פגישה מרגשת של משלחת בינלאומית של תומכי אוניברסיטת תל אביב עם האפיפיור פרנציסקוס

בראש המשלחת עמדו נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' יוסף קלפטר ויו"ר חבר הנאמנים שלה פרופ' יעקב פרנקל

26 אוקטובר 2017
צילום: L'Osservatore Romano

משלחת בינלאומית של תומכי אוניברסיטת תל אביב וההשכלה הגבוהה בישראל, בראשות נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר ויו"ר חבר הנאמנים שלה פרופ' יעקב פרנקל, ביקרה השבוע בקריית הוותיקן, וקיימה פגישה פרטית עם האפיפיור פרנציסקוס. נשיא האוניברסיטה העניק לאפיפיור שי: יונת שלום, מיצירותיה של האמנית ענת מאיר.

 

בדבריו לאפיפיור העלה פרופ׳ קלפטר על נס את תפקידן של האוניברסיטאות בקידום המחקר וביצירת ידע לטובת האנושות, ואת תרומתה המשמעותית של ישראל לתהליך זה. הוא ציין כי ״אוניברסיטת תל אביב שמה לה למטרה להילחם בגזענות, באנטישמיות ובכל גילוי של חוסר סובלנות, ולקדם ערכים הומניים של הבנה והערכה בין-דתית.״

 

תרבות של חוכמה

בדברי תשובתו קרא האפיפיור לפיתוח 'תרבות של חוכמה', למען יצעדו החוכמה והידע יחדיו, ואמר: "אני סמוך ובטוח כי האוניברסיטה שלכם תחתור לייצר מנהיגים עתידיים בעלי רגישות לסוגיות המוסריות העמוקות עמן מתמודדת החברה כיום, ולצורך להגן על אחינו ואחיותינו הפגיעים ביותר. יברך האל אתכם, את משפחותיכם ואת עבודתכם החשובה."

 

ידיעות על הפגישה ונאום האפיפיור פורסמו ברשתות העולמיות של הכנסייה הקתולית. פרופ' קלפטר מסכם: "לפגישה ולפרסומה בעולם הנוצרי יש חשיבות מיוחדת דווקא היום, על רקע גילויי האנטישמיות והקריאות המתמידות לחרם על האקדמיה בישראל."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>