מעודכן ליום ראשון 21 באוגוסט 2005

0687.2125  קונפוציאניזם ודיאלוג
ד"ר גליה פת-שמירשיעור
ספר המאמרות הקונפוציאני, כתוב כסדרת דיאלוגים קצרים של המורה עם תלמידיו. בעקבותיו גם בחיבורים מאוחרים יותר מוצגים רעיונות המרכזיים דרך דיאלוג שמנהל מורה עם תלמידיו, ומחלוקות עם יריביו. האם הדיאלוג הוא מתודולוגיה חיונית בקונפוציאניזם, והאם הוא הכרחי להבנתו? איזה סוג דיאלוג עשוי לקדם את הבנת הקונפוציאניזם ואיך יכול דיאלוג עם הקונפוציאניזם לקדם הבנת דת ופילוסופיה ב"מערב"? בניסיון להעריך את חשיבותו הפילוסופית והדתית של דיאלוג נעזר גם בפילוסופיות דיאלוגיות במערב, מאפלטון עד בובר.
מועדי הבחינות:
מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 22/06/2005 בשעה 9:00
מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 24/07/2005 בשעה 9:00