סטודנטית מביה"ס לעבודה סוציאלית זכתה בפרס המל"ג למעורבות חברתית בקהילה

רותי קליין זכתה על עבודתה ההתנדבותית בקליניקה לפקרטיקת מדיניות, המאפשרת לסטודנטים להשפיע ולהתנסות בשינוי מדיניות הלכה למעשה

22 פברואר 2017
סטודנטית מביה"ס לעבודה סוציאלית זכתה בפרס המל"ג למעורבות חברתית בקהילה

רותי קליין, סטודנטית שנה ג' בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל באוניברסיטת תל אביב, זכתה בפרס המל"ג ע"ש שוש ברלינסקי שינפלד לתרומה מיוחדת בקהילה.

 

בפרס המל"ג זוכים מדי שנה עשרה סטודנטים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. ועדת ההיגוי של ות"ת למעורבות האקדמיה וסטודנטים בקהילה בחרה להעניק את הפרס לקליין על סמך עבודתה ההתנדבותית בקליניקה לפרקטיקת מדיניות. בנוסף, מתנדבת קליין בעמותת אליפלט – אזרחים למען ילדי פליטים, ומכהנת כיו"ר שותפה בעמותת עו"סים שינוי – סטודנטים למען עתיד העבודה הסוציאלית ושירותי הרווחה בישראל.

 

הקליניקה לפרקטיקת מדיניות פועלת בבית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, והיא פרי שיתוף פעולה בין בית הספר לבין עמותת ידיד. מטרת הקליניקה לאפשר לסטודנטים להתנסות בשינוי מדיניות הלכה למעשה, במגוון רחב של תחומים כגון: הטיפול בתלונות על פגיעה מינית, פיקוח על מוצרים בסיסיים, שיטות מימון של שירותי רווחה, הנגשת מרחבים ציבוריים לבעלי מוגבלויות, שיפור הטיפול בחסרי דיור ועוד.

 

צל"ש לשותפים בעשייה

בראש הקליניקה עומדים ד"ר ליה לוין מבית הספר לעבודה סוציאלית ורן מלמד, סמנכ"ל עמותת ידיד, שהגישו את קליין לפרס המל"ג. יחד עם קליין, שזכתה בפרס על סך 10,000 ש"ח, זכתה ד"ר לוין במענק מחקר על סך 25,000 ש"ח, במטרה לחקור את העבודה בקליניקה לשינוי מדיניות.

 

"ההכרה מרגשת מאוד", אומרת קליין. "הפרס הזה מעניק לי גם את המוטיבציה וגם את האפשרות הכלכלית להמשיך ולתרום. חשוב לי לומר, שהעבודה שלי בקליניקה לשינוי מדיניות היא עבודה משותפת של הרבה מאוד אנשים. אמנם אני זכיתי בפרס, אבל הצל"ש הזה משותף. את הרצון שלי לעשייה ליוו המורים הנהדרים, רן מלמד וד"ר ליה לוין, שאפשרו לי לתרגם את המחשבות למעשים".

 

"מבחינתי, הפרס ומענק המחקר מסמנים הכרה בחשיבותו של מחקר משולב עשייה", אומרת ד"ר לוין. "זה דבר חריג בנוף האקדמי שלנו, לקבל מענק מחקר עבור קורס שמשלב עשייה חברתית. אני לא מאמינה בהפרדה בין מחקר, הוראה, חינוך ומעורבות. העבודה שלי בקליניקה נועדה, בראש ובראשונה, לחזק את הקשרים בין העולמות הללו, ולתת לסטודנטים שלנו את הכלים להשפיע על החברה הישראלית".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>