מרצים וסטודנטים מרחבי העולם השתתפו בסדנת ננו-פוטוניקה שהתקיימה בקמפוס

בין המשתתפים קבוצה של כשלושים איש מאוניברסיטת צ'ינגואחה שבבייג’ין, שאיתה נחתם לאחרונה הסכם מיוחד לשיתוף פעולה

10 פברואר 2015
מרצים וסטודנטים מרחבי העולם השתתפו בסדנת ננו-פוטוניקה שהתקיימה בקמפוס

בימים האחרונים התקיים בתל-אביב קורס חורף מרוכז ("ווינטר סקול") בן חמישה ימים בתחום הננו-פוטוניקה, שאליו הגיעו אורחים ומרצים בולטים מרחבי העולם. בין המשתתפים: קבוצה של כשלושים איש מאוניברסיטת צ'ינגואחה שבבייג’ין, שאיתה נחתם לאחרונה הסכם מיוחד לשיתוף פעולה, במסגרתו הוקם מרכז המחקר שין (XIN). נוסף אליהם נטלו חלק בסדנא חוקרים בולטים ומרצים ידועי-שם מאוניברסיטת פנסילבניה, מהאימפריאל קולג' בלונדון, מצרפת, הודו ואוסטריה, וכן ממוסדות המחקר השונים בישראל. בקורס, שאורגן על-ידי פרופ' עדי אריה ופרופ' קובי שויער, השתתפו בסך-הכל כמאה ועשרים איש.

 

אווירה חברותית, השתתפות ערה ורצון להמשיך את המסורת 

לדברי יובל קופיץ, מנהל שיתופי הפעולה הבינלאומיים במרכז לננו-מדע וננו-טכנולוגיה ומנהל משותף של מרכז שין, התגובות לסדנא היו נלהבות. "הייתה בקורס אווירה חברותית, השתתפות ערה ורצון להמשיך את המסורת באירועי המשך, ונוצרו בו שיתופי פעולה חדשים."  קופיץ מציין כי בין המבקרים היו מספר דוקטורנטים מאוניברסיטת (BIT (Beijing Institute of Technology, וזאת כצעד ראשון בשיתוף הפעולה המתהווה בימים אלה בין המוסד הסיני לבין תל-אביב. עוד הגיעו מסין בכירים בהנהלה של מרכז שין ונציגים בכירים של חברת התשתיות הסינית הענקית CFLD, שחתמה לאחרונה על מזכר הבנות עם צ'ינגואחה ועם שין לצורך השקעה. נציגי החברה הגיעו לתל-אביב כדי לחפש פה השקעות נוספות ולהקים בארץ חממה טכנולוגית. בנוסף, הגיעו לארץ נציגים מקרן ההון סיכון הסינית צ'יינה מאטריאליה והם דנו כאן עם מנטורים מקומיים בפיתוח הפרויקטים היישומים של שין בצ'ינגואחה. לדברי קופיץ, במסגרת הפגישות הוחלט על פעולות קרובות נוספות של מרכז שין, בהן פורום נוסף שיתקיים באוקטובר בצ'ינחואה וקורס חורף נוסף שיתקיים בתל-אביב בשנה הבאה.

 

מרכז חדשנות בינלאומי

מרכז המחקר "שין" (XIN בסינית משמעו "חדש") נועד להוות מוקד בינלאומי לחדשנות מדעית וטכנולוגית ולשלב בתוכו את כוחות היצירה של סין, ישראל והעולם. בסיסו של מרכז 'שין' ממוקם באוניברסיטת צ'ינגואחה, אוניברסיטת המדע והטכנולוגיה המובילה בסין, והוא פועל במקביל גם בתל-אביב. העלות המשוערת של המרכז עומדת על 300 מיליון דולר. בראש מרכז שין עומד פרופ' צ'וואנשואי ז'נג, ראש המרכז לננו ומיקרו-מכניקה באוניברסיטת צ'ינגואחה, ופרופ' יעל חנין, ראש מרכז הננו בתל-אביב, המשמשת כראש שותפה של המרכז.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>