ידיעון תשס"ח

קישוט
 

מעודכן ליום רביעי, 9 ביולי 2008

שימו לב: ידיעון זה בהחלט אינו סופי ואין להסתמך עליו.

קורסי החוג לצרפתית

תואר ראשון

שנה א'

סמ' א'

רמה א' ו-ב' (מסגרת 168)

מבוא לספרות צרפתית:יצירות מופת מימה"ב ועד המאה ה-18(שיעור) ‏ 0625.1220.01 ‏

מרצה: מר עמנואל הלפרין

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ‏ ‏

מטרת הקורס לסקור, במשך שנת לימודים אחת, מגוון של יצירות (סיפורת, שירה, דרמה) מימי הביניים ועד המאה העשרים – תחנות משמעותיות בתרבות הצרפתית. באמצעותן תוצג התפתחות הסוגות, התמאטיקה והסגנונות.
בחלק א יציג השיעור את צמיחתה של הספרות הצרפתית, מימי הביניים ועד המאה ה-18. היצירות ינותחו תוך הדגשת
לסילבוס המלא...

תרגיל בצרפתית לשיעור הנ"ל לרמה ב'(תרגיל) ‏ 0625.1251.01 ‏

מרצה: ד"ר נדין קופרטי-צור

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 101‏

התרגיל מלווה את שיעור המבוא לספרות הצרפתית מימי הביניים ועד המאה ה-18 ויקנה לסטודנטים כלים שיטתיים לניתוח הטקסטים שיוצגו בשיעור המבוא. התרגיל יתנהל בצרפתית.
בסוף הקורס תתקיים בחינה.


לסילבוס המלא...

תרגיל בעברית לשיעור הנ"ל לרמה א'(תרגיל) ‏ 0625.1221.01 ‏

מרצה: גב' הלנה סקורובסקי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ‏ ‏

מטרת התרגיל היא להמחיש בעזרת טקסטים ואמצעים ויזואלים שונים רעיונות המוצגים במהלך המבוא לספרות הצרפתית. התרגיל יתמקד בהקניית כלים מטודולוגיים לניתוח טקסטים ספרותיים אשר יוצגו במבוא.
בסוף הקורס תתקיים בחינה.


לסילבוס המלא...

סמ' ב'

רמה א' ו-ב' (מסגרת 168)

מבוא לספרות צרפתית:יצירות מופת מהמאה ה-18 ועד המאה ה- 20(שיעור) ‏ 0625.1222.01 ‏

מרצה: מר עמנואל הלפרין

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 001‏

מטרת הקורס לסקור, במשך שנת לימודים אחת, מגוון של יצירות (סיפורת, שירה, דרמה) מימי הביניים ועד המאה העשרים – תחנות משמעותיות בתרבות הצרפתית. באמצעותן תוצג התפתחות הסוגות, התמאטיקה והסגנונות.
בחלק א יציג השיעור את צמיחתה של הספרות הצרפתית, מימי הביניים ועד המאה ה-18. היצירות ינותחו
לסילבוס המלא...

תרגיל בצרפתית לשיעור הנ"ל לרמה ב'(תרגיל) ‏ 0625.1254.01 ‏

מרצה: מר סטפן קרבר

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ רוזנברג‏ 106‏

תרגיל זה יתנהל בצרפתית ויעניק לסטודנטים כלים לקריאת טקסטים וניתוחם. תרגיל זה מלווה את שיעור המבוא לספרות לספרות הצרפתית המודרנית.
בסוף הקורס תתקיים בחינה.


לסילבוס המלא...

תרגיל בעברית לשיעור הנ"ל לרמה א'(תרגיל) ‏ 0625.1223.01 ‏

מרצה: ד"ר דינה חרובי

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 102‏

מטרת התרגיל היא להמחיש בעזרת טקסטים ואמצעים ויזואלים שונים רעיונות המוצגים במהלך המבוא לספרות הצרפתית המודרנית. התרגיל שואף להקנות לסטודנט כלים ושיטות לניתוח הטקסטים אשר יוצגו במהלך המבוא.
בסוף הקורס תתקיים בחינה.


לסילבוס המלא...

רמה א' בעברית

היהודים והרפובליקה הצרפתית(שו"ת) ‏ 0625.1117.01 ‏

מרצה: ד"ר דניס שרביט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ רוזנברג‏ 002‏

הקורס יעסוק בתמורות החברתיות, הפוליטיות והאינטלקטואליות שפקדו את הקהילה היהודית הצרפתית מן המהפכה הצרפתית ועד ימינו. הקורס יתרכז בדרכי ההתמודדות של הקהילה היהודית עם אתגרים שונים כגון ההתבוללות, האנטישמיות, יחסי החוץ של צרפת עם ישראל, וכמו-כן, בתרומתה לתרבות ולחיים החברתיים בצרפת. הקורס יבחן את
לסילבוס המלא...

רמה א' צרפתית למתחילים חובה להירשם לשיעור של מר איב ואל

ביח' להוראת שפות. יש להרשם באינטרנט מסגרת 555

רמה ב' בצרפתית

סמ' א'

רמה ב' עם ידע בצרפתית (מסגרת 555)

צרפתית למתקדמים רמה ב'(שו"ת) ‏ 0625.1225.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-10 ‏ ווב‏ 101‏
מטרת הקורס לסקור בקצרה את כללי הדקדוק ולהקנות ידע עיוני ומעשי כמו כן לשפר את יכולת הביטוי בכתב ולהרחיב את ההכרות עם סוגי הטקסטים השונים. הקורס יכלול הדרכה בסיסית, ניתוח אופני בניית טקסט, פיתוח טיעונים והקניית כלים לזיהוי ולביטוי המרכיבים העיקריים בו.
לסילבוס המלא...

קריאת טקסטים ספרותיים בצרפתית(תרגיל) ‏ 0625.1206.01 ‏

מרצה: ד"ר סוזן שטינברג

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 101‏

בשיעור נקרא טקסטים ספרותיים מימי הביניים ועד ימינו. נלמד להכיר את הספרות הצרפתית ונבדוק שינויים שהתרחשו בספרות לאורך הזמן דרך קריאה ביקורתית.
בסוף הקורס תתקיים בחינה.


