פרופ' יוסף שילה נבחר לחבר באקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב

הוא החוקר הישראלי ה-43 שנבחר לאקדמיה הלאומית של ארה"ב, לצד כלות וחתני נובל כפרופ' עדה יונת, פרופ' דן שכטמן ןפרופ' אהרן צ'חנובר

07 יוני 2023
פרופ' יוסף שילה
פרופ' יוסף שילה

הישג כביר לפרופסור אמריטוס יוסי שילה מהפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, שנבחר לחבר האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב (NAS). באקדמיה חברים היום כ-2,500 מדענים אמריקאים ועוד כ-500 מדענים שאינם אזרחי ארה"ב מכל תחומי המדע ומכל העולם. רף הקבלה לחברים שאינם אמריקאים גבוה במיוחד, ולכן ההערכה כלפי החברים ה"בינלאומיים" רבה.

 

"זהו גוף שדעתו נשמעת ונחשבת ואני מקווה שדעתה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, שבה אני חבר, תישמע כאן באורח דומה".

 

פרופ' שילה קיבל את הבשורה המרגשת  בעת השתתפותו בכנס בבוסטון. בעבר זכה בפרס א.מ.ת. ובפרס ישראל, ואף בפרס קלואוז – הפרס החשוב ביותר המוענק על ידי האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, שחברים בה אלפי חוקרי סרטן. אלא שהפעם מדובר בהכרה נרחבת יותר, על ידי כלל חברי האקדמיה, הבאים ממגוון תחומי מדע.

 

האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב מייעצת לממשל ולאומה האמריקאים בענייני מדע, הנדסה ורפואה, וזאת מכוח כתב זכויות שהעניק לה הקונגרס בשנת 1863, עליו חתום הנשיא אברהם לינקולן. החברות באקדמיה היא לכל החיים, כאשר מדי שנה נבחרים עד 120 מדעניות ומדענים חדשים מארה"ב ועד 30 מדענים זרים מרחבי העולם.

 

"זהו כבוד גדול ואני מודה לאקדמיה על הבחירה המרגשת. זהו גוף שדעתו נשמעת ונחשבת ואני מקווה שדעתה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, שבה אני חבר, תישמע כאן באורח דומה. בארה"ב, הנשיא, הממשל והציבור נותנים דעתם על דבר האקדמיה, ומכאן  המשקל שהאמריקאים מייחסים לחברות במוסד זה", אומר פרופ' שילה. בעוד שנה הוא עתיד להשתתף בטקס לכבוד החברים שנבחרו השנה, שייערך בבית האקדמיה בוושינגטון הבירה.

 

מחקר בעל השפעות מרחיקות לכת על תחומי תיקון הדנ"א וחקר הסרטן

"זהו כבוד עצום עבורנו בבית הספר ובפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. המחקר של פרופ' שילה תרם תרומה מכוננת ומדהימה לחקר המחלה התורשתית אטקסיה-טלנגיאקטזיה (A-T), מחלה גנטית נדירה אך הרסנית. למחקרו של פרופ' שילה השלכות מרחיקות לכת על תחומי תיקון הדנ"א וחקר הסרטן. הדבר המשמעותי והמרתק ביותר הוא החמלה של פרופ' שילה כלפי המטופלים, ורצונו להגיע לתובנות חדשות שיאפשרו את שיפור הטיפול בחולים, אשר הניעו אותו בכל שלב בעבודתו על המחלה, מאז היה תלמיד מחקר", אומרת פרופ' קרן אברהם, דיקאנית הפקולטה לרפואה ומוסיפה "עיקר עבודתו ניתנת לסיכום בכותרת ההרצאה אותה העביר לקהלים רבים במהלך השנים: 'חקר מחלות גנטיות נדירות: שליחות לרווחת האדם ואבן דרך בהבנת הביולוגיה שלנו'. פרופ' שילה ממשיך לחקור את האספקטים המרכזיים במחלה  A-T  - ניוון עצבי והזדקנות מואצת, תוך שימוש במגוון שיטות ביולוגיות,  וממשיל להקדיש מאמצים לחינוך הציבור באשר להשלכות הרפואיות והחברתיות של מהפכת חקר הגנום".

 

פרופ' יוסי שילה מופקד על הקתדרה לחקר הגנטיקה של הסרטן על שם דייוויד ואינז מאיירס במחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם ולביוכימיה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>