תעודת הוקרה הוענקה לפרופ' גליה צבר על פעילותה למען פיתוח וסיוע ביבשת אפריקה

התעודה הוענקה במסגרת טקס שהתקיים באירוע חגיגי בעיריית תל-אביב

02 אפריל 2015
תעודת הוקרה לפרופ' גליה צבר על פעילותה למען פיתוח ובסיוע ביבשת אפריקה
פרופ' גליה צבר

באירוע חגיגי שהתקיים לאחרונה בבניין עיריית תל-אביב, הוענקו תעודות הוקרה מיוחדות לתושבי העיר שפעלו ופועלים באופן משמעותי לטובת רווחתם של חיי התושבים בעולם המתפתח. אחת מהם היא פרופ' גליה צבר, ראשת התוכנית ללימודי אפריקה באוניברסיטת תל-אביב. את האירוע יזמה האגודה לפיתוח בינלאומי - סיד ישראל בשיתוף קרן Pears העולמית ועיריית תל-אביב.

 

"הפרס ניתן לי למעשה על בסיס שלוש סיבות", מסבירה פרופ' צבר, שמאז ראשית שנות השמונים ביקרה באפריקה עשרות פעמים ושהתה בה תקופות ארוכות, הן לצורך מחקר והן לצורך פעילות מעשית. "הסיבה האחת היא פעילות של פיתוח וסיוע בינלאומי שעשיתי באופן פעיל בתחום החינוך למניעת איידס ונושאים שקשורים למהגרים ומבקשי מקלט. הסיבה השנייה היא השותפות שלי בהובלה ובניהול של שלוש עמותות בינלאומיות שעוסקות בפיתוח ובסיוע, ובהן קרן NALA, שעוסקת בקידום הבריאות באתיופיה. והסיבה השלישית – הכשרה של סטודנטים באוניברסיטה, שגם מתנדבים וגם חושבים באופן ביקורתי על סוגיות של סיוע ופיתוח באפריקה, כלומר משלבים לימוד אקדמי ויישום של התובנות בשדה".

 

לצד פרופ' צבר זכו לתעודות הוקרה גם פרופ' צבי בנטואיץ, ד"ר אורי שורצמן ד"ר בריטה בודה שורצמן, ד"ר רוני ברגר, בלה קובנר, מיכל ברוק, יעל אברדם, דנה מנור, רן שבתאי והארגונים "מפעלות חינוך וחברה" ו"ברית עולם". אירוע הוקרה מיוחד התקיים לכבודו של צלם עיתון "הארץ" וחתן פרס ישראל, אלכס ליבק.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>