מעודכן ליום שני 3 ביולי 2006

0618.2805  יצירת אמנות כסמל
גב' מיכל גלשיעור
בשיעור זה ננתח תורות אסתטיות אנליטיות המציגות את יצירת האמנות, הויזואלית, הלשונית או המוזיקלית, תמטית או מופשטת, כחלק משפה, כסמל במערכת סמלים. אלה תורות שפותחו בהשפעה של הפילוסופיה של השפה של המאה העשרים העוסקות בקשר בין השפה הטבעית לשפת האמנות, במשמעות של יצירות אמנות, בתכניה ובקשר שלה עם המיוצג. נעבור דרך תורות קוגניטיביסטיות של גודמן, בלק וסיבלי, המציגות את היצירה כמוסרת מידע על העולם, תורתו ההיסטוריציסטית של דנטו, שעל פיה היצירה היא משמעות מגולמת במדיום המקבלת זהותה מהנרטיב הפרשני-היסטורי שבו היא לוקחת חלק, ותפיסות חברתיות של קראוס, ברייסון וברגר המציגות את היצירה כסמל כוחני בשדות כוח.

ביבליוגרפיה חלקית


Berger, John. Ways of Seeing
Langer, Susanne. Feeling and Form
Bryson, Norman. Looking at the Overlooked
Danto, Arthur. The Transfiguration of the Commonplace.
Danto, Arthur. Embodied Meanings : Critical Essays and Aesthetic Meditation.
Goodman, Nelson. Languages of Arts.
Goodman, Nelson. Ways of Worldmaking.
Krauss, Rosalind. A Voyage on the North Sea: Art in the Age of The Post-Medium Condition

הערות: הקורס יסתיים בבחינת בית
מועדי הבחינות:
סמסטר א', מועד א': 23.2.06 ב - 9:00 עד 5.3.06 ב- 13:00
סמסטר א', מועד ב': 12.5.06 ב- 9:00 עד 21.5.06 ב- 13:00