מעודכן ליום ראשון 21 באוגוסט 2005

0662.2024  חזון תעתועים בעין המצלמה - פוקוס מקומי
גב' רונה סלעשיעור
Ideology and Vision through the Eye of Local Camera"
כיצד תועדו אירועים מקומיים היסטוריים? כיצד נבנו ושווקו השקפות עולם? כיצד נבנה הדימוי הציוני מחד והפלסטיני מאידך? איך משתקף "אחר" בצילום? כיצד מצטלם "כור היתוך", מי מצלמו ומה כוונת המצלם? מה הוא מקומו של הצילום בבניית חזון לאומי בראשית המאה העשרים ובסופה? כיצד בוחרים עורכי עיתונים איזה דימוי להפיץ? ועוד.
הקורס עוסק בהשתקפות ההיסטוריה של ארץ-ישראל וסביבתה מהמחצית השנייה של המאה ה- 19 ועד ימינו דרך הפריזמה הצילומית. תהליכים, מגמות, מאבקים, אירועים והתרחשויות נלכדו בעין העדשה ושווקו באמצעותה. לדימוי הצילומי תפקידים רבים בספירה הציבורית והם אלה שתרמו (ותורמים) לעיצוב השקפות עולם ונורמות. הקורס עוסק בשאלת מורכבותו של הדימוי הצילומי כטקסט רב שכבות, בעיקר נוכח התרחשויות מקומיות פוליטיות, מדיניות, חברתיות ותרבותיות רבות משמעות.
במסגרת השיעור ילמדו הסטודנטים את תולדות הצילום המקומי תוך ניתוח של תצלומים מקומיים היסטוריים ועכשוויים בהקשרים פוליטיים, לאומיים ותרבותיים. הסטודנטים ילמדו לחלץ את הקודים והתכנים החבויים בתוך הטקסט הצילומי, ה"תמים" כביכול, ולחשוף את המשמעויות שהוא טומן בתוכו. במהלך הקורס יפגשו הסטודנטים עם צלמים, חוקרים והיסטוריונים.
פרטים נוספים על תוכן ומהלך הקורס ינתנו בשיעור הראשון.
מועדי הבחינה מפורסמים בלוח בחינות.
מועדי הבחינות:
מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום 15/06/2005 בשעה 12:30
מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום 17/07/2005 בשעה 12:30