מטלה ראשונה
5/11/05

(הוגשה (לחץ להורדה



מטלה שנייה
12/11/05

NobodyHere :שם היצירה





Net Art & Computer animation :קטגוריה

טכנולוגיות: היפרטקסט, מחשב אישי, אינטרנט

היצירה מעבירה רגשות, הרהורים, תחושות ובעיקר סקרנות באמצעות אנימציה בסיסית, משחקים אינטראקטיביים, טקסט ולינקים. היצירה מתחילה מצללית של אדם היושב מול מחשב ומקליד מאות מילים שונות כאשר כל מילה מעבירה למסך שונה. בכל מסך ישנם קישורים שונים, גם כן באמצעות מילים כך שעל ידי לחיצה על מילה עוברים מסך. בעזרת תהליך זה נכנסים למסלול כמעט אין סופי של עמודי ציור, תמונה ופעילות שונה. יש לציין שניתן להגיע לכל העמודים בדרכים שונות ובכל עמוד יש גם נגישות לעמוד הבית ולכפתור הקפיצה הרנדומאלית לנושא אחר. לכל עמוד ולכל נושא ניתן להשאיר הערות. המשתמשים השונים יכולים לקרוא הערות של צופים אחרים ואף לשוחח בצ'אט עם צופים שונים. הייחוד של היצירה היא שעל ידי ממשק נוח ניתן להגיע למסכים שונים שתכליתם היא שונה, מצפייה וקריאה פאסיביים עד למשחק אינטראקטיבי אין סופי. הגיוון מושך להישאר. אהבתי את היצירה מכיוון שהיא יכולה להעביר זמן רב עם מעט סקרנות, היא יוצרת עניין בעקבות ריבוי המסכים והסגנונות. הניסיון להגיע למסכים דומים בדרכים שונות גם כן משך אותי. אך יש לי בעיה עם יצירות מסוג זה והיא שתמיד אני מרגיש פספוס בכך שלא הצלחתי להגיע לכל המקומות, הרגשה שלא ניצלתי את היצירה עד תום

מטלה שלישית
3/12/05

רעיון למדיה אינטראקטיבית
Massege In a Bottle שלח לחמך על פני המים או

?'חשבת פעם כיצד תקשרו מעבר לים לפני המצאת הטכנולוגיה של טלפון, אינטרנט וכו
?SMS חשבת פעם מהו המתח והציפייה של לחכות לתשובה או תגובה מעבר ל3 שניות במסנג'ר או ב
...מאפשר צורת תקשורת קצת שונה Massege in a Bottle הפרוייקט
צורת התקשורת של הפרוייקט משתמשת בתקשורת הזמינה והמהירה ביותר היום – רשת האינטרנט, אך הפרוייקט, בניגוד למגמתיות של הרשת, מקשר בין אנשים שונים בעולם בצורה איטית ורנדומאלית כאשר אינך יודע למי יגיע המסר ומתי

האינטרנט מאופיין בכך שהוא עוזר לנו לדבר עם אנשים שונים במקומות שונים בעולם אך בסופו של דבר אנו חוזרים לתקשר עם אותם אנשים על אותם נושאים קבועים וידועים לשמם התחברנו ברגע הנתון. הרעיון הוא לצאת מהמקובעות של פורומים וממשקים אינטרנטיים אליהם אתה נכנס עם נושא ומטרה ידועה מראש ורוב הפעמים יוצא עם מידע אליו כיוונת

???אז איך זה עובד

כל אדם כותב איזה הודעה שהוא רוצה (טקסט, תמונה, וידאו, ציור, קול וכו' או כל שילוב שלהם). ההודעה נכתבת על דף מוגבל בגודלו שיש לו גם גודל פיזי מוגבל וגם נפח (במגה בייטים). ההודעה יוצאת ממחשבו של הכותב לנמען לא ידוע וראנדומאלי. רק אדם אחד יכול לקבל את ההודעה ולהגיב עליה. תגובתו של הנמען נרשמת על גבי אותו דף שעליו רשם השולח המקורי וכל המגיבים עד כה, במיקום בצורה ובדרך שאותו מגיב רוצה. ברגע שהנמען מגיב על ההודעה הוא שולח אותה לעולם, לנמען ראנדומאלי נוסף. כל הודעה ראשונית שיוצאת לא תחזור לכותב המקורי (אלא אם הוא נבחר ראנדומאלית) והוא לא ידע מה עובר עליה, מי הגיב עליה, מה הגיבו עליה והיכן היא בעולם הוירטואלי. ההודעה תחזור רק כאשר הנפח הקבוע מראש יתמלא ולא יהיה היכן להוסיף עוד טקסט על הדף. כאשר הודעה יוצאת, מצורפים אליה מספר דפים ריקים כך שעל מנת שהיא תחזור לשולח המקורי היא חייבת!!! לעבור אצל מספר מסויים של מגיבים

