אות הוקרה לאוניברסיטת תל-אביב מטעם רשת אורט על טיפוח מצוינות אקדמית, חברתית וערכית

השותפות הפורה בין רשת אורט לבין האוניברסיטה, מניבה מדי שנה תכניות להנגשת ההשכלה הגבוהה למאות תלמידים מן הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל

29 מרץ 2015
צבי פלג, מנכ"ל אורט (במרכז), מעניק את אות ההוקרה למנכ"ל מוטי כהן ולרחלי ורשבסקי
צבי פלג, מנכ"ל אורט (במרכז), מעניק את אות ההוקרה למנכ"ל מוטי כהן ולרחלי ורשבסקי

באירוע שהתקיים לאחרונה בכפר המכביה, העניק מנכ"ל רשת אורט ישראל, מר צבי פלג, אות הוקרה מיוחד לאוניברסיטת תל-אביב על "טיפוח מצוינות אקדמית, חברתית וערכית בקרב תלמידי אורט ישראל". את אות ההוקרה קיבל מטעם האוניברסיטה המנכ"ל, מרדכי כהן, שציין כי מזה עשור מתקיימת שותפות אסטרטגית פורה בין רשת אורט לבין האוניברסיטה, שותפות שמניבה מדי שנה תכניות להנגשת ההשכלה הגבוהה למאות תלמידים מן הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל.

 

מודל חיקוי למצוינות

בהזמנה לאירוע ציין מנכ"ל אורט, כי בתכניות המשותפות "משתתפים סטודנטים איכותיים ומעוררי השראה, המשמשים לבני הנוער מודל חיקוי למצוינות". לדבריו, המפגש של בני הנוער עם הסטודנטים ועם הסגל וההיכרות עם הקמפוס, "יוצרים שינוי מהותי בתפיסת העתיד שלהם, הרואה בהשכלה גבוהה מנוע צמיחה והתפתחות אישית וכלי מרכזי בצמצום פערים חברתיים".

 

רחלי ורשבסקי, מנהלת היחידה למעורבות חברתית באוניברסיטת תל-אביב, מסבירה כי הקשר בין האוניברסיטה לבין רשת אורט כולל סל שלם של פעילויות, שלכולן משותפת מטרת ההנגשה של ההשכלה הגבוהה לבני נוער, ועידודם להגיע להשכלה גבוהה בכלל ולמדעים בפרט. לדבריה, הרעיון הוא לפנות לבני נוער שהוריהם לא זכו ללימודים אקדמיים, וליצור אצלם מוטיבציה ללימודים גבוהים. "אנחנו הולכים לאזורים שבהם החתך הסוציו-אקונומי גבוה ומדדי הטיפוח נמוכים", מספרת ורשבסקי, "בלעדינו, סביר שהם לא היו חושבים על אוניברסיטה, הם לא היו חושבים שזה רלוונטי לחייהם ולעתידם".

 

ורשבסקי מוסיפה ואומרת: "נחמד ומרגש שאורט מוקירים את העשייה הזו, והם שותפים מצוינים להרבה עשייה חברתית, אבל מה שמרגש יותר זה לראות מקרוב את העשייה ואת ההשפעה שלנו. אנחנו משפיעים לא רק על הילדים, אלא גם על החברים שלהם, על ההורים ועל בתי הספר. עצם הנוכחות של האוניברסיטה יוצרת בסביבה שלהם הד ותפיסה של מצוינות. ההתרגשות האמיתית היא לראות את השיפור בתפיסת המסוגלות שלהם ולראות את השינוי בשאיפות הלימודיות שלהם".

 

"יחד עם רשת אורט ישראל אנו משפיעים על עתידה של מדינת ישראל", ציין מנכ"ל האוניברסיטה בדברי הברכה שנשא. "אנו עושים זאת דרך העצמתם של בני הנוער ויצירת עתודה אקדמית, שתתרום להתפתחות המדע והטכנולוגיה בישראל. יחד, אנו פועלים לצמצום הפערים בחברה ולהטמעת ערכים של מצוינות ואחריות חברתית הדדית".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>