שתי תחרויות אדריכלים לתכנון בניינים חדשים ליד הפקולטות למשפטים ולניהול יצאו לדרך

הבניין הראשון עתיד לשמש כמבנה כניסה מרכזי לפקולטה למשפטים, והמבנה השני הוא בניין בן שש עד שמונה קומות עבור הפקולטה לניהול

03 פברואר 2015
תחרויות אדריכלים לתכנון בניינים חדשים ליד הפקולטות למשפטים ולניהול

בימים אלה מתקיימות תחרויות אדריכלים לתכנונם של שני מבנים מרכזיים בלב הקמפוס - בניין הכניסה לפקולטה למשפטים על שמו של הנדבן הגרמני (יליד פולין) יוסף בוכמן, ובניין נוסף לפקולטה לניהול על שמו של הנדבן האמריקאי לורי לוקיי.

 

הבניין הראשון עתיד לשמש כמבנה כניסה מרכזי לפקולטה למשפטים מכיוון דרום, במקום ששוכנות כיום מרפסת, ויטרינה וגינה קטנה. המבנה, שיחובר לבניין טרובוביץ מכיוון החנייה, יכלול מלבד אולם כניסה ולובי שיתחברו ללובי הנוכחי, גם אולם הרצאות, כיתות, חדרי סמינרים וחדרי חוקרים. אדריכל האוניברסיטה, יורם אלדן, אומר שלפי התכנון המקורי של בניין הפקולטה למשפטים, שהיה המבנה הראשון באוניברסיטה, התבקש שהכניסה לפקולטה תהיה מאותו המקום, אך היות שבזמנה שכנה הפקולטה בקצה הקמפוס, תכנון כזה לא יצא לפועל. היום, משהקמפוס התפשט דרומה, נוצר מצב שיש לבניין כמה כניסות צדדיות, אבל אין לו כניסה ראשית מובהקת. "כעת תהיה לפקולטה כניסה מכובדת, כפי שמתבקש לבניין כזה", אומר אלדן.

 

תחרות האדריכלים לתכנון המבנה כבר יצאה לדרך, וההצעות אמורות להתקבל בעוד כחודשיים, כאשר כל משרד נדרש להציע שתי הצעות: אחת למבנה בן שתי קומות על שטח של 1,100 מ"ר, ואחת למבנה בן ארבע קומות על שטח כפול. לאחר שיוגשו ההצעות, יעלו הנבחרות לשלב השני, שבו יהיה על האדריכלים לשפר את ההצעות לפי הערות השופטים. עם קבלת ההצעות המשופרות תיבחר ההצעה הזוכה, ואז יעבור הפרויקט לשלב התכנון הראשוני, האישורים ותחילת הבנייה.

 

לא רחוק משם, בשטח שבין בניין רקנאטי לבין האקדמיה למוזיקה, עתיד להיבנות מבנה נוסף עבור הפקולטה לניהול. מבנה זה יהיה בן שש עד שמונה קומות ויכיל אולם הרצאות, כיתות וחדרי חוקרים. גם כאן, על המתחרים להציע שתי הצעות: אחת למבנה בשטח 3,500 מ"ר, והשנייה למבנה בשטח 5,000 מ"ר. לפי אלדן, אחד האתגרים שעומדים בפני המתכננים הוא שילוב המבנה העתידי עם החנייה, עם מעבר להולכי הרגל ועם מעבר נגיש לנכים, שמתוכנן להיבנות במקום.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>