?איך נקבע אצל כמה אנשים תעבור ההודעה

כאשר אדם שולח הודעה עליו לבחור נפחים, גודל הדפים וכמותם (דוגמא: אני יכול לשלוח הודעה על גודל דף 10 על 10 ולכתוב על שליש ממנו, ולצרף 8 דפים ריקים וכך הוא יודע שההודעה תחזור אליו רק אחרי לפחות 8 אנשים – אם כל אחד ימלא דף – אך היא יכולה לחזור גם תוך 100 איש, כל עוד ישאר מקום לכתוב וגם אף פעם לא לחזור

???איך נדאג לכך שהפרוייקט יגדל ושהרשת לא ממחזרת רק הודעות ישנות

כל אדם שרוצה לקרוא הודעה חייב לכתוב הודעה חדשה קודם. ברגע שהוא קרא את ההודעה הוא יכול לבחור אם להגיב עליה או לא, גם אם הגיב וגם אם לא הוא חייב להחזיר את ההודעה למרחב הוירטואלי ועל מנת לקרוא הודעה נוספת הוא חייב לשלוח עוד הודעה חדשה מעצמו. כך מספר ההודעות מכפיל את עצמו כל הזמן

חוקים חשובים נוספים: לא נתן לשמור הודעות על המחשב האישי, לא ניתן לדעת מיהו השולח ולא ניתן לדעת מי היכן ומתי תקרא הודעתך
!!!ואם אי פעם תזכה לראותה שוב

?מה המטרה ואיך יראה הממשק

המטרה היא לדמות את דרך התקשורת העתיקה דרך מכתבים בתוך בקבוק שנזרקו על פני המים. לכן, הממשק יראה כך: *במסך הכניסה לממשק תהיה תמונה של חוף הים, בהתאם לשעה שבה אתה נכנס התמונה תתחלף. *על חוף הים ישנם מספר בקבוקים, בגדלים ובצבעים שונים. כל בקבוק מתאים לגודל הודעה שונה וכמות דפים שונה. ישנה חשיבות נוספת לגודל וצבע הבקבוק, בתור נמען אם מגיעים אליך מספר בקבוקים אתה יכול לבחור איזה הודעה לקרוא או לא לקרוא ולכן לצורת הבקבוק גם כן יש חשיבות







מטלה רביעית
18/12/05

...המטלה היתה להכנס לאחד מהלינקים שמקשרים לעבודות אינטראקטיביות ולענות על כמה שאלות
למרות שאין לי זמן מיותר החלטתי להתנסות לא באחת אלא בכמה מהיצירות הללו. כנראה זה בזכות זה שהבחירה הראשונה שלי היתה המערה. המערה הינו משחק, אומנם יש בו סיפור שמועבר אך כל הממשק הוא משחקי. הוא מתחיל בסיפור מסגרת ונמשך כ'קווסט' לתוך מערה אחרי שכל חבריך נהרגו במטרה להבין מה בדיוק קרה? למה? ואיך לעזאזל אני יוצא מכאן!!!! וזה עובד טוב

אתה רואה דרך העיניים של הדמות ממש כמו במשחקי "שוטרס" למינהם וקווסטים בגוף ראשון, בהתחלה לא ממש ברור מה צריך לעשות, אבל מהר מאוד נכנסים לזה. הסיפור מותח, הציורים מזוויעים ומעוררים סקרנות (בכל זאת לא בכל יום אתה רואה חבר שנמחץ תחת סלע ומה שיש לו להציע זה סוללות) פחד ומתח
.מה שמותח ומסקרן הוא היכולת לנוע במרחב לאן שאני רוצה ולחטט בחפצים אחד אחרי השני עד שימאס לי
הסיפור ויזואלית מוצג כסרט אך לא עלילתית , וזו גדולתו! נראה לי שאם הסיפור היה מוצג בצורה לינארית היינו מפספסים את המטרה בגלל שיצר הסקרנות והחקרנות לא היה מגיע לידי ביטוי כמו בצורת ממשק זו

לצערי... התלהבתי מאוד ... ובמקום "לבזבז" את זמני בפסילה נוספת (לאחר שמתתי) החלטתי להמשיך לעבור על עוד יצירות כי לראות האם יש עוד כאלה דברים מופלאים, ולמרבה הפלא, גיליתי את הדבר המדהים ביותר!!!! הלינקים הם בעצם מערבולת זמן שמוליכה אותך היישר לשנות השמונים העליזות... ראיתי את "העכבר" ואת היצירה עם המכשיר רדיו ועוד איזה שתים או שלוש, הסיפורים היו מעניינים, הדרך בא אתה מעורב בסיפור ומשפיע על תוכנו היתה מעניינת ברמת התוכן אבל ממש לא ברמת הצורה! לדעתי אם היו מציגים את היצירות הללו בצורה דומה לזו שבמערה, הן היו יכולות אפילו לגזול לי עוד שעות יקרות מפז, אבל למזלי הן היו קריאה של טקסטים ותו לא, ולכן זמן השהות שלי ביצירה לא עלה על 5 דקות, וחבל