מעודכן ליום שני 19 באפריל 2004

0628.3214  ז'נה וברכט:"מה במסיכה איננו מסיכה?"
ד"ר יצחק לאורסמינר
הסמינר יעסוק בפואטיקה של ברטולט ברכט, כמי שניסח את כללי השיח של המודרניזם בתיאטרון, על מושגי הייצוג האנטי-ריאליסטיים, ובמחזותיו של ז'אן ז'נה, כמי שניצב בקצה המאוחר של המודרניזם הזה.
התיאטרון כאמנות כתובה, כלומר דרמה, נקרא בדרך כלל כיצירת ספרות. קריאה זו מזניחה את המחשבה הרבה שהוקדשה לממדים ה"פלסטיים" של הדרמה, כלומר האופנים שבהם נוצר מתח חי בין חפצים למלים, בין תפקידים מילוליים לגופות מתנועעים, בין פרצוף למסיכה, בין מציאות בדויה לגמרי (חלל מיוצג) לבין החלל הממשי, כלומר "הבמה", המייצגת את הממשות הבדויה.
המתחים הללו היו מרכז עניינם של כל המחזאים הגדולים. כדי לקרוא את התיאטרון של ברכט נקרא גם את סופוקלס ואת שייקספיר, ונבדוק כיצד ניתן להבחין במתח הפלסטי שהמודרניזם הדגיש גם בדרמות קלאסיות. מרכז הקורס יהיה המודרניזם ותפיסתו את מושג הייצוג, כחלק בלתי נפרד מתפיסת התיאטרוני: ברטולט ברכט, וז'אן ז'נה.
מועדי הבחינות:
מועד א' של סמסטר ב' יתקיים ביום חסר בשעה 9:00
מועד ב' של סמסטר ב' יתקיים ביום חסר בשעה 9:00