חברת אינטל תרמה לאוניברסיטת תל-אביב ציוד מדעי יקר ערך בשווי 5 מיליון שקל

התרומה הנדיבה של "אינטל" ישראל לפקולטה להנדסה מחזקת את הקשר בין האוניברסיטה לחברת ההייטק המובילה, ואת החיבור ההכרחי בין האקדמיה לתעשייה

26 ינואר 2015
בתמונה (מימין לשמאל): מר עמוס אלעד - סגן הנשיא לפיתוח משאבים, פרופ' יוסף קלפטר - נשיא אוניברסיטת תל-אביב, גב' מקסין פסברג - מנכ"לית "אינטל" ישראל, ופרופ' יוסי רוזנווקס - דקאן הפקולטה להנדסה

האם להמשיך לתואר מתקדם לאחר התואר הראשון או להשתלב בעבודה וללמוד בשלב מאוחר יותר? לשאלה הזו המעסיקה סטודנטים רבים, יש למקסין פסברג, מנכ"לית "אינטל" ישראל וסגנית נשיא "אינטל' העולמית, תשובה חד משמעית: המשיכו ללמוד. "אנחנו מעודדים ומעוניינים בעובדים עם השכלה אקדמית נרחבת", אמרה פסברג בערב הוקרה מיוחד לחברת אינטל שנערך באוניברסיטת תל-אביב.

 

ערב ההוקרה נועד לציין תרומה נדיבה של ציוד מדעי מתקדם של אינטל ישראל לפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן ולמרכז מדע הננו וננוטכנולוגיה של אוניברסיטת תל-אביב. נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, הודה בפתיחת האירוע לאינטל ולעומדת בראשו. "הקשר בין האקדמיה לתעשייה מפרה מאוד, ויש בו גם משום עידוד ליזמות ולחדשנות", אמר. "אינטל מכירה בכך, והציוד רב הערך יסייע מאוד לעבודתם המדעית של חוקרים חוזרים שנקלטו לאחרונה באוניברסיטה, ויאפשר ניהול מחקר ברמה גבוהה".

 

הצינור שמזרים אנשים איכותיים

פסברג, זוכת פרס לכלכלה ע"ש הוגו רמניסיאנו לשנת 2002, הסכימה עם הדברים וציינה כי חשוב לייצר המשכיות בקשר בין אינטל לאוניברסיטת תל-אביב. "האוניברסיטה היא הצינור שמזרים אנשים איכותיים שמגיעים בסופו של דבר לעבוד אצלנו בחברה", הדגישה. "לשני הגופים יש אינטרס ברור בקידום השכלה מתקדמת במתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, החל בלימודי חמש יחידות מתמטיקה בתיכון ועד ללימודי הנדסה באוניברסיטה. לצערנו, שיעור התלמידים המסיים כיום בגרות כזו הוא עגום – כ-6% בלבד. עגומה אף יותר העובדה שרק 2% מתוכם הן נשים". פסברג סיכמה ואמרה כי אינטל סומכת על האוניברסיטה: "יש יכולות שאנו אפילו לא יודעים שאנו צריכים, ואנחנו סומכים עליכם שתזהו אותם ותסייעו להם לצאת לדרך".

 

ד"ר נאוה אריאל-שטרנברג, מנהלת מרכז מדע הננו וננו-טכנולוגיה ומנהלת מרכז ה-MNCF, הודתה למנכ"לית אינטל על תרומת הציוד למרכז והדגישה את חשיבות הקשר בין האקדמיה לתעשייה הן בחינוך דור המדענים הבא של מדינת ישראל והן בקידום מחקר אקדמי מוביל. 

 

פרופ' יוסי רוזנווקס, דקאן הפקולטה להנדסה, הודה אף הוא למנכ"לית אינטל על תרומת הציוד המדעי אשר לדבריו יצר מהפך של ממש בתחום המחקר בפקולטה. הוא ציין כי לעתים התעשייה מתפתחת בקצב מהיר יותר מהאקדמיה, ועל כן שיתוף הפעולה ביניהם הוא כה חיוני.

 

תועלת הדדית למחקר ולתעשייה

פרופ' דוד מנדלוביץ, ראש המרכז החדש לחדשנות ויזמות באוניברסיטה, סבור אף הוא כי הקשר עם התעשייה הוא אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר לאקדמיה. "אנו מחויבים לשפר את הרלוונטיות שלנו אל מול כל מה שנעשה בתעשייה", הדגיש. "יש לעודד את חוקרי האוניברסיטה להתעמק בבעיות החשובות לפיתוח התעשייה העולמית, עד כדי כך שנוכל לייצר מהפכות של ממש כתוצאה מידע שמגיע מכאן. הפקולטה להנדסה זיהתה את הצורך הזה כבר לפני למעלה משנתיים, והקימה את ארגון עמיתי התעשייה שחברת אינטל היתה מראשוני המצטרפות אליו".

 

מנדלוביץ הוסיף ואמר כי שיתוף הפעולה בין אינטל לאוניברסיטה רחב ביותר וכולל מחקרים משותפים, גיוס כוח אדם, קורסים, תחרויות שאינטל ארגנה, "וכמובן גם התרומה האחרונה ששדרגה באופן מרשים ביותר את יכולת המחקר שלנו בתחום המיקרוסקופיה. העובדה שהצלחנו לשלב ידיים בפעילויות משותפות כה מגוונות, מראה שהתועלת ההדדית יכולה להיות רבה. אם לוקחים בחשבון ש-90 אחוז מהבוגרים שלנו יעבדו בסופו של דבר בתעשייה, הרי ברור ששיתופי הפעולה עם התעשייה הם לא רק כלי מחקרי ראשון במעלה אלא גם חלק מהחינוך הנכון שעלינו להעניק לסטודנטים שלנו. גם כאן חברת אינטל מהווה שותפה לדרך בהכשרת דור המהנדסים הבא".

 

ב-14 מאי 2015, במקביל לאירועי חבר הנאמנים, יתקיים המפגש השנתי של ארגון עמיתי התעשייה של הפקולטה להנדסה של אוניברסיטת תל-אביב. פסברג תהיה בין הדוברים המרכזיים בכנס.       

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>