לסילבוס המלא...

הבעה בע"פ(תרגיל) ‏ 0625.1105.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 101‏
מטרת הקורס להקנות לסטודנט מיומנות בהבעה בעל-פה בשפה הצרפתית. שיטת העבודה מורכבת מדיון בקבוצה ומהבעה אישית. הדיונים מתייחסים למאמרי עיתונות, לטקסטים ספרותיים שונים, ולתוכניות טלוויזיה בצרפתית. יושם דגש על הרחבת אוצר-המילים ועל שימוש נכון בשפה. הקורס ניתן ברמות שונות בהתאם לידע בשפה הצרפתית. קורס
לסילבוס המלא...

סמ' ב'

צרפתית למתקדמים רמה ב'(שו"ת) ‏ 0625.1226.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-10 ‏ ווב‏ 101‏
מטרת הקורס לסקור בקצרה את כללי הדקדוק ולהקנות ידע עיוני ומעשי כמו כן לשפר את יכולת הביטוי בכתב ולהרחיב את ההכרות עם סוגי הטקסטים השונים. הקורס יכלול הדרכה בסיסית, ניתוח אופני בניית טקסט, פיתוח טיעונים והקניית כלים לזיהוי ולביטוי המרכיבים העיקריים בו.
לסילבוס המלא...

הבעה בע"פ(תרגיל) ‏ 0625.1213.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 101‏
מטרת הקורס להקנות לסטודנט מיומנות בהבעה בעל-פה בשפה הצרפתית. שיטת העבודה מורכבת מדיון בקבוצה ומהבעה אישית. הדיונים מתייחסים למאמרי עיתונות, לטקסטים ספרותיים שונים, ולתוכניות טלוויזיה בצרפתית. יושם דגש על הרחבת אוצר-המילים ועל שימוש נכון בשפה. הקורס ניתן ברמות שונות בהתאם לידע בשפה הצרפתית.
לסילבוס המלא...

שנה ב'

חובה רמה ב' בשפה הצרפתית (מסגרת 124)

מבוא לבלשנות(שיעור) ‏ 0625.2231.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ווב‏ 102‏
מטרת הקורס היא להקנות לסטודנט היכרות ראשונית עם שטח הבלשנות המודרנית, ולהציג תמונה כללית של מדע רב-גוני זה. במהלך הקורס נסקור את ענפי הבלשנות השונים (תחביר, סמנטיקה, פונולוגיה, מורפולוגיה, פרגמטיקה, פסיכו-בלשנות וסוציו-בלשנות) ואת הקשרים ביניהם, וכן את הזרמים השונים בתיאוריה הבלשנית. במסגרת הקורס
לסילבוס המלא...

רמה ב' שיעורי שפה (מסגרת 126)

הבעה בכתב א'(תרגיל) ‏ 0625.2202.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 105‏
הקורס ניתן במשך ארבעה סמסטרים. מטרת הקורס לשפר את יכולת הביטוי בכתב ולהרחיב את ההיכרות עם סוגי הטקסטים השונים. הקורס יכלול הדרכה בסיסית, ניתוח אופנים של בניית טקסט, פיתוח טיעונים והקניית כלים לזיהוי המרכיבים העיקריים בו ולהבעתם. במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על הקשיים ועל הבעיות שיתגלו בעבודותיהם של
לסילבוס המלא...

הבעה בכתב ב'(תרגיל) ‏ 0625.2204.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 101‏
הקורס ניתן במשך ארבעה סמסטרים. מטרת הקורס לשפר את יכולת הביטוי בכתב ולהרחיב את ההיכרות עם סוגי הטקסטים השונים. הקורס יכלול הדרכה בסיסית, ניתוח אופנים של בניית טקסט, פיתוח טיעונים והקניית כלים לזיהוי המרכיבים העיקריים בו ולהבעתם. במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על הקשיים ועל הבעיות שיתגלו בעבודותיהם של
לסילבוס המלא...

הבעה בעל-פה ג'(תרגיל) ‏ 0625.2001.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 101‏
מטרת הקורס להקנות לסטודנט מיומנות בהבעה בעל-פה בשפה הצרפתית. שיטת העבודה מורכבת מדיון בקבוצה ומהבעה אישית. הדיונים מתייחסים למאמרי עיתונות, לטקסטים ספרותיים שונים, ולתוכניות טלוויזיה בצרפתית. יושם דגש על הרחבת אוצר-המילים ועל שימוש נכון בשפה.
לסילבוס המלא...

חובה שנה ב'

הדרכה בכתיבת עבודות(תרגיל) ‏ 0625.2222.01 ‏

מרצה: מר איב והל

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 101‏

מטרת הקורס להקנות לסטודנט מיומנות כתיבה אקדמית בצרפתית לקראת שילובו בשעורים ובסמינרים. שיטת העבודה מבוססת על התייחסות לטקסט ספרותי צרפתי קלאסי. יושם דגש על מאמרי ביקורת ספרותית, כתיבת תקציר, כתיבת ביבליוגרפיה, ניסוח היפותזת-עבודה, וכתיבת העבודה עצמה.


לסילבוס המלא...

שנה ב' רמה א' צרפתית למתקדמים

יש להרשם ביח' להוראת שפות

ניתן להרשם לכל קבוצה באינטרנט מסגרת 555

שנה ב' ו-ג'

סמ' א'

שיעורי בחירה (מסגרת 123)

מבוא לסמנטיקה(שו"ת) ‏ 0625.2012.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 102‏


מטרת הקורס לתת בידי הסטודנט כלים ללימוד הסמנטיקה, ענף הבלשנות שעניינו המשמעות. הקורס יקנה ידע בסיסי הן בסוגיות שהסמנטיקה עוסקת בהן והן בקשר שבינה ובין תחומי מדע אחרים, כגון:
לוגיקה, ופילוסופיה של הלשון, ותחומי בלשנות נוספים כגון: תחביר, פרגמטיקה ולקסיקולוגיה.
הקורס ידון בסוגיות
לסילבוס המלא...

