לעוף, להעמיק, לגלות ולחקור: זה היה היום הפתוח של אוניברסיטת תל אביב

17,000 מתעניינים, עשרות יחידות לימוד, מאות הרצאות והדגמות וקמפיין מרשים אחד – אוניברסיטת תל אביב מסכמת את אחד הימים הפתוחים המוצלחים בתולדותיה

02 פברואר 2018

לחקור

יום שישי, עשר בבוקר. בכניסה לשער 4 משתרך תור גדול של צעירות וצעירים נרגשים שמחכים להיכנס ולצעוד לראשונה בקמפוס הגדול בישראל – הקמפוס של אוניברסיטת תל אביב. אלפי סקרניות וסקרנים, שמתעניינים, מחפשים, מתקרבים, מעמיקים ורודפים אחרי כל מה שהם עדיין לא יודעים על לימודים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים.

 

סגל האוניברסיטה מספק להם את כל המידע שמעניין אותם לשמוע – איך מתקבלים לחוג למתמטיקה? איזה ציון פסיכומטרי צריך כדי להתקבל ללימודי רפואה? מה לומדים במסגרת תואר ראשון באמנות התיאטרון ומהו תואר בחקר התודעה? אנשי סגל אקדמי, סטודנטים, בוגרים ואנשי סגל מנהלי - כולם התגייסו על מנת לקבל את פניהם של למעלה מ-17,000 מתעניינים שבאו להכיר את יחידות הלימוד השונות: ממדעי הרוח ועד הנדסה, ממקצועות הבריאות ועד אמנויות.

 

מסדרונות בניין גילמן התמלאו במתעניינים בלימודי מדעי הרוח.

 

להתעניין

המתעניינים הצעירים גילו שהאפשרויות שמציעה אוניברסיטת תל אביב הן רבות. בכל אחד מהחוגים ומבתי הספר נערכו הרצאות, הדגמות, פעילויות וסדנאות. כך למשל, סטודנטים מהחוג לפיזיקה הציגו הדגמה מרתקת שבמסגרתה הכינו גלידה בעזרת חנקן נוזלי, פרופ' רוסט מהחוג לסטטיסטיקה הוכיח כיצד סטטיסטיקה עוזרת למצוא אהבה, ד"ר ינון שרף מביה"ס לזואולוגיה סיפר על מאבקים בין מושבות נמלים, תלמידים מהחוג למזרח אסיה חלקו עם המתעניינים סיפורי מסע, בביה"ס ללימודי הסביבה נערכו סיורים בבניין הירוק ביותר במזרח התיכון, בפקולטה למדעי החיים נערכו הרצאות בסגנון TED, בפקולטה לאמנויות יכלו המתעניינים להתנסות בסדנת משחק וגם לשמוע קטעי אופרה, וד"ר נועם מזרחי מהחוג למקרא ניסה לענות על השאלה: "מי באמת הרג את גוליית?".

 

בפקולטה לניהול התחשבו בכל מי שלא יכול היה להגיע והעבירו הרצאות בשידור חי בפייסבוק, ביניהן פאנל בהשתתפות בוגרי MBA.

 

גם מזג האוויר התגייס השנה לטובת האירוע, והמדשאה הגדולה שבמרכז הקמפוס הייתה עמוסת מתעניינים שנהנו ממזג האוויר השמשי ומהאווירה השוקקת בקמפוס.

 

לגלות

לא תמיד קל לדעת מה מעניין אותנו ללמוד, ורבים מהמתעניינים שהגיעו ליום הפתוח שאלו את עצמם בדיוק את השאלה הזו. לכן, במיוחד עבורם רקחו במרכז לייעוץ לימודי של דקאנט הסטודנטים סדנאות שמטרתן לסייע למועמדים לגלות מה באמת מתאים להם ללמוד. חידוש מעניין היה עמדת המידע של התכנית ללמידה בהתאמה אישית. המבקרים ביום הפתוח גילו שיש באפשרותם להצטרף ללימודי תואר ראשון, בהם יוכלו לרקוח תכנית לימוד על פי העדפתם האישית.

