אוניברסיטת תל אביב השיקה את בית הספר למחקר ביו-רפואי וסרטן ע"ש שמוניס

בית הספר החדש הושק בהשקעה נדיבה, תרומת משפחת שמוניס, לטובת חקר וטיפול משופר במחלת הסרטן, פיתוח מחקר ביו-רפואי במחלת הקורונה ועוד

13 אוגוסט 2020
מאחורי המסכות: שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, ונשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת (צילום: חן גלילי)

במעמד שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי ונשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, התקיים ביום ב-12.8.20, טקס חגיגי מקוון להשקת בית הספר למחקר ביו-רפואי וסרטן ע"ש שמוניס. בית הספר החדש הושק בהשקעה נדיבה, תרומת משפחת שמוניס, שרואה במחקר ביו-רפואי ובפיתוח תרופות חדשות ואמצעי טיפול מתקדמים לסרטן ולמחלות אחרות את טובת האנושות כולה ואת טובת אזרחי ישראל בפרט.

 

בית הספר משתייך לפקולטה למדעי החיים, והתמיכה הנדיבה תאפשר עליית מדרגה במחקרים פורצי דרך. במסגרת בית הספר ע"ש שמוניס החוקרים יזהו מנגנונים העומדים בבסיסן של מחלות הסרטן ומחלות אחרות, ויתאפשרו פיתוחי תרופות חדשות, שיפור איכות החיים ואיכות חייהם של החולים. כל זאת, באמצעות שיתוף פעולה בין חוקרים מתחומי מחקר שונים ופיתוח גישות מחקר חדשניות כמו ריצוף תאים בודדים, פרוטאומיקה, ליפודומיקה וביואינפורמטיקה.

 

כמו כן, השותפות החדשה תאפשר לאוניברסיטה להעשיר את סגל המחקר שלה במיטב החוקרים, לקלוט תלמידי בתר-דוקטורט מובחרים ותלמידים מצטיינים, ואף להעניק פרס שמוניס ומלגות שנתיות לדוקטורנטים מצטיינים ועוד. בית הספר יקיים שיתופי פעולה רבים עם מוסדות אקדמיים מובילים כולל אירוח כנסים בינלאומיים, אשר יובילו לקידום המחקר וההשלכות הרפואיות שלו לטובתם של החולים בסרטן ובמחלות קשות אחרות.

 

השפעה משמעותית על האקדמיה ועל ישראל כולה

לדברי שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי: "אוניברסיטת תל אביב הינה מגופי האקדמיה המובילים בישראל, ופתיחת בית הספר שמוניס למחקר ביו-רפואי וסרטן מוכיחה שלא בכדי יצרה לעצמה האוניברסיטה מוניטין בינלאומי. חיבורים כאלה, בין האקדמיה לצורכי התעשייה, מייצרים אימפקט משמעותי ביותר על המוסדות האקדמאים, על הסטודנטים שעוברים בשעריהם, ועל הכלכלה הישראלית כולה. אני מברך את משפחת שמוניס על תרומתה המבורכת שמעלה על נס את חקר מחלת הסרטן. אין לי ספק כי מדינת ישראל עוד תניף על דגלה את המחקר והפיתוחים שייצאו משערי המקום הזה".

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, אמר: "אני מבקש להודות למשפחת שמוניס על תרומתה החשובה והנדיבה. כספי התרומה יאפשרו לחוקרי בית הספר לעמוד בחזית המחקר העולמי ולפתח תובנות אשר יובילו לפיתוח טכנולוגיות ותרופות חדשות למלחמה בסרטן ובמחלות קשות אחרות".

 

ולד וסנה שמוניס הביעו תקווה כי התרומה תסייע לחזק את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בחקר הסרטן ובמחקר ביו-רפואה מולקולרית. "אשתי סנה ואני מאושרים מכך שאנו מסוגלים להיות שותפים בתמיכה משמעותית במחקר מהשורה הראשונה לסרטן ולמחלות אחרות," אמר ולד שמוניס, "לצערי מחלת הסרטן פגעה במשפחתי ובהרבה יותר מידי משפחות אחרות מסביב לעולם. אנחנו מקווים שתרומתנו תקדם את המחקר והטיפול במחלת הסרטן ובמחלות רציניות אחרות באופן משמעותי באוניברסיטת תל אביב, על מנת לשפר את חיי האנשים בישראל ומסביב לעולם."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>