מבנה השפה תאורטי(שו"ת) ‏ 0625.2181.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ווב‏ 102‏

קורס זה הוא בעל אופי תיאורטי. מטרת הקורס להקנות לתלמידים את הכלים הדרושים לניתוח מבנה המשפט. בחלקו הראשון הקורס יתמקד במבנה התחבירי של המשפט הפשוט. ידונו הנושאים הבאים : סוגי היחסים המבניים בין המרכיבים השונים במשפט, מבנה הצירופים התחביריים ,סוגי המשפט השונים : משפט בעל נושא סתמי, משפט מיקוד, או
לסילבוס המלא...

שיטות ניתוח טקסטים:רטוריקה, תרבות וספרות צרפתית(שו"ת) ‏ 0625.2171.01 ‏

מרצה: גב' סילבי עוזיאל

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ‏ ‏

השעור יעניק לתלמידים מיומנויות בניתוח הטקסט הספרותי בפרט ובחקר השיח התרבותי בכלל. מטרתו לספק כלים לניתוח המימד הארגומנטטיבי של השיח, כלומר הנסיון להשפיע ולשכנע.השיעור יעסוק במימד הנרטיבי של השיח (אומנות הסיפור) ובבחינת ז'נרים שונים, כגון הרומן בגוף ראשון, המכתב האישי, מאמר המערכת, המסה, ועוד.
לסילבוס המלא...

הייצוג הספרותי והקולנועי של הכיבוש הנאצי בצרפת במלח"ע ה-2(שו"ת) ‏ 0625.2172.01 ‏

מרצה: ד"ר סוזן שטינברג

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ רוזנברג‏ 106‏

תקופת הכיבוש הנאצי בצרפת מהווה לא רק פרק בתולדותיה של הארץ שאת שפתה אנו מלמדים, אלא שיש בה עניין מיוחד לסטודנט הישראלי מפני שהיא נוגעת לגורלם הטראגי של היהודים שחיו בצרפת וסבלו מהשלכותיו של הכיבוש הגרמני. הוראת תקופת הכיבוש הגרמני דרך הספרות והקולנוע תאפשר לדון בנושא זה מפרספקטיבה תרבותית.
לסילבוס המלא...

המרחב הפרנקופוני: הצטלבות בין תרבותית(שו"ת) ‏ 0625.2256.01 ‏

מרצה: ד"ר דינה חרובי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ‏ ‏


במהלך הקורס נבחן את משמעותיו ואת גבולותיו של המרחב הפרנקופוני ונתמקד בסוגיות המאפיינות את הטריטוריות בהן מדברים צרפתית. נבחן את הייחוד של התרבות והכתיבה הצרפתית מחוץ לגבולות צרפת. כמו כן נבדוק את יחסי הגומלין בין צרפת למרחב הפרנקופוני. נתייחס למאמרים תיאורטיים מרכזיים(אלבר ממי, פרנץ
לסילבוס המלא...

המילון ושימושו(שו"ת) ‏ 0625.2584.01 ‏

מרצה: גב' גלוזמן טניה

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ‏ ‏

המילון הינו מכשיר בעל חשיבות עליונה הן בתהליך רכישתה של שפה זרה והן בתמונת הראי שהוא נותן לגבי רבדיה העמוקים ביותר של התרבות אותה הוא מייצג.בקורס זה נכיר סוגים שונים של מילונים בשפה הצרפתית, הנבדלים זה מזה בקהל היעד שלהם, בתוכנם ובהיקפם. נשווה בין סוגי מילונים שונים: החל ממילונים מקצועיים, דרך
לסילבוס המלא...

סמ' ב'

שירת מחאה(שו"ת) ‏ 0625.2387.01 ‏

מרצה: ד"ר נדין קופרטי-צור

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 103‏

הבעות מחאה ו/או אפילו ביטויי התנגדות חריפים נשמעים לעיתים קרובות ברנסנס. במסגרת מלחמות הדת אשר הובילו את צרפת אל סף התהום לקראת 20 השנים האחרונות של המאה ה-16, משוררים מגנים ביצירותיהם את התנהגותה וחלקה של משפחת המלוכה בדיכוי ורצח הפרוטסטנטים בצרפת. שיעור זה שואף להציג את נושאי המחאה
לסילבוס המלא...

כתיבה נשית או התחזות גברית ברנסנס?(שו"ת) ‏ 0625.2388.01 ‏

מרצה: ד"ר נדין קופרטי-צור

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 102‏

יש לצרפת מסורת עתיקה בספרות נשים. אחרי שירתה של אלינור ד'אקיטן ומרי דה פרנס, מופיעים כתביה של קריסטין זה פיזן במאה ה-14. בספרה עיר הנשים היא משמיעה קול חזק וברור בגינוי מצבן של הנשים ממליצה להשקיע בחינוכן כדי להביא לשיפור תדמיתן החברתי. מסורת זו של כתיבת נשים ממשיכה ברנסנס. לאחרונה התפרסמו
לסילבוס המלא...

מבנה השפה יישומי(שו"ת) ‏ 0625.2182.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 101‏

מטרת הקורס לנתח ולתרגל את המושגים הנלמדים במבנה השפה התאורטי. התרגול יעשה בכתה ובבית. התלמיד ידרש למסור תרגילים מדי שבוע.


לסילבוס המלא...

טקסטים מהספרות הבלגית(שו"ת) ‏ 0625.2389.01 ‏

מרצה: גב' אן שנטל מינו

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ווב‏ 102‏

מטרת הקורס היא להראות, באמצעות מבחר של טקסטים ושל מחברים, את העושר המגוון של הספרות הפרנקופונית הבלגית. לאחר הצגה כללית והיסטורית של בלגיה, נדון בשאלת הזהות של בלגיה הפרנקופונית ובהתפתחותה. באמצעות מספר טקסטים מזרמים ספרותיים שונים (סימבוליזם או סוריאליזם), נלמד את נקודות הדמיון והשוני שבין
לסילבוס המלא...

