שימו לב: לוח הבחינות יפורסם בתחילת חודש ספטמבר.
סילבוס פילוסופיה סינית – המשך
(קורס מספר 06182225)
שיעור
ד"ר גליה פת-שמיר
האם יש אספקט מהפכני בדרך החשיבה הפילוסופית הסינית? האם ניתן לייחד את דרכי המחשבה השונות בסין מנקודת מבט פרגמטיסטית (ולא היסטורית או סינולוגית)? איך יבוא לביטוי הפער שבין הפילוסופיות השונות בסין? שאלות אלו יעמדו במרכז שיעור ההמשך והתרגיל השנה.
השיעור יתמקד ברעיונות הדאואיסטיים והצ'אן בודהיסטיים הרלוונטיים מתוך הצגת הפילוסופיה כפילוסופיה של מעשה: האם "לדעת לא לדעת"(zhi wuzhi) הוא רעיון רלוונטי בדיון פילוסופי על הידיעה? וכיצד "שכחה" (wang) ו"ללא רצון" (wuyou) משתלבים בו? האם ב"כיוון ההפוך" (fan), "כך מעצמו" (ziran), ו"מעשה ללא מעשה" (wei wuwei) יכולים להוות בסיס לפילוסופיה של מעשה או שהם מנוונים ואולי אף מסוכנים? ומה באשר ל"תוהו ובוהו" (hundun) היש בכוחו ללמד משהו על סדרו של עולם?
ציון הקורס : 30% עבודת מחצית (3-5 עמודים) 50% עבודת סיום (5-7 עמודים) 20% השתתפות פעילה.
Chinese Philosophy – Advanced
The advanced level course focuses on revolutionary perspectives in Chinese philosophy. In the class and the section we will explore the philosophies of Confucianism and of Daoism, through a pragmatistic prism.
The class will focus on Daoism as a philosophy of deed: Can "knowing not to know" (zhi wuzhi) be relevant in a philosophical discourse on practical knowledge? And how do "forgetting" (wang) and "without wills" function within its framework? Can "walking back" (fan), "in itself-so" (ziran) and "doing without doing" serve as a foundation for a philosophy of praxis, or could they be stagnating or even dangerous? And finally, can "chaos" (hundun") teach something about world order?
דרישות קדם: מבוא לפילוסופיה סינית, או מבוא לתולדות סין ותרבותה (לתלמידי מזרח אסיה).
הערות: