הסרט ״מותו של לוויתן״ זכה בפרס סרט הסטודנטים הטוב ביותר בטקס פרסי ה-IDA

סרטו הדוקומנטרי הקצר של עידו ויסמן זכה בפרס היוקרתי בתחרות החשובה בעולם לסרטים דוקומנטרים

21 דצמבר 2022
עדו ויסמן על השטיח האדום (צילום: אוסף פרטי)
עדו ויסמן על השטיח האדום (צילום: אוסף פרטי)

״מותו של לוויתן״, סרטו הדוקומנטרי הקצר של עידו ויסמן, בוגר בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש, זכה בפרס סרט הסטונדטים הטוב ביותר בתחרות ה-IDA  היוקרתית, שנחשבת לחשובה בעולם בענף הסרטים הדוקומנטרים, בטכס שהתקיים לאחרונה באולפני פארמאונט בלוס אנג'לס. יומיים אחרי הזכייה המרגשת זכה הסרט גם בפרס סרט הסטודנטים בתחרות פרסי הפורום הדוקומנטרי.

 

הסרט, אשר נעשה במסגרת פרויקט של בוגרי החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, הוקרן לראשונה במאי 2022 בפסטיבל דוקאביב, שם זכה בפרס המקום השני ובפרס הצילום בתחרות הסטודנטים, ומאז הוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל Brisbane International film festival ובבכורה אמריקאית בפסטיבל DOC NYC.

 

עלילת הסרט מתרחשת בלילה סוער של תחילת 2021, כשלחוף ניצנים נשטפה גופת לוויתן. על רקע התיעוד של במאי הסרט את המפגש האנושי עם הגווייה, נשמעים קולותיהם של מספר אנשים שנכחו במאורע הנדיר. מתוך מארג התגובות עולות מחשבות הנוגעות בדיאלוג המתקיים בין החיים למוות.

 

מנימוקי בחירת השופטים בפסטיבל דוקאביב: פרס המקום השני ניתן לסרט "על מציאת יופי ומשמעות בפינה עגומה של המציאות בימינו. על היכולת לקחת סיפור חדשותי ולהפוך אותו למשל קולנועי פואטי על החיים והמוות ועל המפגש האכזרי בין בני האדם וסביבתם". הזכייה בפרס הצילום בפסטיבל הוענקה לו "על צילום חכם ומדויק שלוקח את הסרט למקומות פואטיים ומוסיף רבדים עמוקים לסיפור".

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>