צרפתית עתיקה למתקדמים( קורס ב.א/ מ.א)(שו"ת) ‏ 0625.2570.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 102‏

מטרת הקורס להקנות יכולת קריאה והבנה בטקסטים הכתובים בצרפתית עתיקה. נתמקד בהתפתחות הפונטית שחלה במלים ונבדוק את החוקיות הקיימת בהתפתחות זו. נלמד את ההיבטים המורפולוגים של התקופה ונראה את התפתחותם, ונדון בהרחבה במבנה התחבירי של היצירות וכן במבחר שאלות סמנטיות מהותיות. נציג ונדגים את כל השאלות
לסילבוס המלא...

הרומן החדש ויצירת האמנות ‏ (שו"ת) ‏ 0625.2015.01 ‏

מרצה: גב' יונה הנהרט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-18 ‏ ווב‏ 101‏

סמ' א'

סמינריונים (מסגרת 127)

לידתה של העיתונות בנאורות(סמינר) ‏ 0625.3727.01 ‏

מרצה: ד"ר מישל קאהן

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 102‏


הקורס יעסוק בחקר התקשורת הכתובה במשטר הישן בצרפת. דרך סקירה היסטורית נעמוד על הסיבות שהביאו ללידתה של העיתונות ולצמיחתה האדירה במאה ה-18. דרך קריאת מבואות של עיתונים שונים, נבחן את המשימות השונות שהעיתונים הציבו לעצמם, את הדימוי העצמי שלהם ואת הפרופיל של קהל היעד שלהם.
נבחר בעיתונים
לסילבוס המלא...

תהליכים בהתפתחות הצרפתית א (סמינר מ.א בשיתוף עם תלמידי ב.א)(סמינר) ‏ 0625.4612.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 102‏

הבלשנות המודרנית מייחסת חשיבות משתנה לדיסציפלינות שונות ולקשר בין הלשון ודיסציפלינות אלה. אם בתחילת המאה ה- 20 נחשבה הדיאלקטולוגיה לתחום ידע מרכזי והבלשנות החברתית לתחום שזה עתה החלו להתעניין בו, ובשנות ה-50 וה-60 הפך העניין בבלשנות חישובית ובתרגום באמצעות מחשב לחדשני, הרי שבמאה ה-21
לסילבוס המלא...

סמ' ב'

הסיפורת של בלזק(סמינר) ‏ 0625.3040.01 ‏

מרצה: פרופ' אלישבע רוזן

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 301‏

הסיפורת תופסת מקום חשוב במפעל הספרותי של בלזק, הן כיצירה בדידה והן לעתים כחלק מרומן, שכן בלזק הרבה למחזר את הטקסטים שלו תוך הארתם באור חדש. העיון בסיפורים הקצרים של בלזק מאפשר הצצה אל בית היוצר של הקומדיה האנושית. הוא חושף את הקשת הרחבה של הקשרים שהכתיבה הבלזקית מקיימת עם האופנות הספרותיות
לסילבוס המלא...

תהליכים בהתפתחות הצרפתית ב' (סמינר מ.א בשיתוף עם תלמידי ב.א)(סמינר) ‏ 0625.4619.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 105‏

הבלשנות המודרנית מייחסת חשיבות משתנה לדיסציפלינות שונות ולקשר בין הלשון ודיסציפלינות אלה. אם בתחילת המאה ה- 20 נחשבה הדיאלקטולוגיה לתחום ידע מרכזי והבלשנות החברתית לתחום שזה עתה החלו להתעניין בו, ובשנות ה-50 וה-60 הפך העניין בבלשנות חישובית ובתרגום באמצעות מחשב לחדשני, הרי שבמאה ה-21
לסילבוס המלא...

שנה ב' ו-ג'

סמ' א'

רמה א' - שיעורים בעברית בלבד (מסגרת 224)

מונטסקייה: סופר ופילוסוף(שו"ת) ‏ 0668.2053.01 ‏

מרצה: ד"ר מישל קאהן

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ווב‏ 102‏

הקורס מתמקד ביצירתו הספרותית והפילוסופית של מונטסקייה. כנציג של הנאורות ה<<מתונה>>, מונטסקייה מתאפיין בתפיסה פוליטית וחברתית שמנסה לאחד את הישן עם החדש. הוא מפתח רעיונות ביקורתיים חדשניים אולם נרתע מלזעזע את הקיים. עמדה מתונה זו באה לידי ביטוי בכתיבתו. היא גם נעוצה ב<<אני> הביוגראפי של הסופר.
לסילבוס המלא...

הקול הנשי באמנות הצרפתית(שו"ת) ‏ 0668.2054.01 ‏

מרצה: גב' קולט רחל ליינמן

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ‏ ‏

נשים כמודל נתפשו על ידי המבט הגברי יותר כאוביקט ופחות כסוביקט. אמניות צרפתיות ופעילותן האמנותית נחשבו באופן סטריאוטיפי כקישוט, משניות ושוליות. מספרן של הנשים שקנו את מקומן בשמי האומנות היה זעום.
במסגרת שיעור זה נעמיד בסימן שאלה את הייצוג הגברי כקאנון אסתטי. נציג את הדיונים אודות
לסילבוס המלא...

שפה ופוליטיקה: דינמיקה של מדיניות לשונית בצרפת(שו"ת) ‏ 0668.2055.01 ‏

מרצה: מר אמית אביב

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ‏ ‏

תהליכי הגלובליזציה הכלכלית ותקשורת ההמונים המאפיינים את תקופתנו, מעלים שאלות חשובות במסגרת הקשר ההדוק שבין שפה, חברה ופוליטיקה בצרפת: מהו מעמדה של השפה הצרפתית בעולם? מה עוצמת חדירתה של האנגלית לצרפתית? כיצד הכוח הפוליטי בצרפת יכול לשלוט על השפה במדינה ולקדם את מעמדה בעולם? מהי מערכת היחסים שבין
לסילבוס המלא...

