"הצלילה" של יונה רוזנקיאר גרף ארבעה פרסים בפסטיבל ירושלים

הסרט "קריוקי" של משה רוזנטל והסרט "מכתב אהבה למ"מ שלי" של עטרה פריש קצרו הישגים מכובדים נוספים

06 אוגוסט 2018
צוות ההפקה והשחקנים של הסרט "הצלילה" של יונה רוזנקיאר בפסטיבל הקולנוע ירושלים

סרט הביכורים של יונה רוזנקיאר, בוגר ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב, גרף ארבעה פרסים בפסטיבל הקולנוע ירושלים ה-35:

  • פרס חג'ג' לסרט הישראלי העלילתי הטוב בתחרות הישראלית
  • פרס ענת פרחי לסרט ביכורים
  • פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר שחולק בין שלושת האחים: יואל רוזנקיאר, מיכה רוזנקיאר ויונה רוזנקיאר
  • פרס הצילום ע"ש אהרון עמנואל לצלם הטוב ביותר: עודד אשכנזי, גם הוא בוגר ביה"ס לקולנוע ע"ש סטיב טיש

 

"הצלילה" (90 דקות) מספר על שלושה אחים שמתאחדים בקיבוצם בצפון כדי לקבור את אביהם, והצעיר שביניהם מראה סימני חרדה לקראת עלייתו לחזית במלחמת לבנון.

 

"הצלילה" זכה בקרן סטיב טיש 2017 לסרט ראשון באורך מלא, והופק ע"י גאודאמוס – חברת ההפקות של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש. בנוסף נתמך ע"י קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות, משרד התרבות והספורט ומועצת הפיס לתרבות ואמנות. הסרט השתתף בחממת סטודיו דרום ( (PRODUIRE AU SUD ובפיצ'פונט של פסטיבל ירושלים. כמו כן לקח חלק השנה בWIP Lab- של פסטיבל סיאטל. בכורתו הבינלאומית של הסרט תיערך בפסטיבל לוקרנו היוקרתי שמתקיים בין ה-11-1 באוגוסט.

 

קריוקי ומכתב אהבה למ״מ

בתחרות הפיצ'פוינט ירושלים ה-13 זכה משה רוזנטל עם התסריט "קריוקי", בהפקת אפרת כהן מגאודאמוס הפקות, בפרס ואוטר ברנדרכט – ליה ון-ליר על סך 4000 יורו.

 

הפיצ'פוינט הוא מסגרת שמטרתה לקדם סרטים ישראלים הנמצאים בשלבי פיתוח והפקה שונים. יוצרי ומפיקי קולנוע ישראליים מציגים את הפרויקטים ונפגשים עם אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע העולמית, וכל זאת בכדי לקדם ולעודד קו-פרודוקציות ושיתופי פעולה בינלאומיים.

 

"קריוקי" של משה רוזנטל, בוגר ביה"ס, הוא הזוכה השני בקרן סטיב טיש לשנת 2018, במענק הפקה על-סך 100 אלף דולר. הסרט מספר על זוג נשוי בשנות החמישים לחייהם, החי בפרבר בורגני בחולון. יום אחד עולמם מתערער כשלבניין מגורים המנומנם שבו הם גרים, עובר רווק נהנתן, ביסקסואל וחובב קריוקי.

 

כמו כן בתחרות הסרט הקצר זכתה עטרה פריש בציון לשבח על "מכתב אהבה למ״מ שלי" שזכה לאחרונה בציון לשבח בפסטיבל טריבקה האחרון, הוצג בפסטיבל פאלם ספרינג ומתמודד בפרסי אופיר לשנת 2018 בקטגוריית הסרט הקצר.

 

פוסטר הסרט "הצלילה" של יונה רוזנקיאר

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>