![]() |
Assignment no. 1 & 2: Han Hoogerbrugge is just an amazing artist. Really.
|
|
![]() |
|||
![]() |
||||
ניתוח טקסט אינטראקטיבי מאתר A Tale of Two Frums
1- האתר מציג סיפור שקל להבין ואין חלקים מבלבלים בו, פשוט בגלל שהוא מאוד פשוט ולא מורכב. מאוד מהר בשלב הסיפור מובן שיש שני יצורים קטנים שמשבשים את סדר היום של הבחור שגר בדירה, והסיפור עומד בנקודה הזו בלי לפתח את העלילה עם מקרים מעניינים בניהם. 2- מאוד קל להבין כיצד מנווטים בסיפור. ישנם שלושה אייקונים קטנים ממוקמים מתחת לטקסט ועליהם ציור שהוא תקציר של המשך העלילה כביכול: מדרגות שיורדים בהם, דלת פתוחה, דלת סגורה. המדרגות מנקודת מבט עליונה, לדוגמא, מובילה לטקסט שמתאר מה קורה במטבח עם שני היצורים בזמן שהוא עולה במדרגות חזרה לחדר. 3- אותי האתר תסכל מהרגע הראשון כיוון שכבר ההקדמה מסבירה מה הולך להיות, וברגע שהפעלתי את הלינקים לטובת הסיפור הבנתי שרמת התפתחות הסיפור היא במקרים לא כאלה מעניינים של יצורים שדוחפים כוסות מהשולחן ומנהלים דיאלוגים קצת מטומטמים שלא מוסיפים שום אינפורמציה. הסוף ידוע מראש ואין עימות מעניין בין הבחור שגר שם עם היצורים. הסיפור הזה הזכיר קצת את תכנית ילדים שבה הצעצועים של ילד מתעוררים ברגע שהוא עוזב את החדר (כמובן גם ToyStory), רק שבשני המקרים האלו העלילה כוללת המון אירועים ועימותים מעניינים בין הצעצועים לבין בעלי הבית שמהווים להם סיכון. במקרה הזה של האתר אין עניין כזה. 4- העבודה אינה משכה את תשומת ליבי כלל כיון שהיא אינה משלבת אלמנטים ויזואליים מושכים בכלל. כשהפעלתי את האתרים Analogue Pussy ו Lost התמלאתי בהתרגשות. לא ממש הבנתי מה אמור לקרות ועד כמה רחוק האתר יכול לקחת אותי, אבל באמת שהייתי מרותקת ומרוגשת, עד כדי כך שזה הפתיע אותי איזה השפעה יש לאתרים האלו, והבנתי עוד יותר עד כמה משתתף יכול לחוות בגופו התרגשות כחלק מיצירה כזו. יכול להיות שזה בגלל שהוויזואליה מסיטה את תשומת ליבך מהאופציות שהאתר נותן ולכן הוא לא מאכזב מיידית ברמה הסיפורית. כלומר, אם הגרפיקה הייתה טובה בעבודה A Tale of Two Frums היה יותר קל להמשיך את הסיפור וליהנות ממנו. הוויזואליה הייתה מספקת את הריגושים הנזקקים בכדי להשאיר את המשתתף באתר. אך זהו לא המצב. כלומר, גם הסיפור לא מרגש או מעניין וגם הוויזואליה של האתר אינה מושכת כלל. זה קצת דומה ל (להבדיל אלף הבדלות) קולנוע שמבוסס על דיאלוגים גרועים לעומת קולנוע שמבוסס על וויזואליה מהממת שאינה דורשת מילים בכדי להסביר את הסיפור. הטקסט שבאתר, כתוב כמו שהוא, כבר מאכזב. 5- המבנה אינו תואם מבנה עלילתי של סרט- המשתתף יכול בכל רגע לחזור אחורה, לבדוק אופציות נוספות. המבנה קרוב להיות עריכה צולבת רק כיוון שהוא מאפשר לדעת מה קרה בזמן ש.. אבל באמת זה לא באותו זמן אלא בזמן אחר לאחר שהמשתתף סיים להבין חלק אחד הוא יכול לעבור לחלק שני. 6- ייצוג האירועים בצורה ליניארית הייתה הורסת את האתר כיוון שזוהי בדיוק הפואנטה שלו. הדבר היחיד המרגש באתר ובשאר האתרים זה החופש. בסיפור ליניארי הצופה נשען אחורה ויודע שאין לו מה לתרום לרצף הדברים, או גם אם זה עדיין אינטראקטיבי וליניארי, הצופה יודע שהוא כבר מוגבל לרצף הדברים. ברגע שהסיפורים הם לא ליניאריים, הצופה מתמלא בתחושות של התרגשות מעצם הידיעה שהוא עכשיו יכול לבחור, ושכל בחירה כזו תוביל אותו למקום אחר חדש לא נודע. זה כמו לנסוע לטיול רכבות באירופה עם כרטיס Europass לחמש ארצות לפחות. כמטייל אתה יודע שיש לך חמש ארצות לטייל בהן, אך ההחלטה באיזו ארץ תטייל קודם ואיזו אחר כך היא בידך ונתונה להשפעות כל הזמן. זה משנה את חווית הטיול לגמרי, לדעתי הופך אותה להיות הרבה יותר מרגשת.
|
||