מזנקים בעלייה: אוניברסיטת תל-אביב במקום ה-9 בעולם ביזמות

אוניברסיטת תל-אביב מדורגת בעשירייה הפותחת של האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הבוגרים שהפכו ליזמים

06 אוקטובר 2015
מזנקים בעלייה: אוניברסיטת תל-אביב תשיעית בעולם ביזמות

בוגרי אוניברסיטת תל-אביב שומרים על המקום ה-9 בעולם והראשון בישראל במספר יזמים בוגרי תואר ראשון שגייסו הון, על פי הדירוג החדש של חברת המחקר PitchBook Data לשנת 2015/16, זו השנה השניה ברציפות.

 

על פי הנתונים של חברת המחקר, 250 יזמים שלמדו באוניברסיטת תל-אביב לתואר ראשון הקימו 204 חברות, שגייסו בסך הכל כ-1.754 מיליארד דולר. אוניברסיטת תל-אביב עקפה בדירוג כמה מוסדות מובילים כמו כמו ייל, קולומביה ו-UCLA. בראש הדירוג עומדת אוניברסיטת סטנפורד ומיד אחריה ברקלי ו-MIT.

 

ב-50 האוניברסיטאות המדורגות מופיעים גם הטכניון במקום ה-20 (שירד בשני מקומות מהמקום ה-18 אשתקד) והאוניברסיטה העברית במקום ה-39 (ירידה של שלושה מקומות מהמקום ה-36 אשתקד).

 

מובילים את הדירוג מחוץ לארה"ב ואירופה

בדירוג של ROW - Rest of the World (ללא ארה"ב וללא אירופה), אוניברסיטת תל-אביב מדורגת במקום ה-1, לפני הטכניון (2) והאוניברסיטה העברית (6).

 

בקרב בוגרי MBA, אוניברסיטת תל-אביב במקום ה-13 בעולם, הראשון בישראל והראשון ב-ROW,  לפני הטכניון (8) והמרכז הבינתחומי (10). בדירוג העולמי, הכולל 25 אוניברסיטאות, אין אוניברסיטאות ישראליות נוספות.

 

הדירוג מבוסס על החומר שנמצא במאגר המידע של החברה, שמספקת ומנתחת מידע בתחום הסטארט־אפים וההון סיכון למשקיעים ולנותני שירותים.

 

לדירוג המלא >

 

StarTau - מרכז היזמות של אוניברסיטת תל-אביב >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>