מרצים וסטודנטים מרחבי העולם השתתפו בסדנת ננו-פוטוניקה שהתקיימה בקמפוס

מטרת הסדנה היא לבנות ולחזק את האינטראקציות המדעיות וההנדסיות בין חברי בית הספר מקורמיק באוניברסיטת נורת'ווסטרן לבין חברי הפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן

31 מרץ 2015
מימין לשמאל: ראש המחלקה - פרופ' נעם אליעז, דקאן הפקולטה להנדסה - פרופ' יוסי רוזנוקס, ופרופ' זיידמן מאוניברסיטת נורת'ווסטרן

לאחרונה התקיימה סדנה משותפת ראשונה לפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל-אביב ולבית-הספר להנדסה ומדע יישומי ע"ש מקורמיק שבאוניברסיטת נורת'ווסטרן, אילינוי. הסדנה, שנמשכה ארבעה ימים, קיבצה יחד חוקרים משני המוסדות וכן סטודנטים לתארים מתקדמים ובתר-דוקטורים מכל רחבי הארץ, והיא כללה סדרה של הרצאות במספר נושאים: מוליכים למחצה, שכבות דקות, חומרים אלקטרוניים וחומרים פוטוניים. "המשובים שאנחנו מקבלים מעולים, וכבר ניתן להעריך שהסדנה תניב שיתופי פעולה חדשים", סיפר במהלך הסדנה פרופ' נעם אליעז, ראש המחלקה למדע והנדסה של חומרים, אשר ארגן את הסדנה.

 

לדברי פרופ' אליעז, בין אוניברסיטת תל-אביב לבין אוניברסיטת נורת'ווסטרן מתקיימת שורה של שיתופי פעולה במגוון תחומים, אך עד לאחרונה לא היה שיתוף פעולה מוסדר בתחומי ההנדסה והמדעים המדויקים. לדבריו, במהלך שנת שבתון שהעביר באוניברסיטת נורת'ווסטרן, יזמו המארח שלו, פרופ' דיוויד זיידמן, והוא את שיתוף הפעולה. "הכנו מסמך שיתופי פעולה אפשריים בין המחלקה לחומרים באוניברסיטת נורת'ווסטרן, הנמנית עם הטובות בעולם בתחום זה, לבין המחלקה הצעירה שהקמנו בתל-אביב. בעקבות פגישות בין ראשי המחלקות והדקאנים בשני המוסדות, הוחלט להרחיב את שיתוף הפעולה ליחידות נוספות בעלות עניין בחומרים, לדוגמה - הנדסת חשמל".

 

"הוחלט לפתוח במסורת של סדנה משותפת שתתקיים אחת לשנה, לסירוגין, בישראל ובארצות-הברית. לרגל הקמת המחלקה למדע והנדסה של חומרים באוניברסיטת תל-אביב הוחלט, שהסדנה הראשונה תיערך בישראל. מטרת הסדנה היא לבנות ולחזק את האינטראקציות המדעיות וההנדסיות בין חברי בית הספר מקורמיק לבין חברי הפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן". לאור החשיבות האסטרטגית של הסדנה, היא זכתה לחסויות משמעותיות מטעם שתי האוניברסיטאות, האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, מפא"ת, קרן פזי ומשרד המדע, הטכנולוגיה והחלל.

 

"ביומיים הראשונים, כל אחד מהמשתתפים הרצה על הפעילות של הקבוצה שלו במטרה לעודד שיתופי פעולה חדשים", אומר פרופ' אליעז. "יש כבר שיתופי פעולה מאוד מוצלחים ברמה האישית, שהובילו לזכייה בקרנות מחקר תחרותיות, ואנחנו רוצים להרחיב את זה. היום השלישי היה פתוח לסטודנטים לתארים מתקדמים ובתר-דוקטורים מכל הארץ, ואילו היום הרביעי כלל טיול מודרך לירושלים, כדי לחשוף את האורחים לישראל היפה ולתרבות שלה. מאז הסדנה קיבלנו מכתבי תודה חמים, הצהרת כוונות על שיתופי פעולה חדשים שנרקמים, ורצון לשוב ולבקר בישראל. מסתמן שעמדנו במטרות שהצבנו לעצמנו". 

 

לאתר הכנס >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>