התגייסות הפילוסופים בחיי החברה והפוליטיקה מהמאה ה-18 עד ימינ(שו"ת) ‏ 0668.2058.01 ‏

מרצה: ד"ר סוזן שטינברג

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ רוזנברג‏ 106‏

הייחוד של הפילוסופים הצרפתים מאז המאה ה-18 ועד ימינו, מצוי בסירובם להסתגר במגדל שן. הם מבטאים שאיפה זו לפתיחות בשתי צורות שונות: בהפצה נרחבת של רעיונותיהם וכן בהתגייסות פעילה בחיי החברה והפוליטיקה של תקופתם. התחקות אחר אותם פילוסופים מאפשר אם כן לגלות את הזרמים הפילוסופיים הצרפתיים השונים, אך גם
לסילבוס המלא...

מלחמת העולם השנייה בספרות, בזיכרונות ובקולנוע 1975-1944(שיעור) ‏ 0677.5501.01 ‏

מרצה: פרופ' דינה פורת

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ גילמן‏ 223‏

שיעור זה, המיועד לתלמידי החוגים להיסטוריה, ינסה לבחון את השתקפותה של מלחמת העולם השנייה בספרות, בדרמה ובקולנוע של העולם המערבי בזמן המלחמה ובעשורים שלאחריה. השאלה שתעמוד בבסיס הדיון תהיה המתח שבין זכותו של היוצר להתייחס לכל תקופה, ולו גם הנוראה ביותר, באופן הנראה לו כיחיד, לבין השאלה האם מוטלת
לסילבוס המלא...

האקזוטי והאחר אצל זולא וקונרד(סמינר) ‏ 0680.4038.01 ‏

מרצה: ד"ר עידית אלפנדרי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ‏ ‏

מצד אחד, לנרטיב יש נטייה לעשות תמטיזאציה לגוף הנחשק, זה שלגביו קיימת האפשרות לקחת אותו או להפוך אותו לרכוש פרטי. מצד אחר, הנרטיב מייצר חוויה של צריכה דרך הקריאה, תחושה של יש שבעידן הקפיטליזם הנצחני, מוכרחה לקבל צורה מסחרית, וכך לתת לחליפין של תובנות נרטיביות גוון מסחרי ספציפי. הרומנים,
לסילבוס המלא...

סמ' ב'

בין רטוריקה לארגומנטציה :עיון בטקסטים(שו"ת) ‏ 0668.2059.01 ‏

מרצה: ד"ר גליה ינושבסקי

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-18 ‏ ווב‏ 102‏

מטרת הקורס : הכרות עם טקסטים מכוננים ועכשוויים בתיאוריות של ארגומנטציה. נפתח בפרלמן ולאחר מכן נבחן מספר זרמים ותיאוריות מן המאה העשרים והעשרים ואחת, כאסכולת אמסטרדם, חקר השיח בצרפת ומחקרים עדכניים בתחום בבלגיה ובארה"ב. במסגרת הקורס נעמוד על ההבדלים בין רטוריקה וארגומנטציה, נתעכב על מושגים
לסילבוס המלא...

ההשתקפות הקולנועית של החיים בצרפת במאה ה-19 וה-20(שו"ת) ‏ 0668.2069.01 ‏

מרצה: ד"ר סוזן שטינברג

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 102‏

הקולנוע הצרפתי, השואף לשקף את המציאות, אינו מתעניין אך ורק באקטואליה. הוא מפנה את המצלימה גם לעבר תקופות עבר. הוא עושה זאת במידה ובאיכות כזו המאפשרות לגלות את העבר שאינו עוד, הודות לסרטים המשחזרים אותו. בתקופה בה אנשים נמשכים יותר ויותר לדימוי החזותי (קולנוע, טלויזיה, מחשב) מאשר לטקסט הכתוב,
לסילבוס המלא...

היהודים והרפובליקה הצרפתית(שו"ת) ‏ 0625.1117.01 ‏

מרצה: ד"ר דניס שרביט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ רוזנברג‏ 002‏

הקורס יעסוק בתמורות החברתיות, הפוליטיות והאינטלקטואליות שפקדו את הקהילה היהודית הצרפתית מן המהפכה הצרפתית ועד ימינו. הקורס יתרכז בדרכי ההתמודדות של הקהילה היהודית עם אתגרים שונים כגון ההתבוללות, האנטישמיות, יחסי החוץ של צרפת עם ישראל, וכמו-כן, בתרומתה לתרבות ולחיים החברתיים בצרפת. הקורס יבחן את
לסילבוס המלא...

התפתחותו של מוסד: תולדות הלשון הצרפתית(שו"ת) ‏ 0668.2070.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 105‏


הקורס ידון במאורעות המשמעותיים בתפתחות הצרפתית המדוברת והכתובה ויבחן את הקשר בין אירועים הסטוריים מרכזיים לבין התפתחות השפה. נתמקד בשינויים שחלו במבנה השפה הצרפתית בתקופות השונות ובדרך שבה נקבעו חוקי השפה על ידי המדקדקים של המאה ה – 17. סקירת התפתחותה של הצרפתית תשמש כדוגמה לתיאור מוחשי
לסילבוס המלא...

הפמיניזם הצרפתי מדה-בובואר עד ימנו(שיעור) ‏ 0608.3106.01 ‏

מרצה: ד"ר דינה חרובי

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ גילמן‏ 281‏

יצירתה של סימון דה בובואר היא אבן פינה בהתפתחות המחשבה הפמיניסטית של המאה העשרים.

הקורס יבחן את התפתחות הפמיניזם הצרפתי מדה-בובואר ועד ימינו, תוך התייחסות לכותבות הפמיניסטיות המרכזיות של שנות השבעים: הלן סיקסו, לוּס איריגארי, ג'וליה קריסטבה, קריסטין דלפי, אנטואנט פוק, מוניק ויטיג ואחרות.
לסילבוס המלא...

