל אביב מנגישה את לימודי הרפואה לכל חלקי האוכלוסיה

אישרה הקלות ברישום ללימודי רפואה לאוכלוסיות בתת ייצוג והגדילה את סיכויי הקבלה כך שכ-10% מסך המתקבלים יהיו מאוכלוסיות בתת ייצוג

21 אוגוסט 2023

תוכנית חדשה של אוניברסיטת תל אביב תפעל להרחבת הייצוג של אוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג בקרב המתקבלים ללימודי רפואה. על פי המתווה החדש, כבר בשנת הלימודים הקרובה בית הספר לרפואה יוכל לקלוט 12 סטודנטים וסטודנטיות שיהוו 10% מכלל המתקבלים והמתקבלות לשנה א' למסלול השש-שנתי. סטודנטים אלו ייקלטו על פי חלוקה של שלושה מכל אוכלוסייה: בוגרי.ות החינוך החרדי, יוצאי.ות אתיופיה, מצטייני.ות הפריפריה וראויים.ות לקידום. על פי התוכנית, במידה ולא תתמלא מכסת המתקבלים מאוכלוסייה מסוימת, ניתן יהיה לקבל יותר מועמדים מאוכלוסייה אחרת. בנוסף, סטודנטים וסטודנטיות אלו ייהנו מהקלות שונות בתנאי הקבלה, בהן התאמות במבחני מו"ר (הכוללים  מבדקים שאינם קוגנטיבים ומבחני אישיות).  

 

"הרפואה היא מעל הכל מקצוע חברתי... הצוות הרפואי חייב להכיר היטב את החברה הישראלית על כל גווניה"

 

ההחלטה על התכנית התקבלה בשיתוף הפקולטה לרפואה, אגף רישום ומנהל, הדקנאט להצלחת הסטודנטים והסטודנטיות והנציבות לשיווין, מגוון וקהילה באוניברסיטת תל אביב. בפקולטה לרפואה מסבירים שגם בעבר ניתנו הקלות לאוכלוסיות מיוחדות (ל- 8 סטודנטים), אך במרבית המקרים המכסות לא היו מאוישות. בשונה מהתוכנית הנוכחית, בעבר לא ניתן היה לנייד בין האוכלוסיות וכל אוכלוסייה הייתה זכאית לשני סטודנטים בלבד. בנוסף, מבחני מו"ר היוו חסם מאוד גדול עבור רבים המשתייכים לקבוצות אלו. כעת מקווים בפקולטה שההתאמות החדשות יאפשרו לאייש את כלל המקומות ובכך לעודד גיוון חברתי של הסטודנטים.  

 

פרופ' עידו וולף, ראש בית הספר לרפואה מדגיש: "למען הסר כל ספק, יודגש שכל המועמדים והמועמדות שיתקבלו יצטרכו לעמוד בכל תנאי הסף האקדמאיים הנדרשים. ההקלה היא במבדקים הלא קוגנטיביים הארציים (מבחן מור) בלבד, שבהם ראינו שהסיכוי של יוצאי קבוצות אלה נמוך יותר. אין לנו ספק כי מועמדים אלה יצליחו בלימודיהם ויהיו רופאים ורופאות מצוינים, בהתאם למצופה מכל בוגרי בית הספר לרפואה בתל אביב".

 

דיקאנית הפקולטה לרפואה, פרופ' קרן אברהם מוסיפה: "הרפואה היא מעל הכל מקצוע חברתי. אנחנו מטפלים בצרכים הגופניים, הנפשיים והחברתיים. ישראל היא חברה רב תרבותית ומעורבת וכדי להתאים את הטיפול האישי והנכון, הצוות הרפואי חייב להכיר היטב את החברה הישראלית על כל גווניה".

 

סגנית הנשיא לשוויון, מגוון וקהילה פרופ' נטע זיו הוסיפה:  "אני שמחה מאד על המהלך להגדלת מספר המתקבלים והמתקבלות ללימודי רפואה מקבוצות המצויות בתת ייצוג בבית הספר. המועמדות והמועמדים המצוינים שהתקבלו ללימודי הרפואה יעשירו את מגוון הסטודנטים שיצטרפו בבוא העת למקצוע הרפואי. לקראת תשפ"ד עושה אוניברסיטת תל אביב מאמצים רבים להרחיב את הקבלה ללימודים של סטודנטים מהפריפריה, יוצאי אתיופיה ובוגרי החינוך החרדי, כחלק ממחוייבותה למצויינות אקדמית לצד הגברת שוויון הזדמנויות".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>