איך לא לפגוע בחווית הקניה בחנות הוירטואלית שלך

חנות וירטואלית

הקניות באינטרנט כבר מזמן הפכו להיות טרנד והעתיד צועד לשם בצעדי ענק. הסטטיסטיקה מראה שבשנת 2014, 90% מהישראלים עשו לפחות קניה אחת דרך באינטרנט, פייפאל מדווחת על 6 מיליארד ₪ בעסקות דרך בחנויות אינטרנטיות, הדואר מדווח על עליה פי 4 בשליחויות חבילות ממסחר באינטרנט.

יחד עם ההתפתחות המדהימה בתחום, אתם כבעלי חנות וירטואלית חייבים לשמור על חווית קניה מהנה ולשפר אותה במידת הצורך על מנת שתוכלו לעשות הרבה יותר מכירות בחנות שלכם. חשוב לא פחות, זה לא לפגוע בחווית הקניה בחנות שלכם!

5 טיפים לחוויה קניה טובה יותר

1. בטל את פופ אפ הרשמה לניוזרלטר – איפה סוגרים את זה?!

כמעט בכל מקום זה כבר הפך להיות הדרישה המרכזית ברשת - "אנא הזן את כתובת האימייל שלך". נסה לתאר לעצמך מצב בו אתה נכנס לחנות כולך מסוקרן לראות מה יש בחנות, מה מוצא חן בעיניך ובעוד ככה אתה מפעיל את חוש הראייה המישוש ואולי גם את חוש הריח – עוצרים אותך בכניסה לחנות!! ודורשים ממך את כתובת האימייל שלך!!

ואם במקרה הצלחת להתחמק ולהגיע לאיזה מדף מעניין של נעליים במבצע אז לפני שתוכל לגעת בנעליים קופץ אותו מוכר ודורש ממך – "תן לי את האימייל שלך קודם ...." 

הרי היום בכל פעם שמישהו מבקש ממך כתובת אימייל אתה כבר נעשה חשדן – מה עכשיו? כמה זבל כבר אפשר לקלוט??!? נכון או לא?

אז אתה צודק, זה חשוב לשני הצדדים שהלקוח יזין את כתובת האימייל שלו – רק מה, תן לו את האפשרות להירשם בדרכים אחרות, פחות מעצבנות ויותר יעילות, לדוגמא הוסף בקופה צ'ק בוקס (ורצוי שיהיה מסומן) "מעוניין לקבל מבצעים במייל", הרי הוא עושה קניה בחנות שלך, הסיכוי שיעשה את זה באופן טבעי הרבה יותר גדול מאשר גולש שפעם ראשונה נוחת אצלך בחנות.

2. אל תבקש נתונים לא רלוונטיים מהגולשים – השם של הסבא של הבאבא שלי?!

 

תחשוב על זה שאתה בסך הכל רוצה לקנות חולצה, למה זה רלוונטי לדעת איפה אתה עובד? מה הכרחי בטלפון בבית? בעולם המידע של היום נראה כי לגיטימי לדלות כמה שיותר פרטים כי אז אנחנו מתעצמים כמעט כמו גוגל ומתחילים לנתח ולשחק עם נתונים ....אז זהו שלא.
 
בעולם בו אתה מתעסק גם עם אנשים וגם עם מידע מה שיותר חשוב כאן זה האנשים.
 
אדם צריך לדעת שהמידע שהוא מוסר לך הכרחי כדי לממש את הקנייה שלו בחנות הוירטואלית שלך, אחרת אתה מעורר חשדנות שיכולה להוביל לנטישה של הקניה או לחילופין תהליך הקניה יהיה ארוך ולא ממוקד עד כדי מעייף ואז יגרור נטישה.
 
3. תוצאות חיפוש לא רלוונטיות – מה?!
 
אם יש משהו שלקוח בחנות אינטרנטית רוצה להרגיש זה ביטחון, מישהו או משהו שיכול לעזור לו כשיצטרך את העזרה או יצטרך לשאול שאלה. ואם הוא כבר שואל או מחפש משהו שיקבל תשובה מלאה ורלוונטית לשאלה.
 
בדיוק לנקודה הזו אמורה לענות אופציית החיפוש באתר שלך- יצירת ביטחון, התמצאות, תשובות לשאלות.
 
חשוב שהחיפוש יהיה בחנות הוירטואלית במקום בולט, שיאפשר הזנה של טקסט חופשי ושהתוצאות שיעלו יתאמו את החיפוש המדויק. כך גם יבנה "אמון" בין הלקוח לחנות שלך וגם אתה גורם ללקוח לדייק את החיפוש שלו – כלומר באיזה שהוא מקום להתרכז בקנייה.
 
4. אל תקשה על הגולש שלך – נו מה עכשיו?!
 
נסה להיזכר בפעם האחרונה שהיית באתר שביקש ממך פרטים והיו שדות חובה להזנה, ובכל פעם ששכחת שדה חובה אחד, נעלמו גם עוד שדות שהקשת והרגשת בתוך סיפור שלא נגמר... 
 
ישנם שדות שהם חובה שאי אפשר לוותר עליהם בקופה, לדוגמא שם המזמין או סיסמה במידה והוא בחר לפתוח חשבון באתר. אומנם חייבים לדאוג שהשדות יהיו ברורים לגולש, שהכותרת תהיה מובנת ובמדיה ויש שדה חובה שיהיה בליווי סימון טקסט באדום של "שדה חובה".
 
עוד חשוב, במידה והגולש שוכח למלא שדה חובה או טעה בערך השדה (למשל כתובת אימייל שגויה), המערכת חייבת לסמן לו את השדה בצירוף הסבר הבעיה.
 
שלב זה מאוד קריטי להשלמת הקניה, חשוב שהוא יהיה זורם ופשוט. מכירה חכמה ואיכותית מובילה לקנייה חכמה ומוצלחת!

 

5. תמכור – אנשים קונים תמונות, טקסט ווידאו בחנות האינטרנטית!
 
אם יש משהו שיכול לגרום לקנייה שתוגדר כמוצלחת בחנות הוירטואלית שלך זה תהליך מכירה מוצלח!
 
מכירה מוצלחת מוגדרת כזו כאשר אתה משתמש בכל האמצעים כדי להמחיש לקונה:מה הוא קונה ועד כמה המוצר טוב. הכלים הכי טובים לעשות זאת הם באמצעות סרטוני וידאו להמחשה איכותיים ומקצועיים, ZOOM IN   ותמונות איכותיות מזוויות שונות.
 
אם כבר השקעת בפרסום כדי להביא גולשים לחנות האינטרנטית שלך, תמכור - תמכור כמו גדול! הגולשים בחנות כדי לקנות!
 
לסיכום:
 
כלים אלו בשילוב של צ'אט פעיל וזמין יכולים לגרום לכך שהלקוח רואה וכמעט מרגיש את מה שהוא קונה וכתוצאה מכך יקח החלטה חכמה שתוביל לקנייה חכמה והרגשת סיפוק עם קבלת המוצר. והכי חשוב לקנייה שהוא יזכור באופן חיובי והוא ירצה שוב לבוא לחנות הוירטואלית היפהפייה שלך שוב .