מלחמת העולם השנייה בספרות, בזיכרונות ובקולנוע 2005-1975(שיעור) ‏ 0677.5502.01 ‏

מרצה: פרופ' דינה פורת

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ גילמן‏ 223‏

שיעור זה, המיועד לתלמידי החוגים להיסטוריה, ינסה לבחון את השתקפותה של מלחמת העולם השנייה בספרות, בדרמה ובקולנוע של העולם המערבי בזמן המלחמה ובעשורים שלאחריה. השאלה שתעמוד בבסיס הדיון תהיה המתח שבין זכותו של היוצר להתייחס לכל תקופה, ולו גם הנוראה ביותר, באופן הנראה לו כיחיד, לבין השאלה האם מוטלת
לסילבוס המלא...

"צדק" בקולנוע ובספרות(שיעור) ‏ 0608.3118.01 ‏

מרצה: ד"ר עידית אלפנדרי

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ רוזנברג‏ 001‏

הסמינר יתאר קשרים בין צדק לקולנוע וספרות תוך בדיקה של מאמרים פסיכואנליטיים ופוסטמודרנים. הקולנוע והספרות מתעניינים בצדק מפני שבאופן גלוי או סמוי יש בהם דבר מה מועיל. "בכל מקרה המספר הוא אדם שיכול לתת עצה לקוראיו," אומר ולטר בנימין. הקולנוע הוא מערכת של אימאז'ים שחושבת את החיים באופן פילוסופי.
לסילבוס המלא...

סמ' א' ו-ב'

שיעורי לשון קריאה מודרכת

רמה א' מסגרת 224

תלמיד שצריך ק"מ בסמ' א' יקח שו"ת במקום

ספרות ילדים והשואה(ק"מ) ‏ 0668.2118.01 ‏

מרצה: מר איב והל

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 105‏

מטרתה של ספרות ילדים מעבר לשעשע את הילד, תמיד היתה גם לחנכו. כך, מזה כ-10 שנים נושאים חדשים מופיעים בספרות ילדים, גזענות, אנטישמיות, שואה ואפילו הקונפליקט ישראלי פלסטיני. נלמד איך הנושאים הקשים הנ"ל מוצגים לילדים.


לסילבוס המלא...

סמ' א'

חובה שנה ב' רמה א'

שיעורי לשון (מסגרת 224)

הבנת הנשמע והבעה בע"פ(תרגיל) ‏ 0668.2710.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 101‏

הסטודנטים ילמדו להביע את עצמם בעל-פה בנושאים שונים. מטרות הקורס הן רכישת אוצר מילים, ביטויים ושימוש בהם.


לסילבוס המלא...

הבנת הנשמע והבעה בע"פ(תרגיל) ‏ 0668.2710.02 ‏

מרצה: גב' אן שנטל מינו

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ‏ ‏

הסטודנטים ילמדו להביע את עצמם בעל-פה בנושאים שונים. מטרות הקורס הן רכישת אוצר מילים, ביטויים ושימוש בהם.


לסילבוס המלא...

סמ' ב'

הבנת הנשמע והבעה בע"פ(תרגיל) ‏ 0668.2711.01 ‏

מרצה: גב' סוניה מנדלסון

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 101‏

הסטודנטים ילמדו להביע את עצמם בעל-פה בנושאים שונים. מטרות הקורס הן רכישת אוצר מילים, ביטויים ושימוש בהם


לסילבוס המלא...

הבנת הנשמע והבעה בע"פ(תרגיל) ‏ 0668.2711.02 ‏

מרצה: מר איב והל

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 105‏

הסטודנטים ילמדו להביע את עצמם בעל-פה בנושאים שונים. מטרות הקורס הן רכישת אוצר מילים, ביטויים ושימוש בהם


לסילבוס המלא...

שנים ב' ו-ג'

שיעורים נוספים שלא יכללו במניין השעות

צרפתית מדוברת ‏ (תרגיל) ‏ 0668.0000.01 ‏

מרצה: גב' אסטו דסרושרס לו

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ווב‏ 105‏

צרפתית מדוברת ‏ (תרגיל) ‏ 0668.0000.02 ‏

מרצה: גב' אסטו דסרושרס לו

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ רוזנברג‏ 104‏

סמ' א'

סמינריונים (מסגרת 227 ) בעברית בלבד

משבר הסמכות ברנסנס(סמינר) ‏ 0668.3047.01 ‏

מרצה: ד"ר נדין קופרטי-צור

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-10 ‏ רוזנברג‏ 206‏

המהפכה התרבותית של הרנסנס מתחילה באיטליה של המאה ה-15 עם תרגומם ועריכתם מחדש של טקסטים קדושים, טקסטים מהמורשת היוונית והרומית, כתבי יד ערביים של הגאומטריה של אוקלידס ועוד. חדירת ידע עצום זה בעולם הידע של סוף ימי הביניים תחולל שינויים מחשבתיים משמעותיים בתחומים רבים. הקורס מבקש לבחון את השתקפותן
לסילבוס המלא...

הקורס הנ"ל פתוח לתלמידי הסטוריה חטיבת לימודי הרנסנס

מילונים ואינציקלופדיות במשטר הישן-דוקסה מול רדיקליות(סמינר) ‏ 0625.4611.01 ‏

מרצה: ד"ר מישל קאהן

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-12 ‏ ווב‏ 401‏

הקורס יבחן את ההיבטים ההיסטוריים, התרבותיים והפילוסופים של תופעת צמיחת המילונים והאנציקלופדיות במאה ה 17 והמאה ה 18 בצרפת.
נתייחס לשתי יצירות מרכזיות : המילון ההיסטורי והביקורתי של פייר בייל והאנציקלופדיה של דידרו ודאלמבר. אנחנו נבדוק את הייחודיות שלהם וננסה לעמוד על המרכיבים
לסילבוס המלא...

הקולנוע של ז'אן לוק גודאר ‏ (סמינר) ‏ 0851.5059.01 ‏

מרצה: ד"ר שוייצר אריאל

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-16 ‏ ‏ ‏

סמ ב'

רומן ועיור:המקרה של זולה(סמינר) ‏ 0668.3048.01 ‏

מרצה: פרופ' אלישבע רוזן

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-16 ‏ ווב‏ 101‏

ספרות מחקרית ענפה הוקדשה בעשורים האחרונים לבחינת הקשרים בין רומן ועיור. הספרות הנטורליסטית ובכלל זה היצירה של זולה, אבי האסכולה, מספקים כר נרחב למחקר זה, במיוחד לאור הקשרים הרבים בין מפעלו הספרותי של זולה לבין תכנונה ועיצובה מחדש של פריז בהשראתו של נפוליאון השלישי ובניצוחו של הברון האוסמן. הרומן
לסילבוס המלא...

