מעודכן ליום שני 3 ביולי 2006

0627.2114  מבוא לרכישת שפה
גב' אירנה בוטוויניק-רותםקדם סמינר
בהינתן מורכבותה של כל שפת אנוש, רכישת שפת-אם יכולה בקלות להיחשב כהישג האינטלקטואלי המרשים ביותר של בן-אדם בימי חייו. העובדה שלהישג זה יש 100% הצלחה היא רק אחת מהעובדות המתמיהות שקשורות לתהליך רכישת השפה.
בתחילת הקורס נכיר את סימני הדרך אותם עוברים כל הילדים בדרכם לרכישת שפת אמם ונעמוד על מאפייני התהליך. במהלך הקורס נעמוד על התופעות הלשוניות האופייניות לגילאים השונים: אבחנה בין שפות ומאפייני המלמול בגיל הינקות, הקשיים ברכישת הלקסיקון הן מן ההיבט הפונולוגי והן מההיבט הסמנטי, תופעות תחביריות מוקדמות – מבנה פסוקיות מוקדמות, השמטת נושא ופסוקיות לא נטויות, תופעות תחביריות וסמנטיות מאוחרות יותר – מבני שאלה, מבני סביל ורכישת הכמת האוניברסלי. בחלק האחרון של הקורס נתוודע אל חקר רכישת שפה זרה (בגיל מבוגר), ונדון בשאלות התאורטיות שהתהליך מעורר.
דרישות
נוכחות והשתתפות בשיעורים
הגשת תרגילים (30%)
מבחן סיום (70%)
דרישות קדם: תחביר מתחיליםהערות: מיועד לסטודנטים שנה ב' ואילך
מועדי הבחינות:
מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 02/07/2006 בשעה 9:00
מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 02/08/2006 בשעה 9:00