אוניברסיטת תל אביב פותחת מסלול קבלה מיוחד ללא פסיכומטרי למאות משרתי.ות מילואים בכל תוכניות הלימוד

בנוסף, מסלול הקבלה החדש יונגש גם למפונים מקו העימות על בסיס אישור מהמדינה

21 פברואר 2024

אוניברסיטת תל אביב מודיעה כי לקראת שנת הלימודים הבאה, מאות רבות של סטודנטיות וסטודנטים המשרתים במילואים יוכלו להתקבל ללימודים לתואר ראשון באפיק קבלה חדש שיפתח עבורם.ן, בכל תחומי הלימוד בקמפוס ללא צורך בבחינה פסיכומטרית (למעט לימודי רפואה - ההתאמות למשרתי המילואים במקרה זה מטופלות בנפרד על ידי פורום דקאני הרפואה והן רלוונטיות לכלל האוניברסיטאות).

 

הזכאות תינתן למועמדים ללימודים אשר שירתו 60 יום ומעלה בשנת 2023 (החל מה-7.10.23), או אלו שעשו למעלה מ-28 יום בשנת 2024 (החל מה-1.1.24). האוניברסיטה שקלה זאת על רקע הקושי שיצר שירות המילואים החריג בהכנה לבחינה הפסיכומטרית במועדים דצמבר או אפריל. בנוסף, האוניברסיטה תנגיש את מסלול הקבלה החדש גם למפונים מקו העימות (על בסיס אישור מהמדינה).

 

אוניברסיטת תל אביב מחויבת למילואימניקים ולמילואימניקיות

בהתאם להחלטת האוניברסיטה, הזכאים והזכאיות לכך יתקבלו ללימודים על בסיס ציוני הבגרות בלבד (כל יחידה תפרסם את הציון הנדרש באתר הרישום בימים הקרובים). כל תוכנית לימודים בקמפוס תקצה מכסה של כ-10% מסך המתקבלים לתוכנית בשנה הקרובה, עבור אפיק קבלה במתכונת החדשה. יצוין כי ההחלטה בהובלת הרקטור, פרופ' מרק שטייף, התקבלה בתום בחינה מקיפה של הנושא.

 

באוניברסיטת תל אביב מדגישים כי ההתאמות בקבלה ללימודים הן חלק מהמחויבות העמוקה של האוניברסיטה למשרתי.ות המילואים בצה"ל ולהצלחתם בלימודים, והכרה בקושי שנוצר להם בשל השירות גם בשלב הקבלה, טרם הלימודים. חלק ניכר מהמועמדים ניגשים לבחינות הפסיכומטרי בדצמבר ואפריל, אך כיוון שהמלחמה נפתחה באוקטובר ונמשכת גם בחודשים אלו, אזי אותם.ן משרתי.ות מילואים התקשו לגשת למועד דצמבר וכן את ההכנה למועד אפריל.

 

"בשנת הלימודים הנוכחית הבטחנו לעשות ככל הניתן כדי שכלל משרתי ומשרתות המילואים יסיימו את הלימודים בהצלחה, ואנחנו נחושים לעמוד בהבטחה זו", אומר פרופ' שטייף. "האוניברסיטה אישרה טרם פתיחת השנה מתווה מיוחד לטובת חיילות וחיילי המילואים שכלל שורת הקלות והתאמות, בהן הפחתה של מספר השעות הנדרשות להשלמת התואר, הזכות לקבל ציון בינארי בחלק מן הקורסים, מתן גמישות בבחירת מועדי הבחינות ועוד".

 

לאור משובים מן השטח, וכחלק מהדיאלוג השוטף עם הסטודנטים/ ות שבמילואים ומשיתוף הפעולה עם אגודת הסטודנטים והסטודנטיות, האוניברסיטה אישרה באחרונה התאמות נוספות במתווה, לרבות התאמות ייעודיות לתלמידות ותלמידים ששירתו במילואים מאז פתיחת הסמסטר 28 ימים או יותר. כמו כן, מתקיימים כעת דיונים באוניברסיטה לגבי המשך הקלות בסמסטר ב'.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>