תאגיד הענק הבינלאומי TATA חובר לאוניברסיטת תל-אביב למימון מיסחור מואץ של חידושים מובילים

בהשקעה ראשונה מסוגה בישראל, טאטא תעשיות תהפוך למשקיעה המובילה בקרן מומנטום לחדשנות טכנולוגית של "רמות", חברת מיסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל-אביב

01 מאי 2013
תאגיד הענק הבינלאומי TATA

המחקר באוניברסיטת תל-אביב קיבל השבוע הבעת אמון משמעותית מאחד התאגידים הגדולים ביותר בעולם. חברת TATA העולמית הודיעה כי היא חותמת על הסכם אסטרטגי עם חברת "רמות" ליד אוניברסיטת תל-אביב, המתמחה בהגנה ובמיסחור של המצאות, גילויים וטכנולוגיות הנוצרים במסגרת המחקר האקדמי, והעברתם לתעשייה הישראלית או הבינלאומית באמצעות הסכמי רישוי.

 

במהלך החודשים האחרונים ביקרו באוניברסיטת תל-אביב נציגים בכירים מכל תחומי העסקים של טאטא, ונפגשו עם למעלה מ-70 חוקרים אשר חשפו בפניהם את התגליות החדשניות ביותר. בעקבות ביקורים אלה, ומתוך אמונה בפוטנציאל העסקי וברלוונטיות של הפיתוחים אליהם נחשפה, החליטה טאטא תעשיות להיכנס לקרן כמשקיעה מובילה, מתוך מטרה להבטיח לעצמה אפשרות להזדמנות ראשונה לטכנולוגיות מסויימות לכשיוצאו תגליות אלו למיסחור.

 

מדובר בהסכם אסטרטגי למימון ולייצור "מוכנות" למיסחור של טכנולוגיות מובילות במגוון רחב של תחומים, כגון הנדסה ומדעים מדויקים, איכות סביבה וטכנולוגיות נקיות, תרופות ושירותי בריאות. ההשקעה נעשית באמצעות קרן מומנטום לחדשנות טכנולוגית שחברת "רמות", המנוהלת ע"י שלמה נמרודי, מקימה בימים אלה. הקרן צפויה לגייס עד כ-20 מיליון דולרים, שיושקעו בטכנולוגיות מהפכניות מבטיחות בעלות פוטנציאל מסחרי משמעותי. על פי ההסכם, תהיה טאטא תעשיות המשקיע המוביל בקרן.

 

בין הטכנולוגיות המבטיחות שהינן מועמדות למימון על-ידי הקרן ניתן למצוא:

  • תאים פוטוולטאים המבוססים על ננואנטנות בעלי פוטנציאל להגברת יעילות אנרגטית פי 3-5 מטכנולוגיות קיימות.
  • אלקטרודות מתקדמות המאפשרות ראייה מלאכותית לעיוורים
  • סנסורים מתקדמים מבוססי טכנולוגית MEMS (Micro Elecro Mechanical Systems)
  • מתאם תקשורת אופטי בעל יכולת תיקשורת של GB100 
  • מערכת מתקדמת לניווט מדוייק בתוך מיבנים
  • אלגוריתמים מתקדמים של ביולוגיה חישובית לרפואה אישית
  • טכנולוגיות מתקדמות ל- CYBER SECURITY
  • ביומרקרים לזיהוי מוקדם של מחלת ALS
  • פלטפורמה טיפולית בגרורות של מחלת הסרטן
  • מערכת למיפוי נוירופתיה בחולי סוכרת

 

הטכנולוגיות תיבחרנה על ידי ועדות מומחים בעלי שם עולמי ומנציגי טאטא, שיניעו את התהליך. כמשקיעה מובילה, תינתן לטאטא ההזדמנות, לזמן מוגבל, לנהל מו"מ עם רמות על זכויות השימוש בטכנולוגיות בתחומים מסוימים אשר מומנו על-די הקרן. 

 

טאטא הינה אחד התאגידים הגדולים ביותר בעולם כיום. החברה, שנוסדה בהודו לפני 140 שנה, פועלת כיום ב-80 מדינות ומעסיקה 450 אלף עובדים. לחברה מחזור של 100מיליארד דולר, 58% ממנו במדינות שמחוץ להודו. הקבוצה פועלת בשבעה מגזרים עסקיים: חומרים, הנדסה, IT ותקשורת, אנרגיה, שירותים, מוצרי צריכה וכימיקלים.

 

תשוקה לחידוש ומחויבות למחקר פורץ דרץ

לדברי גיורא ירון, יו"ר רמות ויו"ר הוועד המנהל: "תאגידי הענק הבינלאומיים מחפשים היום באקדמיה את הבשורות הבאות, והיקף ואופי החוקרים הפועלים באוניברסיטת תל-אביב הופכים אותה ליעד מבוקש ביותר".  מר K. R. S. Jamwal, מנכ"ל טאטא תעשיות אמר:  "שוכנענו כי המובילות הטכנולוגית, התשוקה לחידוש והמחויבות של החוקרים באוניברסיטת תל-אביב יסייעו לטאטא לבדל את עסקיה הבינלאומיים".

 

מר שלמה נמרודי, מנכ"ל חברת "רמות", ציין: "באוניברסיטת תל-אביב  קיים כיום אחד המצבורים הגדולים בארץ של חוקרים אשר מושך אליו התעניינות גדולה של חברות בינלאומיות. הקרן החדשה תאפשר לזרז פיתוחים של מחקרים פורצי דרך שכבר נעשים כיום באקדמיה ולהביא אותם לידי בגרות. זאת, לצד מחויבותה של טאטא, ייצרו את ההזדמנות להשפיע על מגוון רחב של תעשיות וקהילות ברחבי העולם. אין כל ספק שמחויבותה של טאטא וכן אופי ההשקעה מגבירים את סיכויי ההצלחה של הקרן, עובדה הממצבת את הקרן כאטרקטיבית להשקעה ע"י משקיעים פרטיים".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>