תואר שני

סמ' א'

מסגרת 620

הסמינר מילונים ואינצקלופדיות שייך לאשכול ספרות ויינתן בעבר

מילונים ואינציקלופדיות במשטר הישן-דוקסה מול רדיקליות(סמינר) ‏ 0625.4611.01 ‏

מרצה: ד"ר מישל קאהן

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-12 ‏ ווב‏ 401‏

הקורס יבחן את ההיבטים ההיסטוריים, התרבותיים והפילוסופים של תופעת צמיחת המילונים והאנציקלופדיות במאה ה 17 והמאה ה 18 בצרפת.
נתייחס לשתי יצירות מרכזיות : המילון ההיסטורי והביקורתי של פייר בייל והאנציקלופדיה של דידרו ודאלמבר. אנחנו נבדוק את הייחודיות שלהם וננסה לעמוד על המרכיבים
לסילבוס המלא...

תהליכים בהתפתחות הצרפתית א (סמינר מ.א בשיתוף עם תלמידי ב.א)(סמינר) ‏ 0625.4612.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 102‏

הבלשנות המודרנית מייחסת חשיבות משתנה לדיסציפלינות שונות ולקשר בין הלשון ודיסציפלינות אלה. אם בתחילת המאה ה- 20 נחשבה הדיאלקטולוגיה לתחום ידע מרכזי והבלשנות החברתית לתחום שזה עתה החלו להתעניין בו, ובשנות ה-50 וה-60 הפך העניין בבלשנות חישובית ובתרגום באמצעות מחשב לחדשני, הרי שבמאה ה-21
לסילבוס המלא...

תארי הפועל בצרפתית(סמינר) ‏ 0625.4146.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 102‏

תארי הפועל מהווים קבוצה רחבה בדקדוק הצרפתי הכוללת בתוכה סוגים שונים של רכיבים.
ההגדרות הרווחות מראות היטב שההבחנה בין תארי פועל לבין מילות יחס ואף רכיבים אחרים איננה חד משמעית. בסמינר נבדוק תחילה באיזו מידה ההגדרות הקיימות מהוות בעיה. נבדוק את השינויים שחלו בסוג ההגדרות ובמהותן וננסה לאפיין
לסילבוס המלא...

הצגת האני בשיח:הבניית האתוס(סמינר) ‏ 0625.4284.01 ‏

מרצה: פרופ' רות א עמוסי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-18 ‏ ווב‏ 103‏

במרכזו של סמינריון זה עומד המונח "אתוס" כפי שהוגדר במסורת הרטורית של אריסטו: הדימוי העצמי שהדובר מבנה בשיח בכדי לחזק את דבריו ולעניק משנה תוקף לטיעוניו. המונח אתוס זוכה לעניין גובר והולך בלימודי הלשון והספרות והוא משמש לאחרונה ככלי מחקרי בניתוחם של טקסטים שונים ומגוונים. בכך הוא תורם לחקר השיח
לסילבוס המלא...

מסיפורת לתאטרון אדמוב ובקט(סמינר) ‏ 0625.4613.01 ‏

מרצה: פרופ' יורגן זיס

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 103‏



בדומה לסמאול בקט, מילא ארתור אדמוב תפקיד מרכזי בגיבושו של תיאטרון האבסורד בצרפת. ואולם, שניהם החלו את דרכם הספרותית לא בכתיבת מחזות אלא בסיפורת. הם חיברו סיפורים בגוף ראשון: בקט הוציא לאור את "הסוף" ואת "מולוי", ואילו אדמוב פירסם "ההתוודות". כיצד נעשה מעבר זה ממדיה ספרותית אחת
לסילבוס המלא...

סמ' ב'

התנגדות וסרוב :השיח הדיסדנטי במשטר הישן(סמינר) ‏ 0625.4617.01 ‏

מרצה: ד"ר נדין קופרטי-צור

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 401‏

תקופת הרנסנס בצרפת מתאפיינת במתחים רבים על רקע דתי עם מלחמות הדת המפלגות בין הקתולים לפרוטסטנטים, על רקע חברתי עם עליית מעמדה של אצולת הגלימה ושחיקתה של אצולת החרב, על רקע דיון מחדש במעמד הנישואין ומעמדן של הנשים. הסמינר יבחן את אופני הביטויים שמתחים רבים אלו מוצאים בספרות התקופה כגון ביצירתו
לסילבוס המלא...

צרפתית עתיקה למתקדמים( קורס ב.א/ מ.א)(שו"ת) ‏ 0625.2570.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏14-12 ‏ ווב‏ 102‏

מטרת הקורס להקנות יכולת קריאה והבנה בטקסטים הכתובים בצרפתית עתיקה. נתמקד בהתפתחות הפונטית שחלה במלים ונבדוק את החוקיות הקיימת בהתפתחות זו. נלמד את ההיבטים המורפולוגים של התקופה ונראה את התפתחותם, ונדון בהרחבה במבנה התחבירי של היצירות וכן במבחר שאלות סמנטיות מהותיות. נציג ונדגים את כל השאלות
לסילבוס המלא...

תהליכים בהתפתחות הצרפתית ב' (סמינר מ.א בשיתוף עם תלמידי ב.א)(סמינר) ‏ 0625.4619.01 ‏

מרצה: פרופ' חוה שילדקרוט

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 105‏

הבלשנות המודרנית מייחסת חשיבות משתנה לדיסציפלינות שונות ולקשר בין הלשון ודיסציפלינות אלה. אם בתחילת המאה ה- 20 נחשבה הדיאלקטולוגיה לתחום ידע מרכזי והבלשנות החברתית לתחום שזה עתה החלו להתעניין בו, ובשנות ה-50 וה-60 הפך העניין בבלשנות חישובית ובתרגום באמצעות מחשב לחדשני, הרי שבמאה ה-21
לסילבוס המלא...

