תמונות הניצחון של בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש

הצלחות לסרטי הסטודנטים והסטודנטיות בפסטיבלים בארץ ובעולם

03 יולי 2019
הסרט "תמונת ניצחון" של עדי משניות קצר פרסים בפסטיבל לסרטי סטודנטים
עדי משניות מקבלת את הפרס על סרטה "תמונת ניצחון"

"תמונת ניצחון", סרט הגמר התיעודי של הסטודנטית עדי משניות, קטף את הפרס הגדול בתחרות הישראלית בפסטיבל הסטודנטים ה-21 של תל אביב, כשהוכרז כסרט הטוב ביותר וזיכה את היוצרת במענק על סך 24 אלף ₪. הפסטיבל נחשב לאחד משלושת הפסטיבלים המרכזיים והחשובים בעולם לסרטי סטודנטים ולקולנוע קצר.

 

"תמונת ניצחון" מספר על קיץ 2014, במהלכו נפצע אורי, אחיה הצעיר של הבמאית, במבצע 'צוק איתן' בעזה, שלושה חודשים לפני שחרורו מצה״ל. בבית החולים עשרות מבקרים גודשים את חדרו מדי יום, לעיניהם הטרודות של הוריהם. בין טיפולי השיקום לביקורים מתוקשרים של אנשי צבא, מפורסמים וגם של תיירים, אורי מקפיד לשמור על חיוך ונחוש לעמוד בתפקידו החדש כגיבור.

 

סצינה מתוך הסרט "תמונת ניצחון"

 

סרטים נוספים של סטודנטים מבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש קטפו פרסים בפסטיבל: "השכמה" של סיון נועם שמעון ו"דולפין מגומי" של אורי אהרון זכו בציון לשבח מטעם פורום המבקרים. "מיני DV" של שאולי מלמד זכה בפרס חביב הקהל בתחרות העצמאית. 

 

בפרויקט "קצר על הדרך", יוזמה משותפת של הפסטיבל ושל קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ליוצרים ויוצרות צעירים לקראת סרטם הראשון באורך מלא, זכו שני בוגרים של בית הספר: "זריחה ביפו" של אלי רזיק ו"פיל בסנטר" של רונה סגל ושותפתה ממנשר זיו ממון. בר אלון זכתה במלגה מיוחדת לסטודנטים ע"ש תומר שחורי ז"ל מהקרן לעידוד הסרט הישראלי, ובמענק הפקה לסרט אנימציה עצמאי זכה "להתאהב ברקס" של אלירן פלד.

 

 

עושים אמריקה

בפסטיבל פאלם ספרינגס 'שורט פסט' זכה סרטם הקצר "סר תומאס" של הסטודנטים רענן פוגל ומיכאל אמיר בציון לשבח. הסרט (13 דקות) הוא קומדיה עצובה על חרדת ביצוע של גבר צעיר. זהו הסרט הראשון שצמד הבמאים מביימים יחד. בימים אלה הם כותבים את התסריט לפיצ׳ר השני שלהם.

 

הפסטיבל, שנחשב לאחד מחלונות הראווה הגדולים ביותר של סרטים קצרים בצפון אמריקה, התקיים השנה במהלך חודש יוני במהדורתו ה-25, והציג 369 סרטים קצרים מרחבי העולם. שלושה סרטים של תלמידי בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש התקבלו לפסטיבל והתחרו בתחרות הקצרים הרשמית של הפסטיבל. 

 

סצינה מתוך הסרט "סר תומאס"

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>