"הקליניקה לכולםן" בהובלת אוניברסיטת תל אביב: קליניקה יחידה מסוגה בישראל לטיפול פסיכותרפי התנדבותי

מטפלי הקליניקה הם תלמידי וסגל התכנית לפסיכותרפיה, כולם פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים קליניים

08 ספטמבר 2022
ד"ר מירב רוט, מייסדת הקליניקה

"הקליניקה לכולםן" לטיפול התנדבותי בפסיכותרפיה בהובלתה של ד"ר מירב רוט, ראשת התכנית לפסיכותרפיה, בביה"ס ללימודי המשך בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, הוקמה לפני כ-4 שנים ולאורך שנות פעילותה מעוררת התרגשות והוקרת תודה עמוקה בקרב קהל המטופלים והמטפלים כאחד.

 

הקליניקה פועלת בשיתוף פעולה עם עשר עמותות שונות ומטופלות בה אוכלוסיות-קצה מגוונות אשר ביניהן מחוסרי דיור, חיילים בודדים, פליטים, נשים במעגל הזנות, נוער בסיכון ועוד. מטפלי הקליניקה הם תלמידי וסגל התכנית לפסיכותרפיה, כולם פסיכולוגים, פסיכיאטרים ועובדים סוציאליים קליניים, אשר מתחייבים למינימום של שנת טיפול אחת שלמה באוכלוסיות מוחלשות ומעוטות יכולת שמקבלות טיפול בלא תשלום, אותו מקיימים המטפלים בהתנדבות מלאה.

 

ראיית האחר ונתינה לשמה

הקליניקה הוקמה במטרה לאפשר טיפול לאנשים שלא היו מגיעים לטיפול גם תמורת תשלום סמלי, כך שהכסף לא יהיה חלק ממערך השיקולים של אף אדם שזקוק לעזרה. התהליך מלווה על ידי חגית צאן, האחראית מטעם ועדת ההוראה של התכנית, לאורך כל השנה. בכל שנה מתקיימים כמה עשרות טיפולים, והחוויה בהם מרגשת ומעוררת תקווה בקרב המטפלים והמטופלים כאחד. למרות שההתחייבות היא לשנה, חלק מן הטיפולים מתקיימים כבר שנה שנייה ושלישית ברציפות. בשנה האחרונה יזמה הקליניקה את הכנסתן של כל תכניות ההכשרה בפסיכותרפיה בארץ להצטרף לשורות הקליניקה לשם הגדלת מספר המטפלים לאוכלוסייה הגדולה שמשוועת לטיפול וידה אינה משגת.

 

ד"ר מירב רוט, מייסדת הקליניקה: "אני שמחה על הקמתה של הקליניקה ונרגשת עד עומק לבי מן הנכונות של המטפלים והמטפלות המתנדבים לעזור ולראות בעבודתם שליחות כל שנה מחדש. אני רואה חשיבות גדולה בכך שהקליניקה היא בהתנדבות מלאה מצד המטפלים וללא תשלום (אף לא סמלי) מצד המטופלים, מה שמאפשר לנו להגיע לאוכלוסיות קצה רבות שאילולא כן לא היינו יכולים להגיע אליהן ולעזור להן. התמורה עבור שני הצדדים, מעבר לליווי של מצבי חיים כאובים שעזרה נפשית כה נחוצה בהם, היא גם בעצם הידיעה שהם שותפים במעשה של רוחב לב, ראיית האחר ונתינה לשמה."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>