מיפוי החברה:ספרות ה"פיזיולוגיות" והרומן במאה ה-19(סמינר) ‏ 0625.4690.01 ‏

מרצה: פרופ' אלישבע רוזן

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ ווב‏ 301‏


בסמינר נעסוק בתולדות ז'אנר ה"פיזיולוגיות" שהיה פופולרי מאוד במאה ה-19. נבחן את גלגוליו השונים של הז'אנר, את יוצריו, את קהלי היעד שלו ואת דרכי שיווקו והפצתו. כמו כן נעמוד על יסודותיו הרטוריים. נמקד את הדיון בעיון באחד המפעלים הבולטים ביותר בתחום, Les Français peints par
לסילבוס המלא...

ספרות המאה ה-17(סמינר) ‏ 0625.4711.01 ‏

מרצה: פרופ' פרנסואה קוש

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-18 ‏ ווב‏ 501‏
  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏20-18 ‏ ווב‏ 301‏

ביטויי היחסים בין דת וחברה בספרות הפרנקופונית אפריקאית טרם נחקרו אך המפגש בין הדתות המסורתיות של אפריקה עם הדתות המונותאיסטיות הגדולות העסיק רבות את הסופרים. הסמינר יבחן את הביקורת שנמתחה על הדתות המסורתיות ולחילופין הראביליטציה שלהם. לצד ביקורות על המסיון הנוצרי כמפעל קולוניאליסטי מובהק, יש גם
לסילבוס המלא...

ז'אנרים ליריים מודרניים(סמינר) ‏ 0625.4618.01 ‏

מרצה: ד"ר מוניק יוטרן

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 301‏

הסמינר יתמודד עם תופעת הליריזם הפואטי והצורות שהוא לבש במודרניות של המאה ה-19 וה-20. במהלך הקורס, יקראו טקסטים של בודלר, רימבו ואפולינר.
הגשת עבודה סמינריונית עד 7.9.08


לסילבוס המלא...

הדרכה בכתיבת עבודות(הדרכה אישית) ‏ 0625.4143.01 ‏

מרצה: מר איב והל

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏12-10 ‏ ווב‏ 301‏

שיעור זה מהווה הדרכה ותמיכה לתלמידי מחקר ברמה המתודולוגית בכל הנוגע לכתיבה מדעית של עבודות מחקר בצרפתית כולל הדרכה בחיפוש במקורות האלקטרוניים ככלל ובאינדקסים של הספרויות הצרפתיות בפרט.


לסילבוס המלא...

פורום מורי ותלמידי תואר שני ושלישי (שנתי השתתפות חובה) ‏ () ‏ 0625.9999.99 ‏

מרצה:

  • שנתי

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ ווב‏ 103‏

סמ' א'

מסגרת 624

סדנה לתרגום ספרות צרפתית(סדנה) ‏ 0625.4740.01 ‏

מרצה: ד"ר ניצה בן ארי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ גילמן‏ א319‏

הסדנאות לתרגום של המגמה לספרות ולתרגום (מלמ"ר) בחוג לצרפתית מבקשות להכשיר מתרגמים מצרפתית לעברית באמצעות תרגילים מעשיים בתרגום; תלמידי הסדנה יציגו את תרגומיהם במהלך השיעור, ילמדו ליישם בעבודותיהם את עקרונות הניתוח הטקסטואלי לקראת תרגום וינסו לעמוד על ההיבט המעשי של תהליך קבלת ההחלטות בהעברה משפה
לסילבוס המלא...

סדנה לתרגום ספרות ילדים בצרפתית(סדנה) ‏ 0625.4741.01 ‏

מרצה: ד"ר ניצה בן ארי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ גילמן‏ א319‏

סדנה זו מנתחת קטעים בספרות ילדים צרפתית ומתרגמת אותם . התלמידים מתנסים בבעיות מיוחדות בתרגום ספרות ילדים ובעיקר בבעיות הקשורות להעברה מצרפתית לעברית כולל נורמות שונות של ספרות הילדים הצרפתית והעברית.


לסילבוס המלא...

מבוא לתורת התרגום(שיעור) ‏ 0680.7303.01 ‏

מרצה: ד"ר ניצה בן ארי

  • סמסטר א'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏16-14 ‏ גילמן‏ 326‏

בקורס תידון בפרוטרוט שורה של מושגי-יסוד בתורת התרגום המודרנית: טקסטים מקבילים, תרגומיות מול תרגום, התרגום כפעולה חברתית-תרבותית, כתהליך קוגניטיבי וכתוצר, תרגום "אופטימאלי" לעומת תרגום ממשי, האילוצים שהתרגום כפוף להם מתוך הדגשת מושג הנורמה, יחסים בין תרגום למקור (אפשריים, קיימים ו"נתבעים") ועוד.
לסילבוס המלא...

סמ' ב'

הסמינר שייך לאשכול ספרויות ולשונות ויינתן בעברית

מגע בין תרבויות ועיצוב זהות(סמינר) ‏ 0625.4742.01 ‏

מרצה: ד"ר ניצה בן ארי

  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ גילמן‏ א317‏
  • סמסטר ב'

    • א
    • ב
    • ג
    • ד
    • ה
    • ו
    שעה ‏18-16 ‏ גילמן‏ 455‏

תרגום ומגע בין תרבויות, תרגום וזהות

מה תפקידו של התרגום במגעים בין תרבויות? איך צנזורה שותפה לעיצוב תרבות? איך פועלת צנזורה עצמית? איך משתתפים מתרגמים, עורכים ומו"לים בתהליך של עיצוב זהות לאומית, זהות תרבותית, זהות מינית?
שאלות אלה ואחרות יידונו בסמינריון זה. זהו סמינריון המבוסס על
לסילבוס המלא...

עמוד זה מתוחזק על ידי גליה בהט This page is maintained by Galia Bahat הצהרה Disclaimer