מעודכן ליום רביעי, 9 ביולי 2008
שימו לב: ידיעון זה בהחלט אינו סופי ואין להסתמך עליו.
סילבוס מבוא לפסיכולוגיה קוגניטיבית לשנת תשס"ח
(קורס מספר 06884009)
06884009 מבוא לפסיכולוגיה קוגניטיבית
ד"ר דפנה ברגרבסט
מבוא לפסיכולוגיה קוגניטיבית
סמסטר ב' תשס"ח
מרצה: דר' דפנה ברגרבסט
dafnaber@mta.ac.il
054-6632252
מטרות ותכני הקורס:
כיצד אנו תופסים, חושבים, זוכרים, ומודעים לעולם הסובב אותנו?
הקורס יעסוק בשאלות אלו תוך הצגת הרקע ההיסטורי והפילוסופי, השאלות המרכזיות, שיטות המחקר והממצאים הבסיסיים בתחומים העיקריים של הפסיכולוגיה הקוגניטיבית: תפיסה, קשב, זיכרון, שפה ומודעות. כמו כן, יידונו בקורס ההשלכות ממחקרים עם פציינטים עם פגיעות מוחיות וממחקרים העושים שימוש באמצעי הדמיה מוחית על הבנת תהליכי עיבוד המידע האנושי.
שיטת ההוראה:
הקורס מועבר במסגרת של שיעור. על מנת להפיק את מרב התועלת מן ההרצאות, מומלץ לקרוא את חומר הקריאה הרלבנטי לפני השיעור. ההרצאות יתבססו בחלקן על חומר הקריאה, אך תכלולנה גם חומר רלבנטי שאינו בקריאת החובה.
קריאת חובה:
1. Anderson, J. R. (2005). Cognitive psychology and its implications (6th edition). New York: Worth Publishers.
Chap. 1 - The Science of Cognition.
Chap. 2 - Perception.
Chap. 3 - Attention and Performance.
Chap. 4 - Perpection-based knowledge representation. Only pp. 106-123 and 136-137.
Chap. 5 - Abstraction of imformation into memory. Only pp. 147-169.
Chap. 6 - Human memory: Encoding and storage.
Chap. 7 - Human memory: Retention and retrieval.
Chap. 11 - Language structure.
2. Marsolek, C. J. (1999). Dissociable neural subsystems underlie abstract and specific object recognition. Psychological Science, 10, 111-118.
3. Lavie, N. (2005). Distracted and confused?: Selective attention under load. Trends in Cognitive Sciences, 9, 75-82.
4. Crick, F., & Koch, C. (1998). Consciousness and Neuroscience. Cerebral Cortex, 8, 97-107.
5. Searle, J. (1990). Is the brain’s mind a computer program? Scientific American, January 1990, 26-31.
Churchland, P. M., & Churchland, P. S. (1990). Could a machine think? Scientific American, January 1990, 32-37.
חובות הקורס:
- שתי עבודות בית במהלך הסמסטר בצורת שאלה למחשבה שתדרוש יישום של החומר הנקרא והחומר שנלמד בכיתה (20% מהציון הסופי).
- מבחן בית בסוף הסמסטר שיכלול שאלות פתוחות. החומר לשאלות המבחן יילקח מספר הקריאה, המאמרים וההרצאות (80% מהציון הסופי).