 

חידוש נוסף היה התכנית החדשה שמשלבת בין פיזיקה למדעי המוח. בביה"ס סגול למדעי המוח השיקו את התכנית החדשה למתעניינים במטרה לחשוף אותם לשילוב הבינתחומי המרתק בין פיזיקה למדעי המוח, תחומים שקשורים זה בזה שנים רבות, אך לראשונה נלמדים כמקשה אחת (התכנית תיפתח בכפוף לאישור המל"ג).

 

לדרוש תשובות

לצד התכנים בפקולטות ובבתי הספר, הוקם באודיטוריום סמולרש מוקד שבו יכולים המתעניינים להבין מה עליהם לעשות כדי להתקבל לכל אחת מהתכניות שמעניינות אותם. רכזות הרישום של אוניברסיטת תל אביב סייעו למתעניינים להבין את תנאי הקבלה לתכניות השונות, הסבירו מה עליהם לשפר במידת הצורך, או למה הם יכולים להתקבל עם הציונים שבידיהם.

 

כמו כן, עמדות של שירותי הדקאנט – המרכז לפיתוח קריירה, מדור מלגות, מדור סיוע כלכלי ועוד – עמדו לרשות המתעניינים שיכלו לאסוף את כל המידע הדרוש להם.

 

ואיך אפשר בלי ניחוח בינלאומי? בית הספר הבינלאומי Tel Aviv International הציג בפני המתעניינים את תכניות הלימודים באנגלית וסיפק מידע על האפשרויות ללמוד בחו"ל במסגרת התכנית לחילופי סטודנטים.

 

מחוץ לאודיטוריום סמולרש

 

לעוף

חגיגת היום הפתוח, החלה מספר חודשים לפני האירוע עצמו. החל מ-1.11.17 החלו לצוץ ברחבי פייסבוק, באתרי המדיה השונים ובשלטי החוצות תמונות מעניינות עם מילים קצרות שליוו אותן: "להתעניין", "להעמיק", "לעוף", "לחקור".  כל אלה קראו למתעניינים להגיע ליום הפתוח. הקמפיין לקראת היום הפתוח הותיר רושם עמוק ובלט מאוד בזכות התמונות, שכללו בין השאר יען מציצה בחלון מכונית, צוללן שבוחן אלמוג בצורת מוח, לוויתן שמשמש ככדור פורח ואפילו ג'ירפה שמנסה לשבור את תקרת הזכוכית, כדי לראות מה יש מעליה.

 

קמפיין שילוט חוצות לקראת היום הפתוח

 

לצד אלה, סרטון בשפה גרפית חדה התכתב עם הקמפיין והזמין את המתעניינים להתקרב, להתרחק, לדרוש תשובות ולהטיל ספק (ניתן לצפות בסרטון כאן).

 

במקביל, הפקולטה להנדסה – המקום בו מתאהבים בבעיות - התהדרה במיתוג חדש, שבמסגרתו הוצבו שלטים עם אמירות שמתכתבות עם מיתוג האוניברסיטה, תחת הסיסמה: "אלה שמתאהבים בבעיה הם אלה שממציאים לה פתרון".

 

מיתוג חדש בפקולטה להנדסה – "אלו שמתאהבים בבעיה הם אלו שממציאים לה פתרון"

 

מקווים שהתאהבתם לא רק בבעיות ובחידות המדעיות שטרם פתרנו, אלא גם בקמפוס הענק שלנו ובאפשרויות שהוא טומן בחובו עבור כל אחת ואחד מכם.

 

לא הצלחתם להגיע ליום הפתוח? כל המידע על דרכי הקבלה ועל מה שצריך לעשות כדי להתחיל ללמוד באוניברסיטת תל אביב נמצא אצלנו באתר הרישום >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>