הצלחה עולמית לסדרת המתח הישראלית 'טהרן'

דרמת הריגול המצליחה מבית היוצר של בוגרי אוניברסיטת תל אביב נמכרה ל-APPLE TV

01 יולי 2020
צילום: טהרן, כאן 11
צילום: טהרן, כאן 11

בימים אלו, כשסכסוך ישראלי-איראני הוא המציאות, ומשימות מעבר לקווי האויב לא נשמעות כמו תרחיש דמיוני, דרמת הריגול החדשה 'טהרן', שעלתה לאחרונה בערוץ השידור הציבורי 'כאן', הפכה ללהיט כבר מהפרק הראשון. מאחורי הפקת הענק הבינלאומית והאקשן החשאי והמותח עומדים בוגרי ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש: משה זונדר ועמרי שנהר שכתבו, ודני סירקין שביים.

 
השלושה כבר הוכיחו את כשרונם ביצירת תכנים איכותיים למסכים הגדולים והקטנים. עם רזומה מפואר מלא בסדרות עם כבוד כמו 'פאודה' (משה זונדר), 'תא גורדין', 'המדרשה', 'שטוקהולם' (דני סירקין) ו'המדובב' (עמרי שנהר), וסרטים שהפכו לקאלט כמו 'זהר' ו'צומת וולקן' (משה זונדר) - זה לא פלא שיוצרי 'טהרן' מצליחים לעשות הרבה גלים במזרח התיכון ובעולם כולו.

 

במרכז העלילה נמצאת תמר רביניאן (ניב סולטן), האקרית מוכשרת של המוסד, הנשלחת למשימתה הראשונה בלב טהרן. המשימה מסתבכת, והיא מוצאת את עצמה לבד ובמנוסה מהרשויות האיראניות.

 

עוד לפני עלייתה לשידור בישראל, הספיקה הסדרה להימכר לApple TV-, ולמעשה מגיעה באמצעות חברת הסטרימינג לעיניהם של צופים מ-135 מדינות ברחבי העולם. לפי ההערכות בתעשייה, שווי העסקה הוא כ-1.5 מיליון דולר לפרק.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>