פרופ' טובה מילוא נכללה ברשימת 54 הנשים הבולטות בתולדות מדעי המחשב

54 הנשים ובהן פרופ' מילוא, זכו להוקרה בכנס השנתי ע"ש גרייס הופר, המאגד אלפי נשים מעולמות הטכנולוגיה והמחשבים

24 מרץ 2015
פרופ' טובה מילוא נכללה ברשימת 54 הנשים הבולטות בתולדות מדעי המחשב
לפני חודשים אחדים, לקראת הכנס השנתי ע"ש גרייס הופר, המאגד אלפי נשים מעולמות הטכנולוגיה והמחשבים, החליטו שלוש אמריקאיות - פרופ' סוזן ה' רודג'ר מאוניברסיטת דיוק, קתי דיקינסון, הסופרת והמנטורית, וג'סיקה דיקינסון גודמן, מומחית לתקשורת דיגיטלית, להגביר את המודעות לתרומתן של נשים לתחום מדעי המחשב. הן יצרו חפיסה בת 54 קלפים, המוקדשים ל-54 נשים שתרמו לאורך השנים תרומה משמעותית לענפי הטכנולוגיה והמחשוב. החפיסות חולקו במהלך הכנס לסטודנטיות וזכו להצלחה גדולה ולביקוש רב. בחפיסת הקלפים, לצד כמה מהאבות - או מוטב לומר, האמהות - של תחום המחשבים, נמצאת גם פרופ' טובה מילוא מבית הספר למדעי המחשב ע"ש בלבטניק ומי ששימשה עד לאחרונה כראש החוג.

 

"זה כבוד גדול", אומרת פרופ' מילוא, "להיות ברשימה אחת עם נשים שהיו המתכנתות הראשונות בעולם, עם זוכות רבות בפרס טיורינג (המקבילה של עולם המחשבים לפרס נובל), ועם כל הנשים שבאמת הטביעו חותם על תחום מדעי המחשב. הוחמאתי מאוד. בעיני תחום מדעי המחשב זה התחום הכי יפה שיש".

 

פרופ' טובה מילוא היא חברת האקדמיה למדעים האירופית - Academia Europaea, ועמיתה ב-ACM, האגודה המדעית החשובה ביותר בעולם בתחום המחשוב ומדעי המחשב. מילוא נבחרה בשנת 2012 לשמש כעמיתה באגודה, בזכות תרומתה בתחום תיאוריית בסיסי הנתונים וניהול תהליכים עסקיים. יחד עם פרופ' מילוא נכללה ברשימת הקלפים המכובדת ישראלית נוספת: שפרירה (שפי) גולדווסר, זוכת פרס טיורינג, המלמדת במכון ויצמן וב-MIT שבארצות-הברית.

 

לרשימת כל 54 הנשים >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>