נפתחה תכנית חדשה לטופולוגיה בדינמיקה ופיזיקה

חוקרים צורות: תכנית חדשה לטופולוגיה בדינמיקה ופיזיקה נפתחה בבית הספר למדעי המתמטיקה בפקולטה למדעים מדויקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר

06 נובמבר 2012
נפתחה תכנית חדשה לטופולוגיה בדינמיקה ופיזיקה

מהאייפון, האייפד והג'י.פי.אס ועד לפיזיקה גרעינית וטיפולים בסרטן, עקרונות בסיסיים של טופולוגיה משחקים תפקיד משמעותי כמעט בכל טכנולוגיה בחיינו. טופולוגיה היא מחקר מתמטי של צורות, הבוחן מתי וכיצד צורות נמתחות, מתכווצות או מתעוותות. התחום מתכתב עם קשת רחבה של תחומי לימוד ומחקר, כמו גיאומטריה, פיזיקה מתמטית, מכניקה קוונטית ותיאוריית הכאוס, וצובר תשומת לב רבה בשנים האחרונות.

 

הזדמנות מרגשת למתמטיקאים

בהתאם לחשיבות התיאורטית ולמגוון השימושים הפרקטיים אשר קיימים כיום במדע הטופולוגיה, בית הספר למדעי המתמטיקה באוניברסיטת תל-אביב פתח תכנית חדשה לטופוגרפיה בדינמיקה ופיזיקה. התכנית תכלול הרצאות ייחודיות, סדנאות ותכנית תחרותית של פוסט דוקטורט. חוקרים מומחים מרחבי העולם יגיעו לאוניברסיטת תל-אביב להרצות בסמינרים של התכנית.

 

לדברי ראש התכנית, פרופ' ליאוניד פולטרוביץ' "יוזמה מיוחדת זו תעודד תחלופה של רעיונות, שיכולה להוביל לשיתופי פעולה פוריים והתקדמות מדעית משמעותית. התכנית מציעה הזדמנות מרגשת למתמטיקאים מכל העולם להצטרף למחקר פורץ דרך".

 

ד"ר לב בוחובסקי, חוקר צעיר ומומחה לטופולוגיה, הצטרף לשורות הסגל של התכנית. ד"ר בוחובסקי, אשר זכה בשנת 2011 בפרס היוקרתי ע"ש חיים נסיהו לעבודת הדוקטורט המצטיינת במדעי המתמטיקה, מגיע לאוניברסיטת תל-אביב מאוניברסיטת שיקגו. פרונסוואה שארט, פוסט-דוקטורנט מאוניברסיטת מונטריאול יצטרף אף הוא לתכנית.

 

פרופ' מיכאל ביאלי, ד"ר ירון אוסטרובר ופרופ' ליאוניד פולטרוביץ' מהפקולטה למדעים מדויקים ע"ש סאקלר תכננו את התכנית בשיתוף עם פרופ' דויד סטיינברג, ראש בית הספר למדעי המתמטיקה. שלושה מתמטיקאים מובילים משלושה מוסדות אקדמיים: פרופ' פאול בירן (המכון הטכנולוגי של ציריך), פרופ' יעל קרשון (אוניברסיטת טורונטו) ופרופ' שמואל ווינברגר (אוניברסיטת שיקגו) ייקחו חלק בוועדה המייעצת הבינלאומית של התכנית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>