הישג בינלאומי לחוקרת מתחום הפיזיקה: חוקרת ישראלית זכתה בפרס היוקרתי גואידו אלטרלי לפיזיקה

"זו גאווה גדולה להיות בין זוכי פרס אלטרלי. אני מודה לתלמידים שלי ולעמיתים שלי למחקר ולצוות המעבדה, לוועדת הפרס ולקולגות שהגישו את המועמדות שלי."

19 יוני 2022

ד"ר עדי אשכנזי מבית הספר לפיזיקה ולאסטרונומיה בפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת תל אביב נבחרה לקבל את פרס גואידו אלטרלי (מאנגלית: Guido Altarelli Award) בתחום הפיזיקה הניסויית. מדי שנה, נבחרים שני חוקרים צעירים לקבלת הפרס, אחד בתחום הפיזיקה הניסויית והשני בתחום הפיזיקה התיאורטית.

 

ד"ר אשכנזי הודתה על הזכייה: "זו גאווה גדולה להיות בין זוכי פרס אלטרלי. אני מודה לתלמידים שלי ולעמיתים שלי למחקר ולצוות המעבדה. אני מודה לוועדת הפרס ולקולגות שהגישו את המועמדות שלי".

 

הפרס היוקרתי ע"ש גואידו אלטרלי, אחד מהאבות המייסדים של QCD, חוקר מצטיין של פיזיקת החלקיקים, ומנטור ותומך חזק של מדענים צעירים. הפרס מורכב מתעודה ופרס כספי והוא מוענק למדענים צעירים על תרומות מדעיות יוצאות דופן לתחומים המכוסים בסדרת כנס DIS.

 

ד"ר אשכנזי היא פיזיקאית חלקיקים נסיונאית, שלומדת את התכונות של חלקיקי הניוטרינו. כמה מהתכונות שלהם עדיין לא נמדדו בדיוק רב מספיק וגם אינן מובנות. הניסויים הקיימים למדידת תכונות הניוטרינו עושים זאת על ידי זיהוי האינטראציה בין חלקיק ניוטרינו לבין גרעין של אטום. האפקטים הגרעינים המעורבים באינטראציה לא מובנים לחלוטין, אך ברור שההשפעה שלהם על תוצאות הניסויים משמעותית.

 

תוכנית המחקר של ד"ר אשכנזי מתמקדת בהערכת האימפקט של האפקטים הגרעינים בניסוי ניוטרינו. אשכנזי מרכזת מאמץ לשימוש בכל המידע הקיים מניסויים של פיזור אלקטרונים על גרעיני אטום על מנת לשפר את המודלים ואת מחוללי הארועים (Monte Carlo) הקיימים עבור ניסויי ניוטרינו.

 

ד"ר אשכנזי הינה חברה בניסויי הניוטרינו MicroBooNE  ו-DUNE, היא דוברת שותפה של ניסוי ייעודי של פיזור אלקטרונים ב-JLAB ומפתחת של Monte Carlo עבור קהילת הניוטרינו. המעבדה בראשותה מייצרת סדרת מדידות שישפרו את המודלים הקיימים עבור אינטראקציה של חלקיק ניוטרינו עם גרעין ותתמוך בצרכים של הניסוי העתידי DUNE.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>