הסרט "נעורים" התקבל לתחרות הרשמית (Cinéfondation) בפסטיבל קאן

סרט הקיץ של שי-לי עטרי, המבוסס על סיפורה האישי, יוצג בתחרות היוקרתית שמוקדשת לדור העתיד של יוצרי הקולנוע

05 יולי 2020
מתוך הסרט "נעורים" של שי-לי עטרי (צילום: עומר וייס)
מתוך הסרט "נעורים" של שי-לי עטרי (צילום: עומר וייס)

התרגשות גדולה בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש: סרטה של שי-לי עטרי, "נעורים", התקבל השנה לפסטיבל קאן היוקרתי, במסגרת תחרות הסינפונדסיון (Cinéfondation), אשר מוקדשת לדור העתיד של יוצרי הקולנוע, ולעידוד המשך יצירתם המקורית והחדשנית (הפסטיבל המסורתי בוטל לאור המצב, ויתקיים השנה במתכונת מקוונת). בנוסף, יוקרן הסרט בהקרנת בכורה מקומית בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בתל אביב, והוא מועמד לפרס אופיר במסגרת קטגורית הסרט הקצר.

 

הסרט (30 דק') הופק כפרויקט סוף שנה ב', והוא מספר את סיפורה של אור, העוברת שיקום אחרי תאונה בבית אימה בקיבוץ, ולחייה מגיע פיזיותרפיסט חדש שמעורר בה חלקים רדומים. אור נקרעת בין החיים עם מגבלה לבין הרצון להילחם על הנשיות שלה. העלילה מבוססת על סיפורה האישי של שי-לי, שעברה תאונה דרכים ובעקבותיה שיקום ארוך שנמשך מספר שנים. מנקודת המבט של יושבת בכיסא הגלגלים, היא חוקרת את שחרור הנשמה שלה מקליפת הגוף, ובסרט היא מנסה לשאול שאלות על הדרך שבה נשיות יכולה להתקיים בתוך נכות. את הסרט ליוותה מיה דרייפוס במסגרת חונכות הבימוי של סרטי קיץ, והוא הופק בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, ובתמיכת קרן בלבטניק. 

 

שי-לי, כיום סטודנטית שנה ג', מגלמת את דמותה של הגיבורה הראשית בסרט לצד יגאל ברנר וריטה שוקרון צרפתי. מגיל צעיר השתלבה בלהקות נוער עירוניות, שירתה כזמרת בלהקת חיל החינוך ולאחר מכן למדה בבית הספר למוסיקה ״רימון״. בשנת 2015 הוציאה אלבום בכורה בשם ״באמת שרציתי״, בהפקה מוסיקלית של שמוליק נויפלד ובתמיכת Helicon Music, ובו שירים כמו ״אצלנו בגן״ ו-״סוסים שקופים״. במקביל שיחקה תפקידים בסדרות טלוויזיה כמו ״זגורי אימפריה״ ו-״ג׳וני ואבירי הגליל״.

 

השנה זכתה שי-לי בציון לשבח במסגרת תחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב, על הצעתה לסרט בשם ״בחלומות שלי אני רואה אותך״. כיום היא מתמקצעת בעריכת וידאו וסוללת את דרכה בתחומי הבימוי והכתיבה בעולם הקולנוע. ״נעורים״ הוא סרטה הראשון.

 

יוצרת וכוכבת הסרט "נעורים" שי-לי עטרי

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>